Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
chomik.
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-12-06, 18:39   

Z tego co wiem, dał za niego 80k zł i za wzmocnione graty dał ok 20k zł
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-06, 19:18   

W tym budżecie można myśleć o skopiowaniu grata na laplanderze :)
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-12-06, 20:11   

Ooo kurwww.a mać, nie myslalem ze to taka kasa,
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-12-29, 19:24   

A tu pełna relacja bez muzyki

https://m.youtube.com/watch?v=J9hpyEL0cZo&feature=youtu.be

Szczerze to podoba mi się jeszcze bardziej niż zajawka

[ Dodano: 2016-12-29, 19:23 ]
już niedługo kolejne zmiany w Żółtasie :)

http://ore4x4.pl/products...i-4-90-1-detail

dziś została nadana paczka z reduktorem od 1,3 do chłopaków z Warki... teraz pozostaje czekać na jego powrót, ale już z nowymi przełożeniami 4,9 :)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-12-29, 20:29   

chomik. napisał/a:
A tu pełna relacja bez muzyki

https://m.youtube.com/watch?v=J9hpyEL0cZo&feature=youtu.be

Szczerze to podoba mi się jeszcze bardziej niż zajawka

[ Dodano: 2016-12-29, 19:23 ]
już niedługo kolejne zmiany w Żółtasie :)

http://ore4x4.pl/products...i-4-90-1-detail

dziś została nadana paczka z reduktorem od 1,3 do chłopaków z Warki... teraz pozostaje czekać na jego powrót, ale już z nowymi przełożeniami 4,9 :)



Przy naszych górkach takie wolne przełożenia robotę robią , ja od nich mam 6.5.1 i już prawie rok śmigam i przy stromych technicznych zjazdach bajka :) Życzę powodzenia żółtasem w nowym sezonie i z nowymi przełożeniami :)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-12-29, 20:56   

W sumie ta zmiana nie jest po to, żeby coś poprawić, bo moim zdaniem było tak jak trzeba, tylko po to by oszczędzić..... :mrgreen:

Teraz mam 5,125 w mostach i średnio w sezonie zużywam ok 3-4 komplety, które kosztują ok 300-400zł/szt. mam też reduktor od litrówki, którego nie zniszczyłem już od kilku sezonów.

Wraz z nowym reduktorem zmienię przełożenia na seryjne- wytrzymalsze, bo więcej zębów wałka się styka z talerzem niż w vitarowych, dlatego, że ogólnie jest ich więcej, no i znacznie tańsze, poza tym mam jeszcze kilka kompletów, a reduktor i tak się rzadko psuje jak się o niego dba, więc powinno się zwrócić ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-12-31, 14:10   

A nie myślałeś o 4.625?
Ich cena tez mocno poszła w góre od kiedy popularne stało sie 4.24 do vitarowego reduktora ale jest równie pancerne co 3.7 / 3.9
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-12-31, 15:55   

tylko boję się, że to będzie za wolne.

Mi pasowało idealnie rozwiązanie jakie miałem, czyli reduktor od litrówki i przełożenia 5,125, a przy tym zestawieniu które zrobię i tak będzie znacznie wolniej więc nie chcę przesadzić.

ps. a w czym były te przełożenia o których piszesz?
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2017-01-01, 17:35   

Zdaje sie vitara 2.0
Na moja logike kladac 3.9 do mostu reduktor bedzie mial wiecej roboty, pytanie co wtedy tryby powiedza( a widzialem juz kiedys, ze posypaly sie tryby a nie obudowa) oczywiscie zakladam, ze bedzie solidny kaganiec na reduktor. Podejrzewam ze jazda na biegach szosowych malo Cie interesuje ale duze kola i oryginalne przelozenia to straszna qpa nawet na krotkie dojazdowki.

Pewnie juz troche za pozno, ale ja bym szedl w 4.625 plus 4.16
 
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-01, 18:08   

o reduktor bym się nie bał.. najbardziej po dupie dostaną krzyżaki na wałach.. ale są najtańsze i najszybciej się wymienia z całego napędu.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-01-23, 10:40   

Wysłałem cały reduktor do chłopaków z Warki i przy okazji wkładania nowych przełożeń wzmocnili wejście ze skrzyni, na które będą szły największe obciążenia, do tego czekam na kaganiec i jak już go będę miał, to składamy i testujemy.

O krzyżaki na wałach między reduktorem a mostami, się nie martwię, jeden jest od range rovera, a drugi jest od żuka i potrafią naprawdę dużo znieść. Ewentualnie problem może być między skrzynią a reduktorem, ale jak coś będzie nie tak, też się zrobi nowy.

Te przełożenia 4,9, zwalniają o 16% biegi "szybkie", w stosunku do serii, więc nie powinno być aż takiej tragedii na dojazdach, aczkolwiek na pewno różnica będzie odczuwalna.

Seryjne przełożenia idą w mosty z dwóch powodów. Po pierwsze są wytrzymalsze, co widać od razu na pierwszy rzut oka gdy się bierze w rękę wałek ataku z 5,125 i 3,9, oraz są tańsze.

Zobaczymy co będzie, bo na razie, to Żółtas stoi jak stał i czeka aż będę miał czas żeby się nim zająć, ale jeżeli nie będzie mi odpowiadać takie zestawienie, zawsze będę mógł wrócić do tego co mam aktualnie ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2017-01-23, 12:08   

Wałek ze skrzyni powinien wytrzymywać bo on jest na początku i będzie dostawał najmniejsze obciążenie. dużo bardziej będą obrywać wały reduktor-most i obudowa reduktora niż przy poprzednim zestawie. I jeszcze pytanie. przy montażu wału z żuka trzeba w flanszach przewiercić otwory czy jak to rozwiązałeś ??
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-01-23, 12:16   

bialy bill napisał/a:
I jeszcze pytanie. przy montażu wału z żuka trzeba w flanszach przewiercić otwory czy jak to rozwiązałeś ??


Trzeba wywiercić nowe otwory pod śruby i przetoczyć otwór centujący na większy
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2017-01-23, 18:16   

OK. Dzięki za odpowiedz
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2017-01-23, 22:23   

chomik. napisał/a:
Wysłałem cały reduktor do chłopaków z Warki i przy okazji wkładania nowych przełożeń wzmocnili wejście ze skrzyni, na które będą szły największe obciążenia, do tego czekam na kaganiec i jak już go będę miał, to składamy i testujemy.


tak z ciekawości - w jaki sposób?

chomik. napisał/a:
Te przełożenia 4,9, zwalniają o 16% biegi "szybkie", w stosunku do serii, więc nie powinno być aż takiej tragedii na dojazdach, aczkolwiek na pewno różnica będzie odczuwalna.


ja mam 4,9, polecam w teren, nie polecam w trasy :) przy 90km/h zbliżam się do 4k obrotów...
ale jeden plus jest w sumie - przyśpiesza pod górkę nawet na 5 :)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-01-24, 10:21   

Nie wiem, czy mogę sprzedawać patent z Ore4x4 ;-)

Najlepiej zadzwoń sobie do chłopaków http://ore4x4.pl/ i niech sami powiedzą. Ponoć stosują to od dłuższego czasu w wielu Samuraiach, a skoro działa, to czemu by tego przy okazji nie wykorzystać. Każdy patent który choć trochę wpływa na niezawodność jest wart zastosowania
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2017-01-24, 10:40   

myślę, że za "mały" jestem by podrabiać patenty chłopaków z Warki :)
raczej jestem ciekaw co to oznacza to wzmocnienie np jakieś zdjęcie lub opis, bo na ich stronie nie ma żadnego info
obecnie mam kaganiec na mojej 4.9 ale zawsze jestem otwarty na ulepszenia.
$ teraz drogi i nie chciałbym rozwalić gratów od wujka z hameryki :)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-01-24, 11:44   

No, ja też miałem ciągnąć graty bezpośrednio z usa, ale $ tak drogi, że taniej było kupić w Ore, a jeszcze przy okazji mam europejską gwarancję, bo są oficjalnym dystrybutorem Trail Geara.

Wzmacniają obudowę pierścieniem. Jak kupowałem przełożenia to sami mi podpowiedzieli jak to zrobić, ale że nie chciałem sam składać reduktora, bo wolałem oddać to komuś kto się na tym zna (ja już jeden kiedyś rozwaliłem ;-) ) wysłałem całość i mi to przy okazji zrobili chyba za 100 czy 150zł, już nawet nie pamiętam.

Za całość zapłaciłem ok 3100zł, w tym mam przełożenia,które na stronie kosztują 2550, wszystkie nowe łożyska i uszczelniacze, wzmocnienie obudowy i poskładanie do kupy przez kompetentną osobę.... myślę, że to były dobrze wydane pieniądze
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2017-01-24, 12:00   

ale to wzmocnienie skrzyni biegów czy reduktora?
napisałeś, że skrzyni i to mnie zaciekawiło

reduktora to pewnie coś jak to?
http://www.lowrangeoffroa...ase-cradle.html

ja mam częściowy kaganiec + dodatkowo mocowanie na samym wyjściu przy flanszach reduktora

ale jeśli to jakieś wzmocnienie skrzyni biegów to chętnie to zobaczę, bo to byłaby faktycznie nowość :)

z innej beczki ciekawe jak to się sprawuje
widziałem na pirate4x4 zapowiedź dawno temu, ale jeszcze nikt nie chwalił się
http://www.lowrangeoffroa...stc-am44rc.html
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-01-24, 12:28   

Ja napisałem, że wysłałem reduktor i wzmocnili wejście ze skrzyni, czyli chodziło mi, że wzmocnili obudowę reduktora przy flanszy, którą podawany jest napęd ze skrzyni biegów. To co wysłałeś w pierwszym linku to kaganiec i inne łapy reduktora. W poprzednim reduktorze sam sobie zmotałem kaganiec poprzez cięcie, wiercenie i spawanie płaskowników, ale teraz przez lenistwo, a właściwie brak czasu wycina mi się na laserze (swoją drogą, jak wszystko będzie pasować jak należy, prawdopodobnie będę miał je w dobrej cenie... ale o tym wkrótce ), a łapy zastosuję te co miałem, bo one były już wzmocnione wcześniej odpowiednio.


ta obudowa fajna, ale droga i ciężka
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.