Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:28
Sami reaktywacja.
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-07, 23:23   

Na rdzę najlepsze jest piaskowanie. Jak nie dojdziesz gdzieś lub nie masz ochoty piaskować to tarcza lamelkowa z papierem ściernym na kątówce aby ujawnić i wstępnie zebrać rdzę. W dalszej kolejności jak były głębokie wżery to ja dawałem fosol lub jakiś inny preparat byle by zawierał kwas fosforowy 40% i tak w kilku podejściach, tzn. malujesz fosolem odczekasz około 30min. zmywasz wodą czynność powtarzasz aż wyżre wszystką rdzę do srebrnego metalu. Dalej malowałem podkładem epoksydowym Dupont'a i w kolejnych 2 warstwach lakier poliuretanowy. Wybrałem czarny połysk ze względu na utrzymanie powłoki w czystości, chodzi o to że łatwiej ją zmyć karcher'em niż matową do której brud lepiej przywiera. Nie uniknąłem także wycinania dziur w ramie, jak tylko zlokalizowałem osłabione miejsce, wycinałem łatkę z blachy 3mm odrysowywałem kontury na ramie (dziurze) potem cięcie po konturze, wstawka łatki... szlifu szlifu no i git.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-12-08, 20:53   

Życzę powodzenia w pracach!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-08, 23:21   

Kosa napisał/a:
Życzę powodzenia w pracach!!


Ja także a przy okazji powitać sąsiada :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-12-09, 20:33   

No witam witam nawet nie zauważyłem!! POZDRAWIAM :-D
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-10, 16:00   

Postanowiłem, że rama idzie do piaskowania.... przyjdzie wypiaskowana to podkład unicor do środka ramy przetestowana mieszanina(olej baranek wosk i towot):D po tym nie ma szans od środka rdza, a na zewnątrz tak jak pisałem 2 warstwy unicoru + na wszystko guma... a buda czeka na swoja kolej pierwsze zawieszenie i ramę muszę zrobić
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-10, 22:18   

:idea: Pomyśl dwa razy zanim coś zrobisz... czy na pewno dajesz wiarę temu unicor'owi? bo potem może być za późno. Nieraz widziałem jak na tego typu "podkładach" baranek zjeżdżał jak na sankach, a nie jedna farba ciekawie reagowała czego efektem były kratery, pomarszczona powłoka i ogólnie zważona robota. Ja po piaskowaniu radził bym Ci jednak zainwestować kilkadziesiąt zł więcej w jakiś dobry podkład a już najlepiej epoksydowy cobyś nie musiał robić 2x jednego. :!:
Epoksyd choćby nawet Novol'a... Panie! Suzuka to nie taczki :lol:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-10, 22:27   

piaskowanie - epoksyd - poliuretan, tyle w temacie.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-11, 00:41   

a tym czasem rozmyślam nad sprężynami... wahacze matiz sprężyny....hmm... nie chce mieć wysokiego auta ale też żeby 31" weszły opony beż cięcia karoserii,
tył wahacze matiz plus sierżant, przód wahacze z z matiza... co jeszcze muszę się zaopatrzyć?? pahandra?? przedłużanie wału czy dystans??
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-11, 12:53   

wahacze matiz z tyłu się nie sprawdzają bo się skręcają - są za krótkie... z przodu musisz je dość dobrze wzmocnić bo dzieje się z nimi tak:


żeby weszły opony 31 bez cięcia trzeba przesunąć cały most do przodu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-11, 13:18   

Szóstka za dokumentację fotograficzną.
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-11, 20:33   

Oczywiste, że będę je wzmacniał... tylko teraz myślałem nad matizem, może w lecie jak będzie ciepło to coś swojego skołuje.
Ogólnie to tak:
przód-wahacze matiz wzmacniane sprężyny pewnie jakieś niskie
tył-wahacze matiz wzmacniane sprężyny również niskie do tego sierżant
opinie miło widziane
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-11, 20:46   

i tak się tył wysra, zrób raz dobrze bo będziesz robił kilka razy... wiele osób przerabiało matiza na tyle i wahacz się krzywi, zresztą rób jak uważasz.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-11, 22:05   

to z czego na tył by na orginalne mocowania
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-11, 22:21   

cokolwiek tam włożysz w oryginalne mocowania to będzie się wichrowało bo wahacze są za krótkie, trzeba albo przesunąć mocowania albo cały most w tył dość sporo.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-12-12, 16:18   

Alaaaa sie zrobilo :shock: moze jakis plaskownik bys wspawal w srodku wachacza to moze by wiecej wytrzymaly ;-) :-P
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-12, 16:28   

z przodu wytrzyma z tyłu nawet z płaskownikami nie wytrzyma :P to nie moje wahacze są ja takich pomysłów pokroju wahacz od samochodu osobowego do terenówki nie mam, już wolę coś własnego uskrobać z calowej rury grubościennej.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-12, 20:48   

na tył szukam chyba LR na szpilke... teraz sprawa sierżanta i sprężyny...co polecacie. Nie chce mieć mega wysokiego auta chce mieć autko wygodne do jazdy pare razy w miesiacu do terenu
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-12-13, 11:23   

Jak planujesz na tył radiusy, wszystko jedno, czy z matiza, czy lr, to nie możesz dać sierżanta, tylko panharda.
Jak z kolei upierasz się przy sierżancie, to wahacze musisz dobrać albo zrobić takie, które są mocowane do mostu w jednym punkcie.
Może jednak dobierz do tego auta dobre resory, bo, sorry, ale mam dziwne przeświadczenie, że niekoniecznie masz pojęcie, jak poprawnie przerobić auto na sprężyny.
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-13, 19:59   

Po to pytam tutaj o opinie by mądrzejszy od mnie. A wg po to kupiłem ten samochód by się czegoś nauczyć SPIER***E to poprawie...
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-13, 22:53   

wysyłałem Ci kiedyś na PW link do tematu gdzie masz opisane chyba z 50 stron na temat sprężyn w samuraiu
http://www.forum4x4.pl/vi...2656&start=1125 poczytaj i wiele rzeczy Ci się wyjaśni.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.