Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
swap vitara 1.6 16v
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-22, 08:44   swap vitara 1.6 16v

Ostatnio zakończyłem żywot mojego silnika i muszę zrobić swap i 1.6 16v z vitary chyba będzie najrozsądniejszy.
Pytanie tylko co muszę kupić razem z tym silnikiem żeby go wpasować w miejsce 1.3 ?
Słyszałem że komputer jest ten sam jak w samcu z wtryskiem ale chciałbym to potwierdzić. Flanszę na skrzynie powienien mieć znajomy.
Ktoś z forum jeździ taką maszyną ? :-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-22, 11:26   

a może 1.3 16V ze Swifta tam wpakować? :->

co do 1.6 Vitary to tu masz ciekawy opis gościa, który to robił...:
http://daniels.lumena.com/suzuki/silnik_1.6.htm ;-)
 
     
witson 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 59
Skąd: Jedrzejow
Wysłany: 2011-08-22, 12:08   

Tytus komp nie jest ten sam, ten sam to ma Vitara ale 8v, do 16v musisz kupic silnik z osprzetem wiązką i kompem, do tego potrzebujesz flanszy na skrzynie do samuraja żeby to połączyc, koszt spory bo te silniki do najtańszych nie należą, Najrozsądniej kup dobry 1.3 od samca albo 1.6 8v od vitki wtedy będziesz potrzebował flanszy a resztę części zostanie z samuraja tzn kolektory, miska smok.
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-22, 12:58   

Właśnie się cały czas nad tym zastanawiam bo różnica między 8v a 16v jest 20 koni więc sporo
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-22, 13:57   

tytus napisał/a:
... różnica między 8v a 16v jest 20 koni więc sporo


:shock: jakie 20 koni? :mrgreen:

8v ma ok 82 konie, a 16v ma ich niecałe 97, raptem mniej niż 15 koni... różnicy :mrgreen:

różnica między 8v, a 16v jest taka, że 16v mniej pali... :mrgreen:
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-22, 15:56   

w necie wyczytałem
Cytat:
The 8-valve 1.6L is rated at 80hp.

The 16-valve 1.6L is rated at 99hp.


więc się na tym oparłem :mrgreen: , a różnica między 70hp-80hp vs 70-99hp to już się trochę robi :-P I w sumie to mi miesza trochę plany.

Czyli do zamiany na 8v wystarczy zakupić goły silnik ?
W przypadku na 16v potrzebny mi będzie komputer+wiązka, kolektor, rozrusznik i coś jeszcze ?
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-08-22, 19:07   

Niżej alternatywa, żeby się nie kłócić czy diesel lepszy czy benzyna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Prąd jak wiadomo czyste paliwo to i o dotacje z uni można byłoby się postarać ;-)



Ciekawe ile km można przejechać na akumulatorach :?:
 
     
kamilooo 
rozgadany


Wiek: 112
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: jawornik
Wysłany: 2011-08-22, 19:33   

Tytus to może razem coś poswapujemy hehe ja tez zajechałem 1.3, ale zastanawiam sie nad 1.3 GTI z Swifta 101 ps :> ale jezeli juz miałbym robić swap na Vitare to 8v jest duuzzo łatwiejsze w przekładce:)

ps. Do silnika ze swifta nie potrzebujesz żadnej flanszy do skrzyni i to jest plus, a minus to dziura w scianie grodziowej:)

http://www.youtube.com/watch?v=qmJ_qbDTypM a tu masz film jak to jezdzi poezja:D:D jakbym moja była Honde słyszał:D
_________________
www.pgr4x4.pl/
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-22, 19:46   

to widzę że akcja "swap" w naszym regionie :-) flansze mają chłopaki z przeworska bo jak zamawiali to więcej sztuk brali :mrgreen:
chyba jednak zostanę przy 8v
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
kamilooo 
rozgadany


Wiek: 112
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: jawornik
Wysłany: 2011-08-22, 20:02   

no dokładnie o flanszy wiedziałem juz wczesniej:) sam juz nie wiem co robic z tym silnikiem z jednej strony chciałbym taką wiertarke GTI a z drugiej ta prostota z vitarka 8v musze podumac :)

w sobote rano jestem w PL i jedziemy na CZarnorzeki jak masz ochote to dawaj z nami :)
_________________
www.pgr4x4.pl/
 
 
     
Skalpel 
pomocnik mechanika



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 498
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-08-22, 20:47   

Ja będę brał 1.6 8v. Silniki w naszych Suzukach dostają mocno po dupie i nie przemawia do mnie wyżyłowane 100konne 1.3 ze Swifta. Brzmi fajnie, fajnie pewnie chodzi ale długiego żywota w offroadzie to ja mu nie wróżę.
_________________
Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL

 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-23, 13:20   

z chęcią bym pojechał ale w tym momencie mogę co najwyżej jako pasażer bo silnik zdechł na dobre :cry:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Koral
świeżak



Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-03, 17:29   

Przyłączymy się do pytania, bo nasz silnik 1.3i też padł. Coś się chyba dzieje w tej małopolsce. :roll:
Też pewnie włożymy vitarę 1.6 8v, jednak czy ktoś to ma już założone? Czy te 12 koni (1.3i ma ich 70) robi taką dużą różnice? Pytam się, bo teraz jesteśmy na etapie montowania zderzaka i wyciągarki. Kilkanaście kilogramów więcej pójdzie na przód i czy ten silnik 8v to wszystko sprawnie będzie ciągnął?
Tytus, jak coś to masz namiary na tych chłopaków z przeworska od flanszy?
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-10-03, 18:22   

Chłopaki mieli jedną flanszę w zapasie. Szkoda że wcześniej nie pisałeś to zrobiłbym ci schemat i wyciąłbyś sobie na laserze.
Zależy jeszcze na jakich oponach machasz. Ja planuje jeszcze w tym roku mimo wszystko 4.16 wpakować bo mogę mieć za 1k :-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Kamil 
nowicjusz



Wiek: 39
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2011-10-05, 18:48   

i ja się przymierzam do 1.6 8v od vitary, ale i od razu montuje wspomaganie, flansze są na allegro
_________________
www.facebook.com/offroadsiedlce
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-10-05, 21:25   

później domontowanie wspomaganie to nie problem :mrgreen: narazie pierszeństwo ma 4.16, później wspoma i samiec skończony z mechaniki - przynajmniej narazie :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-05, 22:29   

Jeszcze się łudzisz, że nic nowego nie znajdziesz? :mrgreen:
 
     
papajazz 
rozgadany



Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 87
Skąd: Łask
Wysłany: 2011-10-06, 17:21   

Powiedz jeszcze tylko czy ta cena za 4.16, o której wspominałeś w jakimś innym temacie to pojedyncza okazja czy w razie czego będzie się można do Ciebie uśmiechnąć? :mrgreen:
_________________
2000r., 1.3 benzyna, seria + Persichini 225/70/15
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-10-06, 19:59   

narazie pojedyńcza ;-) ale teraz mi się otworzyło parę kontaktów zza oceanem więc kto wie :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2011-10-08, 14:12   

Jakbyś zrobił siakieś foto-story :) Gdzieś za miesiac bede robił swapa i na pewno się przyda. Jak sie zmotywuje to i 4.16 powstanie, bo 410 zamontowany w samcu a 413 leży w garażu :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.