Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
odkręcenie koła pasowego wału
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 19:38   odkręcenie koła pasowego wału

Panowie potrzebuję patentu. Rzadko mam jakis problem z autem ale teraz mam. Nie moge odkręcić tej nakrętki na klucz 17 od koła pasowego wału silnika. Próbowałem strzelać z rozrusznika, podkładałem pod koła klocki i nic trzyma jak całość.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-31, 19:49   

Dłuższa laga :-D
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 19:52   

ale i tak nie idzie bo można całe auto przestawić, gdyby szło to jakoś przyblokować to na pewno bym odkręcił. na przedłużkę mam rurę około 1m
Ostatnio zmieniony przez Starscream 2013-05-31, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-31, 19:52   

Wbijasz 5-tke, klucz z przedluzka i powinno puscic, jesli nie to naciagasz porzadnie a druga osoba musi mlotkiem puknac w nasadke i nie ma opcji zeby dalej trzymalo.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 19:56   

a widzisz i tu zapierniczyłem jak nowo przyjęty bo nie dałem 5 i wjechałem na gnotki :mrgreen: co jeszcze wykąbinować pytam na zapas bo od rana jutro walczę dalej.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-31, 20:01   

pomocnik do auta, wcisnac hamulec i niema opcji zeby nie puscilo, metrowa rurka i da rade.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-31, 21:21   

Jeśli chcesz odkręcić koło pasowe napędzające altka i wiatrak, to są tylko cztery śrubki i schodzi. A jeśli chcesz ruszyć koło zębate na wale to życzę powodzenia :D
Możesz dorzeźbić narzędzie które wejdzie w otwory w kole i skontruje odkręcanie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 22:01   

i tak to odkręce i tak :mrgreen: :mrgreen: bo musze uszczelniacz zmienić
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-31, 22:08   

Przy wbitej 5tce i wcisnietym hamulcu musi puscic jesli sila bedzie odpowiednia, u mnie zawsze skutkuje czy to w samcu czy landrynach.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 23:27   

Pierw musisz odkręcić koło pasowe (to na 4 śruby) następnie koło zębate od rozrządu, ja to bez problemu odkręciłem za pomocą klucza pneumatycznego.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-31, 23:31   

O to to, pneumat jest najlepszy na taką przypadłość.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-01, 20:19   

To musi być galanty pneumat :mrgreen:
Jak nie masz pomocnika to długi śrubokręt/pręt przez krzyżak i zaprzeć o podłogę/belkę.
Pytanie tylko co przy odpowiedniej długości przedłużki puści :-)
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-01, 23:47   

OK Dzięki koledzy odkręciłem metodą Lexx-a :mrgreen: Ale opornie siedziało bałem się że śrubę objadę.
Operacja się udała pacjent żyje- uszczelniacze wymienione, rolka , pasek i trochę rdzy zlikwidowane tu i tam
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-02, 00:01   

warto też wymienić o-ring na rurce bagnetu :P po tylu latach może już puszczać ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2013-06-02, 11:23   

na 'lexxa' widziałem także u mojego mechanika
w sumie dobra ilustracja tutaj

pozdrawiam
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-02, 12:43   

Gorzej jak śruba się nie zluzuje tylko pokrzywi korba hehehe, radził bym wypiąć kable z cewki przy takich sposobach...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-06-02, 14:49   

Przy takich pracach zawsze trzeba odlaczyc akumulator.

Sposobem jaki wlasnie zaproponowalem odkrecilem przech chwila kolo z Discovery a dociagane jest ono 2x wiekszym momentem niz w samcu, metrowa rurka dala rade ;]
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-02, 15:31   

tak jeszcze teraz myślę że zawaliłem sprawę bo mogłem dla spokojności sprawdzić rozrząd - ustawiłem go identycznie jak stary czyli poznaczyłem wszystko. Ale czy stary by dobrze??? ja go nie wymieniałem. Niby wszystko chodziło fajnie i teraz tez ale .... został ten niedosyt :-D
Może jak by było coś źle to odbiło by się to czkawką na LPG
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-02, 15:36   

Odkręć osłonę i ustaw rozrząd na znakach i będziesz widział czy jest dobrze ustawiony czy nie
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-02, 20:56   

patrzyłem za znakami ale nie bardzo wiedziałem gdzie są dla tego poznazyłem sobie.
na górze jest wyciecie w obudowie za kołem zębatym a na kole to ta dziura jedna mała ??
a dolne koło gdzie ma ?
nie zwracałem na to uwagi traz sobie próbuje przypomnieć
jak są znaki to chyba dobrze ktoś ustawił
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.