Kupiłem wczoraj samuraia z 86 roku z silnikiem 1.0! Po włączeniu napędu 4x4 na śniegu jechał w miarę normalnie ale gdy był czarny asfalt to cała buda dostawała drgania a auto na 3 biegu nie mogło się uciągnąć! Samochód zachowywał się poprawnie nawet gdy jedną stroną jechałem poboczem po śniegu! Z czym związany jest ten problem??
brak miedzyosiowego mechanizmu różnicowego (lub jak kto woli ze stałą blokadą :) ) powoduje naprężenia przy jeździe po przyczepnej nawierzchni z zapiętym 4x4 (zgodnie z instrukcją nie powinno się tak jeździć) - może stąd drgania? Jak jechałeś jedną stroną po śniegu to sie zawsze coś poślizgnie więc naprężeń nie ma. Nie wiem tylko jaki by to miało związek z utratą mocy...?
Kupiłem wczoraj samuraia z 86 roku z silnikiem 1.0! Po włączeniu napędu 4x4 na śniegu jechał w miarę normalnie ale gdy był czarny asfalt to cała buda dostawała drgania a auto na 3 biegu nie mogło się uciągnąć! Samochód zachowywał się poprawnie nawet gdy jedną stroną jechałem poboczem po śniegu! Z czym związany jest ten problem??
dzięki jest to moje pierwsze auto terenowe!! Mam jeszcze problem z wyłączeniem napędu 4x4 na samą tylną oś lewarek na prostym terenie nie chce przeskoczyć na pozycję 2 dopiero jak wjadę na jakąś pochyłość dopiero przeskoczy i wyłączy się napęd 4X4!!
Czy może to być uszkodzona poduszka pod reduktorem?? Może to inny powód?? Jeśli tak to jaki?? :D
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-02, 14:21
żaden powód, czasem tak jest że ciężko przełożyć lewarek reduktora w inna pozycje np z 2H na 4H. Tryby moga sie lekko zblokować. jak masz problemy to cofnij i podjedź do przodu i bez problemu powinno ci wyskoczyć. A co do drgań to na bank jechałeś na napędzie 4x4 z właczoną blokada mech różnicowego.
_________________ Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
zobacz po pierwsze czy masz taką dźwignię koło ręcznego taką do przekręcania jak kurek a na tylnym moście masz coś takiego wystającego pomiędzy dyfrem a prawym kołem. tu na zdjęciu jest osłoinięte białą reklamówką i to coś jest od drugiej strony mostu (od przodu) niż zdjęcie:
to wygląda jak taka kopułka i do niej powinna być linka z boku
_________________ SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 79 Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-12-04, 06:50
Nie koniecznie to musi być wina blokady,przedni most można pięknie rozwalić gdy się jeździ z załączonym 4x4L.Albo pozrywasz satelity w dyfrze albo rozerwiesz przeguby:/...Mój szef laik kiedyś pod marketem testował napęd 4x4 w kia sorento i na niskich biegach oraz skręconych kołach zablokował mu się przedni napęd tak że chipowany silnik zgasł.Gdy odpalił i chciał ruszyć sytuacja się powtórzyła.Dopiero po wyprostowaniu kół mógł ruszyć.Na szczęście przeguby wytrzymały,bo gwarancji mogliby nie uznać;).
Po prostu terenowe auta trzeba użytkować zgodnie z instrukcjami czy to stare sj 413 czy nowe sorento-biegi szosowe na szosę-terenowe w teren...Kombinacje mogą być kosztowne więc nie warto...
_________________ Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-04, 09:05
ja tam czasami uzywam 4H po mieście przy dużych śniegach jak jest ślisko bo niekiedy na 2H to jest kosmos i cyrk na drodze. a na 4 buty wogóle sie nie slizga
_________________ Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
Panowie sprawdzę i napiszę! Nie chcę zaczynać nowego tematu na forum aby nie zaśmiecać jaki olej do silnika (syntetyk)?? czy inny?? A jaki do skrzyni i do napędów??
Byłem sprawdziłem chyba nie ma blokady! Zrobiłem fotkę:
Koło ręcznego nic nie ma!! To pewnie blokady też nie ma!!
Co do tych drgań i szarpania -- dzisiaj patrząc przez okno zauważyłem, że na przedniej osi są opony 195/60/15 a na tylnej osi 205/70/15 i najprawdopodobniej a raczej na pewno średnice kół przednich i tylnych są inne a więc następuje inny obwód na obrocie koła, dodając do tego brak między-osiowego mechanizmu różnicowego robi robotę!!
Kosa, różne średnice kół będą powodować drgania/naprężenia poprzez różny dystans, które chcą pokonać, przez jeden pełny obrót. Identyczne średnice kół powinny zamknąć Ci temat drgań.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum