Po to robi się SWAPA, żeby właśnie zastąpić to piłowanie silnika benzynowego w terenie na rzecz spokojnego klekotania
Tam gdzie benzynę trzeba było piłować tam dieselkiem prawie bez gazu przejedziesz
Poprzednio w tym terenie co jeździłem i musiałem piłować gaźnika, żeby przejechać to spalałem ok 20l benzyny, teraz w tym samym terenie spokojnie 5l oleju napędowego wystarcza
ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka
ilio wie co mówi
smyku jeden
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka
ilio wie co mówi
smyku jeden
albert bracie wiesz co mówisz
patrząc na Sj i Samuraia historycznie to żaden seryjny silnik nie miał więcej niż 90 KM a silniki mocniejsze były hamowane .
Cała walka to ten samochodzik to jego masa, ma być lekki jak piórko
Wynika to z delikatniej konstrukcji Samuraja który nie potrzebuje dużej mocy do jazdy w terenie .
Brak mocy nadrabiany jest zmianą przełożeń w reduktorze i małymi kółeczkami 205/70R15.
Jesli to co napisałem wydaje się być bzdurą polecam montaż mocniej benzyny przynajmniej 136Km
np. Omega 2.0 16V ze skrzynią i założenie dużych kół np. 31"
ciekawe gdzie się --- podzieje moment obrotowy na odcinku koło zamachowe - sprzęgło - krzyżak wału -reduktor - krzyżak - gruszka mostu - półoś - przegub - koło ?
tyle wstępu
_________________ I've got nothing but time
Ostatnio zmieniony przez tytus 2011-06-22, 16:29, w całości zmieniany 1 raz
czy już każdy post na tym forum musi się kończyć nie dość że odbiegnięciem od tematu to jeszcze kłótnią???
temat "grzanie silnika" a koledzy piszą o włosach na klacie...żenada.
Szkoda ludzi którzy znają się na rzeczy ale niestety na tym forum nie ma dla nich miejsca...
Dobrze, że zakładają swoje fora..
Ostatnio zmieniony przez wojtassj 2011-06-21, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
ilio daj na luz, wiadomo masa to zaleta, ale kto np w terenie jezdzi na wspomnianych przez ciebie oponach 205/70,chyba ze zobaczyc jak marchewka rosnie na ogródku
daj benzyniaka 136 i urywaj polosie po 2 wyjezdzie, no chyba ze wzmocnisz je ale to nastepna przeróbka
zeby nie mącic- kazdy ma swój rozum i zrobi jak uwaza. Zalozylem dieselka bo wiem co sami111 robi tym silniczkiem w terenie, gdzie seryjne autka zostaja w tyle. To moja ocena i nie zamierzam sie kłocic, Twoja opinia moze byc inna i oto chodzi. Byloby nudno zeby kazdy z kazdym sie zgadzal
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie
ilio pije browara za Twoje zdrowie
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-22, 00:32
albert napisał/a:
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie
a widzisz , i o to mi chodziło... każdy czasami bajki tu powiada, a inni wtajemniczeni to powielają i legendy rosną w siłę.
Szczególnie popularnym staje się wkładanie słów w czyjeś usta, mówicie coś o benzyniakach rzędu 100KW, a czy ja użyłem takiego określenia? Więc po co ta dyskusja. Na 1.3 od Swifta 66KW daje radę i to wystarcza na spokojną jazdę po terenie, mocniejszy silnik? To nie znaczy, że ma to być V6, ale ze spokojnym kierowcą i to da radę.
ktoś rzucił denne pytanie, niesprecyzowane, a stado wygłodniałych na punkcie "niesienia pomocy" wilków rzuciło się do boju o to kto odgadnie przyczynę czegoś co co nie zostało nawet objaśnione.
Czy uważacie, że zgadywanki typu, tototo i jeszcze to, albo wszystko, pomogą? Takie licytacje możecie prowadzić przecież na offtopie. Mnie to bawi dlatego dałem wam podwaliny do zejścia z linii tematu.
A apropos tych chłodnic: ta z Poloneza ma średnicę kanalików prawie dwa razy mniejszą od oryginalnej montowanej w 1.9TD Samuraia, więc chłodnica C-15 o kanalikach pośrednich między obydwoma da radę i temperatura będzie optymalna, zważywszy, że powierzchnie wymiany są niemal jednakowe.
Dobra, idę uczesać włosy na klacie i luli. Buziaki dla pomagających inaczej
chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca bez przeróbekz racji swoich gabarytow, ja wlozylem od peugota 1.9d i pasuje idealnie. W chwili obecnej poza niezbyt precyzyjnym wskaznikiem- wentylator nie włacza mi sie podczas jazdy na czarnym wogóle, tylko jak wjezdzam w teren, ale po pierwsze mam czujnik wentylatora w przedziale 77-82 stopnie, po drugie mam reczny wlacznik na 2 wentylator w razie W, po trzecie w terenie to musi sie właczyc. Polecam wiec tą chlodnice.
A my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..
propozycja- nie piszemy nic , póki mistrz szpadli i patelni nie odpisze
bo to pewno kucharz i obiera ziemniaki caly dzień...
tytus przynajmniej dbamy o twoje zdrowie i dostarczamy codzienne porcje zdrowego smiechu...
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-06-22, 14:32
albert napisał/a:
chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca ... my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..
propozycja- nie piszemy nic , póki ... nie odpisze ...
miło mi, że po tak długiej dyskusji doszliśmy do wspólnego konsensusu, tylko dlaczego tak późno...
Tytus, jedna prośba: Skasuj to słowo: "---" napisane przez ilio, bo wyrażasz tym samym aprobatę niekulturalnego stylu pisania na forum...
Ostatnio zmieniony przez tytus 2011-06-22, 16:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum