jesli tak mowi, to bym wlal obojetnie jakiej firmy ten sam olej o tej samaj klasie lepkosci, czyli 20w-40
krotko mowiac wlej olej mineralny obojetnie jaki ( 20w-40) i wymieniaj co 10 000 km
20w-40 jest to wielosezonowy olej silnikowy, mineralny
Wiek: 40 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 26 Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-09, 16:26
dzieki za szybka odpowiedz w takim razie trzeba cos zakupic niebawem
[ Dodano: 2011-08-09, 16:31 ]
a czym rozni sie 20w40 od 20w50 pytam gdzyz nie znalazlem w sklepie internetowym w hiszpanii oleju 20w40
[ Dodano: 2011-08-09, 16:33 ]
a moze poprzedni sie pomylil i powiedzial 20w40 a chodzilo mu o 20w50 juz zglupialem
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-09, 17:33
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to się to następująco:
- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,
- 5W - 25 do - 30°C,
- 10W - 20 do - 25°C,
- 15W - 15°C do - 20°C,
- 20W - 10°C do - 15°C,
- 25W - od -10°C do 0°C.
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-09, 19:51
Sorry za offtop na wstępie
Ale tak mnie naszło po tym wykazie: jakich olei używają poniżej tych -35, bo i w takich temperaturach też samochody jeżdżą? Czy wtedy to już tylko ognisko pod silnikiem zostaje?
20w40 to trochę dramat dla tego silnika w naszych warunkach-polska to nie afryka, w zimie może być problem ze smarowaniem góry silnika przy takim oleju.
pasuje ściągnąć pokrywę zaworów i ocenić stan tego wszystkiego jak już będą czarne naloty na elementach to racja może być problem, natomiast jak jest ładnie czysto bez nalotów to moim zdaniem można lać jakiś półsyntetyk 10w... ja zrobiłem taką przesiadkę z 15w40 i nic się nie dzieje złego.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum