Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 22:52
Lift Samuraia.. Co jak?
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
  Wysłany: 2010-11-27, 12:41   

najprościej w mojej opinii jest kupić pióra/przerobić aktualne na wyższe. to + wieszaki mogą dać Ci 10-15cm...
wtedy w miarę potrzeb ale nie trzeba od razu można pokusić się o dłuższe amory... z podniesieniem budy jest ogromnie dużo roboty a zawsze w trakcie okazuje się "coś jeszcze" (urwana śruba, czegoś brakuje, coś nie pasuje)

resory można przekuć za jakieś 1tys zł za komplet razem z montażem. o resorach jest inny temat :-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
Ostatnio zmieniony przez Admin 2011-02-12, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-11-28, 12:15   

to powiedz mi po jakiego grzyba liftowac zawieche jak masz resory wyplaszczone na maxa ..... zycze powodzenia w smiganiu na wieszakach +5 cm i resorach uksztaltowanych tak jak Bóg przykazal ... i co zaoszczedzisz pare zlotych kosztem niespodziewanego braku hamulca i hamowaniem awaryjnym w przydroznym rowie ...ah bym zapomnial moze odboi jeszcze nie zmieniasz ??
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-11-28, 13:07   

corny ja nie wiem co ty tak przeżywasz, zejdz z ciśnienia
aktualnie po poczytaniu paru postów pójdę w resory lovellsa +2" + wieszaki, dzięki za pomoc :)
no a podnieść muszę bo mam opony z uaza 32" i nie zamierzam kupować nowych tylko je poupychać
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-11-28, 14:21   

spokoloko zero cisnienia ... tylko w tym doradzaniu jest to najfajniejsze ze pozniej dostaje auto ktore trzeba przerabiac po przerobkach wiec jak robic to juz chyba dobrze ...aaaa z zawiecha doby wybor , mam nadzieje ze tylko w razie "W" beda gwarancje uznawac
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-11-29, 10:28   

hehe no dlatego pytam o wszystkie detale żeby zrobić to jak najlepiej :)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-11-29, 11:00   

tytus - dobra rada Myszona

1 Etap Liftu RPWA

-Resory - lovells lub OME
-Polibusze z wadowic zielone
-Wieszaki tak jak mówiłeś +5cm
-Amory - na przód tylne z vitary a na tył tylne z lublina

Jak to założysz to masz już pierwszy etap liftu ( nie trzeba było nowych przewodów hamulcowych - przynajmniej u mnie)

2 Etap liftu

-Budy Lift - tak jak corny napisał ertalon albo najłatwiej zestaw do liftu budy. Oczywiście taki zestaw troche kosztuje a ertalonowa samoróbka ok 70zl ze śrubami.
-Oponki 235/75 lub 31'' - do wyboru (jedyny sposób na podniesienie mostu - nie licząc wymiany mostów na portalowe np. :) )


Nie wiem jaki masz felgi ale jak już pisałem nie raz najlepsze są trójkąty założone odwrotnie - do tego trzeba dystanse 5mm z allegro za 100zl

Pozdro.


Kolejne Etapy w przed nami :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2010-11-30, 16:45   

ooo to je to :) później przynajmniej jak się forum będzie zapełniało to nowi będą mogli wiedzieć od czego zaczynać :)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-11-30, 20:23   

hehe najlepiej od kupienia auta :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-12-13, 20:32   

Myszon napisał/a:
tytus - dobra rada Myszona

1 Etap Liftu RPWA

-Resory - lovells lub OME
-Polibusze z wadowic zielone
-Wieszaki tak jak mówiłeś +5cm
-Amory - na przód tylne z vitary a na tył tylne z lublina

Jak to założysz to masz już pierwszy etap liftu ( nie trzeba było nowych przewodów hamulcowych - przynajmniej u mnie)

Kolejne Etapy w przed nami :)


Startuję z I etapem Liftu RPWA.

Moje pytanie dotyczy Polibusz.
Do czego one są, gdzie jak i po co wymienić??

Inne pytanie czy przy samej wymianie wieszaków, trzeba wymieniać resztę (Resory, polibusze, Amory)??
Resory można wyklepać, ale wydaje mi się, że moje są jeszcze ok.

Czekam za odp.
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-12-13, 21:21   

Po wymianie wieszaków nie musisz wymieniać resorów. Czy amory? hmm raczej nie. Polibusze to te gumowe tuleje o ile tak to można nazwać które są w uszach, okach resorów. Po wymianie na poliuretanowe odczuć można minimalnie lepsze tłumienie.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2010-12-13, 21:29   

Polubisze sąto tuleje na końcach resorów ,pomiędzy ramą a budą.Jak wymieniasz wieszaki na dłuższe wypadało by zmienic też amory
 
     
Johny 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 54
Skąd: Hutki k. Częstochowy
Wysłany: 2010-12-13, 21:30   

polibusze przydało by się wymienić lecz jeśli orginalne gumowe są ok to nie koniecznie,
resorów sie nie wymienia ewentualnie klepanie a amorki to w zależności jakie dasz wieszaki po prostu amortyzator nie może być ogranicznikiem skoku zawieszenia lecz przy długich wieszakach jest to konieczne :mrgreen:
_________________
Samurai simex 32" , 2xblokada , sprężyna , spidertrax itp :-)
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2010-12-13, 21:38   

ja polibusze kupiłem w BB na kępie za jakieś ok 120 PLN komplet na całą suke są czerwone to dobrze czy źle pomykam na nich już z roczek j jest ok wieszaki wykonałem sam + 5 cm wymieniłem tylne amorki podeszły z traka koszt to ok 70 PLN a przednie zostały bo jeszcze były dobre a jak padną to też wrzucę traka tylko mocowanie przerobie tak na marginesie
pozdro z BB
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Dawid77 
stały bywalec



Pomógł: 8 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 197
Skąd: K M Y
Wysłany: 2010-12-13, 22:12   

ja amory z przodu mam z una litrówki tylne (50 pln-ów za dwie sztuki, ze szrota), i pasują bez przerabiania mocowań :-) (z tym że mam tylko klepnięte resy a wieszaki seryjne)
_________________
Smerfetka , 99', PSA 1.9 TD DHY, 5,125, spring, 4 link, tarcze tył, korektor wilwood, winda, światła led tył, bushwacker, Cooper Discoverer STT PRO 32x11,5r15,
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-03, 21:05   

Witam

ja mam pytanie czy od vitary podpasuje amortyzatory do samurai i czy wystarcza na lift 4'
Ostatnio zmieniony przez corny 2011-01-03, 21:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-03, 21:46   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Witam

ja mam pytanie czy od vitary podpasuje amortyzatory do samurai i czy wystarcza na lift 4'



podpasujesz i jeszcze od poloneza podpasujesz ...ahhh i skąd wziąłeś tyle cali i wlasciwie dlaczego cale ??
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-03, 21:49   

to jest 10 cm liftu resory IR 50mm + wieszaki 50mm +

A mam amorki z xshot Dakar ale się kończą
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-01-03, 22:25   

Ja mam jeszcze takie pytanie o odboje. Jak zrobię lift na resorach +2" i wieszakach +2" to czy muszę jakoś zmieniać wydłużać odboje ? I właściwie to one nie dopuszczają do wygięcia się resora w drugą stronę czy żeby nie bić kołem w budę ?
Szukałem info na ten temat na innych forach ale dowiedziałem się tylko jakie są zamienniki.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-03, 23:30   

Suzuka 4x4 napisał/a:
to jest 10 cm liftu resory IR 50mm + wieszaki 50mm +

A mam amorki z xshot Dakar ale się kończą


przy takim lifcie wejdą wszystkie ale jak masz możliwość to załóż poloneza a później lublina i witke zobaczysz jak pracują z tymi resorami
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-03, 23:42   

tytus napisał/a:
Ja mam jeszcze takie pytanie o odboje. Jak zrobię lift na resorach +2" i wieszakach +2" to czy muszę jakoś zmieniać wydłużać odboje ? I właściwie to one nie dopuszczają do wygięcia się resora w drugą stronę czy żeby nie bić kołem w budę ?
Szukałem info na ten temat na innych forach ale dowiedziałem się tylko jakie są zamienniki.



jak zauważyłem co kraj to obyczaj .. ja zakładam wyższe odboje na pewno mi wtedy nie przegnie resorów i nie złamie amora .. a z obcieraniem to juz zależy jakie tam masz obuwie ....a co do dostępności to raczej ratują Cię zamienniki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.