Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Moment dokręcania śrub silnika
Hubert2000 
świeżak


Dołączył: 26 Gru 2020
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-26, 21:33   Moment dokręcania śrub silnika

Cześć, przymierzam się do remontu silnika 1.3 samiego. Moje pytanie, to czy są gdzieś momenty dokręcania srub w tych silnikach?
Z góry dzięki za pomoc :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-12-27, 13:03   

Zmarnujesz czas i pieniądze, a fura dalej nie będzie jechała.
Nie lepiej zainwestować w swap na 1,6?
Instrukcje są bez problemu dostępne w necie np. tu, momenty dokręcania śrub są tam podane.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-12-27, 15:02   

no to fakt- jak już to lepiej kupić od kogoś 1.3. Ja wczesniej miałem robić na 1.6 już nawet leżął przygotowany do przekładki w końcu podmieniłem na zdrowy 1.3 i dobrze że tak zrobiłem bo teraz młody wsadził BMW i to dopiero zapierdziela :mrgreen: to w sumie 1.6 to szkoda się babrać bo i tak nie jedzie w stosunku do 1.8 a z tego co widziałem to w ch... roboty jest i z jednym i z drugim
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-28, 08:01   

Ja przed decyzją o swapie miałem okazje jeździć:
1. 1.6 8v z viertarki - był u mnie w momencie zakupu, ale szybko go zajechałem przez własną głupotę, w mojej ocenie nie ma aż takiego szału - przynajmniej na seryjnych przełożeniach. (koła 215/75/15 sahary
2. 1.3 na wtrysku Samiec - taki wsadziłem ponownie do Samca (dostalem go razem z autem). I na serii to dużo za mało. Wsadziłem reduktor 4.16 i jest ogromna różnica, ale brakuje na dłuższych podjazdach... niestety). 1.3 dawał radę w miarę na 215 (saharach), ale po wsadzeniu 245/75/15 simex'a auto paliło sprzęgło i dławiło się w błocie.
3. 1.8is z BMW - znajomy dał się przejechać, mnie szczerze odstrasza fakt, że auto trzeba wysoko kręcić. Jakoś nie pasuje mi to do mojego stylu, jednak ewidentnie ten motor ma siłę w terenie na seryjnym reduktorze. 31 cali simex nie robił różnicy.
4. 1.9 tdi - i taki zagości u mnie po swapie, ciągnie ładnie od dolu - ale niestety jest stosunkowo ciężki, niemniej to co się da zgubie na wyciągarce i zderzakach. Jeździłem 1.9 w viertarce i tam pasuje mi charakterystyka tego silnika.

Konkludując - jeżeli chcesz robić remont 1.3 - szczerze to chyba tylko dla zabawy. Pytanie jakie koła chcesz wsadzić :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-12-28, 18:11   

Taki 1,9 tdi pewnie nic nie cięższy od ISa, 1,8 od bmw jest gabarytowo strasznie duży, jak na swoją pojemność.
Ja tam akurat fanem diesli nie jestem, ale jakbym już musiał mieć, to tylko 1,9 tdi, dostępność gratów jest taka, że te silniki da się kręcić na przeróżne sposoby rozsądnym kosztem. W stanach wkładają je do wranglerów i xj, i spokojnie daje toto radę, samuraia można takim motorem rozerwać na strzępy :mrgreen:
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-28, 19:26   

Fakt jest taki że w viertarce poprostu gniecie... I to tylko przy Mapie na 120km... W samcu wiem że jest w PL jeden egzemplarz z mapą ma 170km, nawet gdzieś mam filmik jak to idzie przez błoto. is też daje radę ale ta charakterystyka szlifierki jakoś mentalnie mi nie pasuje w terenie. Normalnie jeżdżę benzyną ale raczej po dziadkowemu.

Co do pytania. Momenty śrub lub/i kąty będziesz miał dołączone do nowej uszczelki pod głowicą... Zakładam że nie kupujesz no name. Niemniej zastanów się czy to jeszcze ma sens finansowy. 500 zł głowica plus gniazda, prowadnice, uszczelniacze. Nowe śruby głowicy, płyn, olej, rozrząd etc. wylądujesz z 1000 zł. Przy dobrych wiatrach, jeżeli głowica będzie szczelna.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Hubert2000 
świeżak


Dołączył: 26 Gru 2020
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-29, 14:33   

Dzięki za odpowiedzi, jednak chyba zrezygnuję z remontu. Zacznę szukać całego sprawnego silnika. Tylko jeszcze myślę czy kupić 1.3 na chodzie i sam go wmontować. Czy ewentualnie jakiegoś SWAPA :/ Nie chciałbym jednak pchać się w większe koszta.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2021-01-04, 18:55   

jakoś nie widzę tego żeby zmulić 4.16 na 1.3 Mieszkam w górach i jakos nigdy mi nie brakowało mocy przy jezdzie na reduktorze - no chyba że się chce jak patrolowcy.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-01-05, 05:31   

Star. 245/75/15 nalewka simex i piaszczysty długi podjazd... Empirycznie...
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.