Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
opony zakładane odwrotnie (strzałką rotation do tyłu)
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-20, 19:44   opony zakładane odwrotnie (strzałką rotation do tyłu)

Death1985 napisał/a:
FAKT :!: Andrewaq masz zle zalozone Opony :shock: :-P przynajmiej na przodzie hahaha wez to przeloz :mrgreen:
\

oj tam oj tam odwrotnie
wiem jak mam :)
strzałeczka z napisem ----->rotation też nie jest mi obca
ale zauważyłem że wczęsniej jak były normalnie to na wstecznym jakoś lepiej "drze błoto" :)
więc póki co przełożyłem obie prawe na lewe itd. i eksperymentuje, wszystkie kręcą się "do tyłu"
przy jeździe do przodu ślad zostawia taki >>>>>>>>> czyli opona jodełka jak babcie kocham.
z resztą prawie nie jeżdżę po czarnym a jak już to 60km/h (bo szybciej to pękaja bębenki i się woda w mózgu gotuje)

jakie są wady i zalety takiego ustawienia?
tylko proszę nie pisać że może wystrzelić, to nie need for speed.

ps: czemu mi przy skrajnym skręcie w lewo lub w prawo opona bokiem zaczepia o tylną część resora? i robi bum bum bum..
jutro podam jaki mam dokładnie rozmiar.
dodam że opona zaczepia nie ważne czy jest dobrze założona czy do tyłu, z resztą to był jeden z powodów odwrócenia - nadzieja że może przestanie zaczepiać
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-11-20, 20:28   

Moim zdanie nie będzie robiła tak jak ma robić ta opona :-D
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-20, 20:36   

Żeby szeroka opona nie ocierała na max. skrętach trza dać dystanse.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-11-20, 20:38   

wystarczy 5mm ja mam wytoczone ze starych tarcz :-)
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-20, 21:03   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Moim zdanie nie będzie robiła tak jak ma robić ta opona :-D


no dobrze, szanuję Twoje zdanie ale jakieś konkrety bym poprosił
bo przecież równie dobrze ktoś inny mógłby napisać że jego zdaniem będzie dobrze robiła :)
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-11-20, 21:06   

No bo jak opona kierunkowa na odwrót założona może spełniać dobrze swoją funkcje ?? :-D
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-20, 21:08   

Przy cofaniu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-20, 21:08   

andrewaq nie oczyszczają się w błocie i się zaklejają, taka wada tego rozwiązania.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-20, 21:11   

aha, dziękuję za nowiny,
zmienię po pierwszej większej wtopie ;)
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-20, 21:15   

spoczko możesz jeździć jak tam chcesz przecież nikt Ci nie broni ;p
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-11-20, 21:41   

Mi też opony obcierały przy skręcie. Musiałem przespawać felgi.
Znajomy też wpadł na to żeby opony założyć odwrotnie.
Jeździ tak do dziś i twierdzi że lepiej robią.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-11-20, 22:38   

te dystanse 0,5 cm to są by odwrócone trójkąty o zacisk nie wadziły , a nie żeby opona nie wadziła po pierwsze podaj rozmiar opony będziemy wiedzieli co Ci podpowiedzieć jeśli masz 235/75 to raczej ratuje Cie trójkąt odwrócony właśnie z tym dystansem lub inna felgę przespawać ewentualnie dystans około 4 cm ...itd bez większych szczegółów to możemy sobie gdybać...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-20, 23:36   

Święta racja.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-21, 17:28   

corny napisał/a:
te dystanse 0,5 cm to są by odwrócone trójkąty o zacisk nie wadziły , a nie żeby opona nie wadziła po pierwsze podaj rozmiar opony będziemy wiedzieli co Ci podpowiedzieć jeśli masz 235/75 to raczej ratuje Cie trójkąt odwrócony właśnie z tym dystansem lub inna felgę przespawać ewentualnie dystans około 4 cm ...itd bez większych szczegółów to możemy sobie gdybać...


mam 225/75 R15
bez zmiany szpilek dystanse mogę wsadzić max 4 mm
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-11-21, 17:31   

max 5 :)
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-21, 17:44   

no może i 5, wtedy już cała śruba schowana pod nakrętką
a i zaczepia krawędzią opony tak że na resorze jest ślad w najszerszym miejscu na ok 8 mm, czyli
oddalenie felgi od piasty o 5mm nie da całkowitego efektu tylko częściowy
więc myślę żeby pościnać te zęby na skos tak jak zaczepiają o te 9 mm po bokach i będzie spokój.

i tak zostanie jeszcze duuużo bieżnika do rzucania błotem
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2011-11-21, 18:11   

hehe, nie wiem czy jakiekolwiek ingerowanie w bieżnik opony oprócz wycinania co drugiego czegoś tam w "Simexie" może nie mieć negatywnych skutów. Inna sprawa to to, że jest to tylko uciekanie od problemu "na skróty"...
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-21, 22:36   

sokratesb napisał/a:
hehe, nie wiem czy jakiekolwiek ingerowanie w bieżnik opony oprócz wycinania co drugiego czegoś tam w "Simexie" może nie mieć negatywnych skutów.

uff, całe szczęście że ja wiem że nie może :)
sokratesb napisał/a:
Inna sprawa to to, że jest to tylko uciekanie od problemu "na skróty"...

Uciekanie od problemu na skróty to często najlepsza a zawsze najtańsza metoda uciekania od problemu :)

a teraz na poważnie: mówimy tu o ścięciu malutkiej (w porównaniu z tym co pozostanie) części tych rzadkich bocznych "zębów"
z bieżnika Simex Sahara a nie o istotnych ingerencjach.

Dystanse na jakie mogę sobie pozolić na tych szpilkach to max 5mm a to nie załatwia sprawy
Szpilek nie wymieniam bo są drogie (nowe ok 12 zł /sztuka) razy 10= 120 zł
to ja już wolę te czubki co zaczepiają flexem pościnać jednak a za stówę lepiej suzukę zatankować

(Aaa, mam PB95 po 4,40 zł z Lukoila - fajnie nie? :)

Pozdrawiam.
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2011-11-21, 23:12   

Może uciekanie "drogą na skróty" to najprostsze i najtańsze rozwiązanie problemu, ale trzeba pomyśleć skąd w ogóle wzięło się tarcie tej opony. Przecież jeżdżą niektórzy chyba na 225 i nic nie obciera. Może uszkodzony element wpływa negatywnie na inne części?

Może masz wąskie mosty? :D

4,40zł!!!!!????? :O
Czymu tak tanio?! Przecie to o całą zete taniej!
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-11-21, 23:55   

Bo to Lukoil w Rawie Ruskiej na Ukrainie.

tak wogóle to tam jest po 3.60, ja biorę od znajomego to po 4.4 aktualnie
a jak sam śmigam to mam w cenie jak na stacji, tyle że ostatnio nie śmigam(kolejki kilometrowe)

tak czy siak jeżdzę na tym od wielu lat, wieloma autami, nie narzekam

co do mostów to mosty mam szerokie bo jak kupowałem linkę hamulca ręcznego to buce
zamówili mi do wąskiego mostu i nie pasowała (była za krótka)
oczywiście potem wymienili na dobrą
reasumując: koło lekko (!!!) trze o resor, bo mam duże kapcie, jak już wspomniał wcześniej kolega corny

ot cała filozofia ;)

ale dziekuje sokratesb za zainteresowanie tematem ^^
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.