dziś została nadana paczka z reduktorem od 1,3 do chłopaków z Warki... teraz pozostaje czekać na jego powrót, ale już z nowymi przełożeniami 4,9 :)
Przy naszych górkach takie wolne przełożenia robotę robią , ja od nich mam 6.5.1 i już prawie rok śmigam i przy stromych technicznych zjazdach bajka :) Życzę powodzenia żółtasem w nowym sezonie i z nowymi przełożeniami :)
W sumie ta zmiana nie jest po to, żeby coś poprawić, bo moim zdaniem było tak jak trzeba, tylko po to by oszczędzić.....
Teraz mam 5,125 w mostach i średnio w sezonie zużywam ok 3-4 komplety, które kosztują ok 300-400zł/szt. mam też reduktor od litrówki, którego nie zniszczyłem już od kilku sezonów.
Wraz z nowym reduktorem zmienię przełożenia na seryjne- wytrzymalsze, bo więcej zębów wałka się styka z talerzem niż w vitarowych, dlatego, że ogólnie jest ich więcej, no i znacznie tańsze, poza tym mam jeszcze kilka kompletów, a reduktor i tak się rzadko psuje jak się o niego dba, więc powinno się zwrócić
A nie myślałeś o 4.625?
Ich cena tez mocno poszła w góre od kiedy popularne stało sie 4.24 do vitarowego reduktora ale jest równie pancerne co 3.7 / 3.9
Mi pasowało idealnie rozwiązanie jakie miałem, czyli reduktor od litrówki i przełożenia 5,125, a przy tym zestawieniu które zrobię i tak będzie znacznie wolniej więc nie chcę przesadzić.
ps. a w czym były te przełożenia o których piszesz?
Zdaje sie vitara 2.0
Na moja logike kladac 3.9 do mostu reduktor bedzie mial wiecej roboty, pytanie co wtedy tryby powiedza( a widzialem juz kiedys, ze posypaly sie tryby a nie obudowa) oczywiscie zakladam, ze bedzie solidny kaganiec na reduktor. Podejrzewam ze jazda na biegach szosowych malo Cie interesuje ale duze kola i oryginalne przelozenia to straszna qpa nawet na krotkie dojazdowki.
Pewnie juz troche za pozno, ale ja bym szedl w 4.625 plus 4.16
Wysłałem cały reduktor do chłopaków z Warki i przy okazji wkładania nowych przełożeń wzmocnili wejście ze skrzyni, na które będą szły największe obciążenia, do tego czekam na kaganiec i jak już go będę miał, to składamy i testujemy.
O krzyżaki na wałach między reduktorem a mostami, się nie martwię, jeden jest od range rovera, a drugi jest od żuka i potrafią naprawdę dużo znieść. Ewentualnie problem może być między skrzynią a reduktorem, ale jak coś będzie nie tak, też się zrobi nowy.
Te przełożenia 4,9, zwalniają o 16% biegi "szybkie", w stosunku do serii, więc nie powinno być aż takiej tragedii na dojazdach, aczkolwiek na pewno różnica będzie odczuwalna.
Seryjne przełożenia idą w mosty z dwóch powodów. Po pierwsze są wytrzymalsze, co widać od razu na pierwszy rzut oka gdy się bierze w rękę wałek ataku z 5,125 i 3,9, oraz są tańsze.
Zobaczymy co będzie, bo na razie, to Żółtas stoi jak stał i czeka aż będę miał czas żeby się nim zająć, ale jeżeli nie będzie mi odpowiadać takie zestawienie, zawsze będę mógł wrócić do tego co mam aktualnie
Wałek ze skrzyni powinien wytrzymywać bo on jest na początku i będzie dostawał najmniejsze obciążenie. dużo bardziej będą obrywać wały reduktor-most i obudowa reduktora niż przy poprzednim zestawie. I jeszcze pytanie. przy montażu wału z żuka trzeba w flanszach przewiercić otwory czy jak to rozwiązałeś ??
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2017-01-23, 22:23
chomik. napisał/a:
Wysłałem cały reduktor do chłopaków z Warki i przy okazji wkładania nowych przełożeń wzmocnili wejście ze skrzyni, na które będą szły największe obciążenia, do tego czekam na kaganiec i jak już go będę miał, to składamy i testujemy.
tak z ciekawości - w jaki sposób?
chomik. napisał/a:
Te przełożenia 4,9, zwalniają o 16% biegi "szybkie", w stosunku do serii, więc nie powinno być aż takiej tragedii na dojazdach, aczkolwiek na pewno różnica będzie odczuwalna.
ja mam 4,9, polecam w teren, nie polecam w trasy :) przy 90km/h zbliżam się do 4k obrotów...
ale jeden plus jest w sumie - przyśpiesza pod górkę nawet na 5 :)
Najlepiej zadzwoń sobie do chłopaków http://ore4x4.pl/ i niech sami powiedzą. Ponoć stosują to od dłuższego czasu w wielu Samuraiach, a skoro działa, to czemu by tego przy okazji nie wykorzystać. Każdy patent który choć trochę wpływa na niezawodność jest wart zastosowania
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2017-01-24, 10:40
myślę, że za "mały" jestem by podrabiać patenty chłopaków z Warki :)
raczej jestem ciekaw co to oznacza to wzmocnienie np jakieś zdjęcie lub opis, bo na ich stronie nie ma żadnego info
obecnie mam kaganiec na mojej 4.9 ale zawsze jestem otwarty na ulepszenia.
$ teraz drogi i nie chciałbym rozwalić gratów od wujka z hameryki :)
No, ja też miałem ciągnąć graty bezpośrednio z usa, ale $ tak drogi, że taniej było kupić w Ore, a jeszcze przy okazji mam europejską gwarancję, bo są oficjalnym dystrybutorem Trail Geara.
Wzmacniają obudowę pierścieniem. Jak kupowałem przełożenia to sami mi podpowiedzieli jak to zrobić, ale że nie chciałem sam składać reduktora, bo wolałem oddać to komuś kto się na tym zna (ja już jeden kiedyś rozwaliłem ) wysłałem całość i mi to przy okazji zrobili chyba za 100 czy 150zł, już nawet nie pamiętam.
Za całość zapłaciłem ok 3100zł, w tym mam przełożenia,które na stronie kosztują 2550, wszystkie nowe łożyska i uszczelniacze, wzmocnienie obudowy i poskładanie do kupy przez kompetentną osobę.... myślę, że to były dobrze wydane pieniądze
Ja napisałem, że wysłałem reduktor i wzmocnili wejście ze skrzyni, czyli chodziło mi, że wzmocnili obudowę reduktora przy flanszy, którą podawany jest napęd ze skrzyni biegów. To co wysłałeś w pierwszym linku to kaganiec i inne łapy reduktora. W poprzednim reduktorze sam sobie zmotałem kaganiec poprzez cięcie, wiercenie i spawanie płaskowników, ale teraz przez lenistwo, a właściwie brak czasu wycina mi się na laserze (swoją drogą, jak wszystko będzie pasować jak należy, prawdopodobnie będę miał je w dobrej cenie... ale o tym wkrótce ), a łapy zastosuję te co miałem, bo one były już wzmocnione wcześniej odpowiednio.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum