Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
tylny most
Dziadek 
świeżak


Wiek: 73
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-07-14, 21:51   tylny most

Proszę o pomoc.
Luz na wałku atakującym i wyciek oleju. Mam wymontowany most, zdjęte szczęki hamulcowe. Jak zdemontować resztę aby usunąć luz iwyciek.
Jestem "świeżym" posiadaczem Samuraja. wg.tabliczki jest to SJ500 1989r . Proszę również o wyjaśnienie ( ewentualnie wymiary) "Most szeroki" [/b][/i]

[ Dodano: 2011-07-14, 21:56 ]
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-07-15, 09:10   

No jak chodzi o wycieki z mostu to na mur beton masz uszkodzony uszczeniacze w kazdym sklepie gdzie specjalizuja sie lozyskami to bez problemu znajdziesz uszczelniacze w sumie sa trzy prawa i lewa strona polosi i przy gruszce ;-) musisz wziasc wyciagnac zmiezyc wymiary wewnetrzny x zewnetrzny i grubosc i oni ci cos podpasuja albo wziasc ze soba interesujacy uszczelniacz na twojim miejscu wymienil bym wszystkie bo to groszowa sprawa i lozyska przy okazji ;-) a co do regulacji luz hmm wiem jedno ze sie ta grusze reguluje nie powiem ci jak bo nie wiem mam od tego kolesia w myslowicach ktory mi to robi :-P chyba ze masz wyrobane zeby to bedziesz musial wymienic ta gruszke ;-) a co do wymiaru szerokiego mostu hmmm musial bym wlesc pod auto i zobaczyc i pomierzyc

Mam nadzieje ze troche pomoglem ;-)

Pozdro
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-15, 12:58   

Luz na ataku oznacza prawdopodobnie wybite łożyska, nie skasujesz tego ot tak, trzeba wyciągnąć główkę mostu, rozebrać prawie na części pierwsze i wymienić łożyska. Po wymianie trzeba ustawić położenie ataku względem talerza, właściwe luzy itp., instrukcja nie przewiduje ponownego użycia tulei rozprężnej między łożyskami ataku. Ja bym nie chciał tego robić :evil:
 
     
Dziadek 
świeżak


Wiek: 73
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-07-15, 18:25   

Didymos napisał/a:
Luz na ataku oznacza prawdopodobnie wybite łożyska, nie skasujesz tego ot tak, trzeba wyciągnąć główkę mostu, rozebrać prawie na części pierwsze i wymienić łożyska. Po wymianie trzeba ustawić położenie ataku względem talerza, właściwe luzy itp., instrukcja nie przewiduje ponownego użycia tulei rozprężnej między łożyskami ataku. Ja bym nie chciał tego robić :evil:


Dzięki
Właśnie jestem na etapie - jak wyciągnąć główkę. Czytałem , że trzeba wybić półosie ale nie jestem pewien.
Jak się nic nie da zrobić to kupię most i znów będę miał dylemat czy ? będzie taki sam. Stąd moje pytanie odnośnie "szerokości mostów. Mój ma 1180mm między kołnierzami do mocowania blach szczękowych. (mierzone miarą taśmową)
Ponieważ pierwszy raz jestem na forum(wogóle) - uczę się również sposobu porozumiewania między użtkownikami.
Dziekuję również za za pierwszą radę

Właśnie przed chwilą wyjąłem. 20.15
pozdrawiam
 
     
Kamil 
nowicjusz



Wiek: 39
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2011-07-15, 21:35   

i ja mam problem, po wymianie uszczelniacza w tylnym moście na wałku od strony wału, słyszę stuki podczas jazdy,
przy okazji wymieniałem krzyżak, ale on pracuje lekko bez oporów


ile maksymalnie może być luzu na obrocie wałka wejściowego w tylnym moście?
_________________
www.facebook.com/offroadsiedlce
 
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-07-17, 02:49   

@Wiesz hehe dzisiaj grzebalem przy suce ale zapomnialem ci to pomierzyc bo cmialem spota na poligonie szybko szubko i wylecialo z glowy :-( ale spoko jutro to zrobie ;-)
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-07-19, 18:50   

Kamil napisał/a:
i ja mam problem, po wymianie uszczelniacza w tylnym moście na wałku od strony wału, słyszę stuki podczas jazdy,
przy okazji wymieniałem krzyżak, ale on pracuje lekko bez oporów


ile maksymalnie może być luzu na obrocie wałka wejściowego w tylnym moście?


luzy to się mierzy jak się ma dyfer na wierzchu i ustawia się je za pomocą tego koła z dziurkami a nie kręcąc wałem :mrgreen: to tak na przyszłość ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Dziadek 
świeżak


Wiek: 73
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-07-20, 23:14   

Witam!
Pomimo ,że jestem swieżakiem n.t. samuraja - podzielę się informacją jak usunąłem luz i wyciek oleju z z główkimostu. Wykonałem to oczywiście dzięki pomocy forumowiczów i linków które wskazali.(również przy innych tematach)

1.Luz określiłem obracając koło. (sprawdziłem bo przy ruszniu słychać było stuk)
2.Po odkręceniu wału od wałka atakującego stwierdziłem luz tego wałka osiowy ok 2mm i poprzeczny, ponadto ślady wyciekającego oleju przy wyjściu wałka.
3.Recznie obracając za krzyżak odłączonego wału sprawdziłem luz na linii krzyżki,reduktor,skrzynia (były lecz nieduże)
4.Zdemontowałem główkę.
5.Po zdjęciu główki diagnoza się potwierdziła - luzy wałka atakującego i z tym związany luz między wałkiem i tarczą.
6.Zdemontowałem mechanizm różnicowy - pozostała obudowa z wałkiem atakującym
7.Powyjęciu uszkodzonego uszczelniacza stwierdziłem, że luz wynika ze złego założenia łożysk.(dwa łożyska stożkowe a między nimi tuleja rozprężna)
8.Wybiłem wałek z łożyska (od strony wału)
9.Ślady osadzenia łożyska i długość tulei wskazywały,że łożysko nie dochodziło do tulei i dlatego nie był ustalony luz łożysk.
10.Bieżnia ,koszyk i rolki były ok
11.Zamontowałem ponownie dobijając łożysko do wyczucia oporu kontrolując za każdym uderzeniem luz
12.Luzu nie wyczuwałem a wałek obracał sie lekko.
13.Zamontowałem mechanizm różnicowy i wyregulowałem tarczami luz między zębatką wałka a tarczą (2 łożyska stozkowe)

Pozostały drobne luzy wynikające z luzu na wieloklinach i satelitach.

Zrobiłem parę fotek jak się nauczę opisywać i ktoś byłby zainteresowany to zamieszczę.
Długość pochwy mostu 1200mm (szeroka czy waska ?)
Pozdrawiam
 
     
vsh 
rozgadany
Pikahu?



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 146
Skąd: Ostpreussen Oi!
Wysłany: 2011-07-21, 14:07   

jak masz zdjecia to wrzucaj zawsze komus sie moze przydac :) dla jednych rzeczy banalne sa dla innych nieodgadnięta zagadką ;)
pzdr
_________________
gabba gabba hey!
Samurai 1,3i, ome +2, 7" + sahara 225/70/r15,
または武士オアナッシング
 
     
Buniek85 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-10, 19:53   

witam, zauwazylem ze zaczol ciec tylny most w miejscu gdzie laczy sie z walem napendowym czy to wina uszczelniacza???
jakie powinien miec wymiary, moze ma ktos jakis nr katalogowy
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-10, 23:38   

Dziadek napisał/a:


Zrobiłem parę fotek jak się nauczę opisywać i ktoś byłby zainteresowany to zamieszczę.


Wrzucaj wrzucaj, nie każdy jest mechanikiem od początku więc wszystkie tutoriale są mocno pomocne :mrgreen:
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Buniek85 
nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-11, 16:42   

czy to jest ten uszczelniacz co wchodzi w polaczenie mostu tylnego z wałem http://allegro.pl/uszczel...1729851093.html
 
 
     
Dziadek 
świeżak


Wiek: 73
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 4
Wysłany: 2011-08-15, 20:36   

Buniek85 napisał/a:
witam, zauwazylem ze zaczol ciec tylny most w miejscu gdzie laczy sie z walem napendowym czy to wina uszczelniacza???
jakie powinien miec wymiary, moze ma ktos jakis nr katalogowy


Witam !

Uszczelniacz wałka : 40x72x10 ja zastosowałem 40x72x12 dwuwargowy - kupiłem w sklepie z częściami do ciągnikow rolniczych (w sklepach z częściami samochodowymi nie mieli ) - ok 10zł

Ponieważ w związku z wyciekiem oleju musiałem usunąć luz na łożyskach wałka - przeczytaj mój wcześniejszy post.


Wysłany: 2011-07-20, 23:14
Witam!
Pomimo ,że jestem swieżakiem n.t. samuraja - podzielę się informacją jak usunąłem luz i wyciek oleju z z główkimostu. Wykonałem to oczywiście dzięki pomocy forumowiczów i linków które wskazali.(również przy innych tematach)

1.Luz określiłem obracając koło. (sprawdziłem bo przy ruszniu słychać było stuk)
2.Po odkręceniu wału od wałka atakującego stwierdziłem luz tego wałka osiowy ok 2mm i poprzeczny, ponadto ślady wyciekającego oleju przy wyjściu wałka.
3.Recznie obracając za krzyżak odłączonego wału sprawdziłem luz na linii krzyżki,reduktor,skrzynia (były lecz nieduże)
4.Zdemontowałem główkę.
5.Po zdjęciu główki diagnoza się potwierdziła - luzy wałka atakującego i z tym związany luz między wałkiem i tarczą.
6.Zdemontowałem mechanizm różnicowy - pozostała obudowa z wałkiem atakującym
7.Powyjęciu uszkodzonego uszczelniacza stwierdziłem, że luz wynika ze złego założenia łożysk.(dwa łożyska stożkowe a między nimi tuleja rozprężna)
8.Wybiłem wałek z łożyska (od strony wału)
9.Ślady osadzenia łożyska i długość tulei wskazywały,że łożysko nie dochodziło do tulei i dlatego nie był ustalony luz łożysk.
10.Bieżnia ,koszyk i rolki były ok
11.Zamontowałem ponownie dobijając łożysko do wyczucia oporu kontrolując za każdym uderzeniem luz
12.Luzu nie wyczuwałem a wałek obracał sie lekko.
13.Zamontowałem mechanizm różnicowy i wyregulowałem tarczami luz między zębatką wałka a tarczą (2 łożyska stozkowe)
14 Założyłem uszczelniacz 40x72x12

Pozostały drobne luzy wynikające z luzu na wieloklinach i satelitach.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-08-22, 19:56   

Dziadek napisał/a:

Witam!
Pomimo ,że jestem swieżakiem n.t. samuraja - podzielę się informacją jak usunąłem luz i wyciek oleju z z główkimostu.


_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-10, 22:49   

Odświeżając temat, czy warto brać taki zestaw
http://allegro.pl/lozyska...2262833009.html
Czy lepiej kupić łożyska oddzielnie i uszczelniacze oddzielnie ? Znalazłem Koyo za 130 PLN parka
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.