Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 22:59
Wycie reduktora.!!!
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-12-08, 22:56   

slavok napisał/a:
raczej c3 jak już z luzem ;) tomaszpopiela pierwsze to ja bym na twoim miejscu rozłożył ten reduktor i obadał stan tych bieżni :mrgreen: bo nic ci po wymianie kulowych jak bieżnie będą jak tarka hehe, no i do wytargania jednego łożyska z dużego wałka przydaje się praska i taki ściągacz: http://allegro.pl/techwa-...1956017041.html bo trzyma je tulejka którą ciężko "wybić" w inny sposób, jak będziesz miał jakieś problemy to dzwoń w razie czego pytaj o nr. na PW.


Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.

[ Dodano: 2011-12-08, 23:10 ]
slavok napisał/a:
tomaszpopiela napisał/a:
Cześć Koledzy!

Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe? :shock:
Nie ma na to jakiegoś sposobu?

Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.


ntn będą ok.

co do bieżni wałków i zębatek to o ile nie są bardzo wytyrane to ja mam taki sposób może i jest on niezgodny ze "sztuką mechaniki" ale biorę papier wodny zaczynam od gradacji 600-800 kończę na 2500 i paście polerskiej i w ten sposób ściągam którąś tam setkę wyrytej bieżni, przy odpowiedniej technice można zrobić to tak iż w każdym miejscu będzie taki sam % "szlifu" w 70% taka regeneracja pomaga na wycie.

jak to już powyciągasz to wyczyść z oleum i zrób w miarę dokładne zdjęcia a ocenimy wzrokowo ;)


Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-08, 23:25   

Vergaser napisał/a:

Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.

nie pisze o dużym łożysku tylko o łożysku które jest od strony napędu ślimaka od linki prędkościomierza. tam jest tulejka (po której pracuje uszczelniacz w obudowie)-łożysko-tulejka od napędu ślimaka-tulejka i dopiero kółko, wytargać tą tulejkę która to wszytko trzyma zwykłym ściągaczem nie jest tak prosto.


Cytat:
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?

wytyranemu reduktorowi który ma nieraz 25 lat zebrana setka nie zaszkodzi, wałek to najmniejszy problem jest bo można podmienić, ale kup np małe koło zębate z dużego wałka do reduktora z 410 albo całą choinkę z red 410 jest to praktycznie nie wykonalne.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-10, 13:01   

Planuję zabrać się do tego w przyszłą sobotę.
Sam jestem ciekaw co mi z tego wyjdzie ;-)
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-12-10, 23:54   

slavok napisał/a:
Vergaser napisał/a:

Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.

nie pisze o dużym łożysku tylko o łożysku które jest od strony napędu ślimaka od linki prędkościomierza. tam jest tulejka (po której pracuje uszczelniacz w obudowie)-łożysko-tulejka od napędu ślimaka-tulejka i dopiero kółko, wytargać tą tulejkę która to wszytko trzyma zwykłym ściągaczem nie jest tak prosto.



odp:

O.k. Zrozumiałem, ale to łożysko też złazi w/w ściągaczem.Co prawda ciężko ,ja innego nie używam.Razem z tuleją.


Cytat:
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?

wytyranemu reduktorowi który ma nieraz 25 lat zebrana setka nie zaszkodzi, wałek to najmniejszy problem jest bo można podmienić, ale kup np małe koło zębate z dużego wałka do reduktora z 410 albo całą choinkę z red 410 jest to praktycznie nie wykonalne.


Prawda, ale nadmierny luz promieniowy koła zęb. często powoduje wypychanie tulei przesuwnej (koło się przekasza pod obciążeniem) co dalej powod. wyskakiwanie biegu. szczególnie podatne na to są reduktory 410.( Wytyrane) Więc można się narobić , wykosztować ,a na próbie się zdziwić. Czego nikomu,oczywiście nie życzę.pozdr.
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-11, 11:52   

wszystko w dopuszczalnych granicach, nie napierdzielam papierem jak dziki osioł, pierwsze porównuje średnice wewnętrzną koła z nowym, jeżeli jest w granicach to działam.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-14, 22:13   

Jak wcześniej pisałem w końcu wziąłem się do roboty.
Dzisiaj go rozebrałem. Łożyska na moje oko wyglądają nie źle.
Nie podoba mi się ten środkowy wałek.W miejscu gdzie chodzą łożyska igiełkowe są wyraźnie wyczuwalne nierówności.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-14, 22:22   

no to już znasz przyczynę wycia :mrgreen:
tak ogólnie to stan łożyska kulowego ciężko ocenić gdy nie jest pod obciążeniem.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-14, 23:02   

Co myślisz Slavok spróbować delikatnie tym papierem ściernym?
Łożyska wymienię wszystkie (kulowe).
Lewarek biegów uszczelnia tylko ta guma zewnętrzna? Bo mam uszkodzoną.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-14, 23:47   

tak lewarek uszczelnia guma... na której gładzi są rowki ? na wałku czy na środkowej tulei tej choinki ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-15, 09:46   

Tej dużej choinki jeszcze nie rozebrałem.
Chodzi mi o ten środkowy prosty gruby wałek.

stare łożyska mam zamknięte a nowe nie.
stare uszczelniacze mają taki dodatkowy gumowy kołnierz.
nie będzie z tym problemu?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-15, 12:16   

jak nie rozbierałeś choinki ? skoro widzisz wałek to musiałeś choinkę z niego ściągnąć przecież hehehe, wałka się nie szlifuje - wymienia się go.
łożyska kulowe kup otwarte - bez gumy, możesz zostawić ewentualnie gumę od strony flansz by syfu nie łapało.
Uszczelniaczy 3wargowych nie kupisz - tzn kupisz ale w ASO suzuki koszt 1 szt 50zł, zwykłe uszczelniacze 2wargowe załóż - do dostania w sklepach z uszczelniaczami ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-15, 14:57   

I stało się :evil:
Nie rozebrałem tej dużej choinki tylko zacząłem wybijać to łożysko od strony ślimaka.
A z drugiej strony zabezpieczenie ścięło to nacięcie w wielo wypuście. :shock:

Nauka kosztuje.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-17, 11:49   

tego się nie da wybić młotkiem, przynajmniej ja bym się na to nie odważył, praska i wszytko idzie bez problemów.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-17, 17:36   

Praski w garażu nie mam.Musiałem poradzić sobie młotkiem.Idzie całkiem nie źle.
Kupiłem inne zabezpieczenie a tokarz nacią głębszy rowek na choince.Myślę że będzie ok. :mrgreen:

Gruby środkowy wałek okręcę o 180stopni i jego nadmierne zużycie będzie w miej istnym miejscu :idea:

Na filmiku którego link podałeś jak złożyć reduktor jest błąd.
Koleś który nabija łożysko na tą małą choinkę a później wkłada w tą małą obudowę.To jest nie wykonalne.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-17, 19:43   

jaki filmik i która sekunda :P pokaż bo nie kojarzę teraz :D

chodzi ci o wałeczek na co przekazuje napęd na przód ? no tak się nie da jak piszesz pierw łożysko w obudowę później podeprzeć łożysko wbić walłk następnie zabezpieczenie i uszczelniacz :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-01-17, 22:38   

temat:reduktor łożysko uszczelniacz 3:20 do 3:30 bardzo mi ten filmik pomógł. :!:

Slavok jutro składam graty.Jestem ciekaw co z tego będzie.

[ Dodano: 2012-01-18, 19:58 ]
Reduktor złożony i zamontowany.Niestety nie chciało mi się go wypróbować.

Slavko bardzo dziękuje za pomoc i szybkie odpowiedzi :!:
Jestem Tobie winien duże piwo. Chyba że będziesz przejeżdżał przez Oborniki to zapraszam.
Chciałbym przyznać tobie punkcik ale to nie mój temat.

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2012-01-20, 17:02 ]
Dzisiaj pierwsza jazda.Wszystko działa jak powinno :-D
Wyje trochę miej ale szału nie ma.
 
     
krzysiek-warmia 
świeżak
krzysiek-warmia


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2012-04-03, 13:44   

slavok napisał/a:
- 6306N
- 63/22
- 62/28 - 3 szt
to są kulowe... igiełkowe lipa możesz szukać na wymiar może gdzieś znajdziesz, ew wymienić same igiełki... koszt tych 5 łożysk kulowych to 200-250zł

- uszczelniacz 38/50/7
- uszczelniacz 38/60/8 - 2 szt

czy te łożyska kulowe to tylko KOYO http://allegro.pl/lozyska...2188694387.html
http://allegro.pl/lozyska...2203633719.html
http://allegro.pl/lozyska...2235001528.html
czy warto dawać jakieś zwykłe zamienniki?
i czy te koła zębate często się wycierają i czy są dostępne?
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2012-04-03, 17:11   

KOYO nie muszą być,ale nie kupuj najtańszych.
Rozebrałeś reduktor?Miałeś wycieki z niego?Dobrze go obejrzyj.
Ja nie potrzebnie wymieniałem łożyska.
 
     
krzysiek-warmia 
świeżak
krzysiek-warmia


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2012-04-03, 18:48   

dopiero mam w planach rozebranie i tak się zastanawiam czy nie kupić od razu czy poczekać i zobaczyć co się w środku dzieje, a raczej się dzieje (WYJE).
 
     
Tomasz Branny 
świeżak
Tom


Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-06-04, 15:05   

Wyje od początku jak go kupiłem wydaje mi się że coraz mocniej co robić kupić łożyska i uszczelniacze czy może używkę reduktor co radzicie auto potrzebuję co dzień jak długo trwa taki remoncik?????
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.