raczej c3 jak już z luzem ;) tomaszpopiela pierwsze to ja bym na twoim miejscu rozłożył ten reduktor i obadał stan tych bieżni bo nic ci po wymianie kulowych jak bieżnie będą jak tarka hehe, no i do wytargania jednego łożyska z dużego wałka przydaje się praska i taki ściągacz: http://allegro.pl/techwa-...1956017041.html bo trzyma je tulejka którą ciężko "wybić" w inny sposób, jak będziesz miał jakieś problemy to dzwoń w razie czego pytaj o nr. na PW.
Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.
[ Dodano: 2011-12-08, 23:10 ]
slavok napisał/a:
tomaszpopiela napisał/a:
Cześć Koledzy!
Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe?
Nie ma na to jakiegoś sposobu?
Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.
ntn będą ok.
co do bieżni wałków i zębatek to o ile nie są bardzo wytyrane to ja mam taki sposób może i jest on niezgodny ze "sztuką mechaniki" ale biorę papier wodny zaczynam od gradacji 600-800 kończę na 2500 i paście polerskiej i w ten sposób ściągam którąś tam setkę wyrytej bieżni, przy odpowiedniej technice można zrobić to tak iż w każdym miejscu będzie taki sam % "szlifu" w 70% taka regeneracja pomaga na wycie.
jak to już powyciągasz to wyczyść z oleum i zrób w miarę dokładne zdjęcia a ocenimy wzrokowo ;)
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?
Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.
nie pisze o dużym łożysku tylko o łożysku które jest od strony napędu ślimaka od linki prędkościomierza. tam jest tulejka (po której pracuje uszczelniacz w obudowie)-łożysko-tulejka od napędu ślimaka-tulejka i dopiero kółko, wytargać tą tulejkę która to wszytko trzyma zwykłym ściągaczem nie jest tak prosto.
Cytat:
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?
wytyranemu reduktorowi który ma nieraz 25 lat zebrana setka nie zaszkodzi, wałek to najmniejszy problem jest bo można podmienić, ale kup np małe koło zębate z dużego wałka do reduktora z 410 albo całą choinkę z red 410 jest to praktycznie nie wykonalne.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Duże łoż. złazi zwykłym dużym sciągaczem dwuramiennym.Trzeba tylko zakryć małe łoż. igiełkowe,to wewnątrz wałka,żeby nie uszkodzić.Robiłem to wielokrotnie,bez problemu.
nie pisze o dużym łożysku tylko o łożysku które jest od strony napędu ślimaka od linki prędkościomierza. tam jest tulejka (po której pracuje uszczelniacz w obudowie)-łożysko-tulejka od napędu ślimaka-tulejka i dopiero kółko, wytargać tą tulejkę która to wszytko trzyma zwykłym ściągaczem nie jest tak prosto.
odp:
O.k. Zrozumiałem, ale to łożysko też złazi w/w ściągaczem.Co prawda ciężko ,ja innego nie używam.Razem z tuleją.
Cytat:
Ale powiększasz luz na i tak roztelepanym łożysku.Chyba ,że masz nadwymiarowe wałeczki do łożyska igieł. Nie lepiej wymienić wałek główny na lepszy, używany ?
wytyranemu reduktorowi który ma nieraz 25 lat zebrana setka nie zaszkodzi, wałek to najmniejszy problem jest bo można podmienić, ale kup np małe koło zębate z dużego wałka do reduktora z 410 albo całą choinkę z red 410 jest to praktycznie nie wykonalne.
Prawda, ale nadmierny luz promieniowy koła zęb. często powoduje wypychanie tulei przesuwnej (koło się przekasza pod obciążeniem) co dalej powod. wyskakiwanie biegu. szczególnie podatne na to są reduktory 410.( Wytyrane) Więc można się narobić , wykosztować ,a na próbie się zdziwić. Czego nikomu,oczywiście nie życzę.pozdr.
wszystko w dopuszczalnych granicach, nie napierdzielam papierem jak dziki osioł, pierwsze porównuje średnice wewnętrzną koła z nowym, jeżeli jest w granicach to działam.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Jak wcześniej pisałem w końcu wziąłem się do roboty.
Dzisiaj go rozebrałem. Łożyska na moje oko wyglądają nie źle.
Nie podoba mi się ten środkowy wałek.W miejscu gdzie chodzą łożyska igiełkowe są wyraźnie wyczuwalne nierówności.
Co myślisz Slavok spróbować delikatnie tym papierem ściernym?
Łożyska wymienię wszystkie (kulowe).
Lewarek biegów uszczelnia tylko ta guma zewnętrzna? Bo mam uszkodzoną.
jak nie rozbierałeś choinki ? skoro widzisz wałek to musiałeś choinkę z niego ściągnąć przecież hehehe, wałka się nie szlifuje - wymienia się go.
łożyska kulowe kup otwarte - bez gumy, możesz zostawić ewentualnie gumę od strony flansz by syfu nie łapało.
Uszczelniaczy 3wargowych nie kupisz - tzn kupisz ale w ASO suzuki koszt 1 szt 50zł, zwykłe uszczelniacze 2wargowe załóż - do dostania w sklepach z uszczelniaczami ;)
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
I stało się
Nie rozebrałem tej dużej choinki tylko zacząłem wybijać to łożysko od strony ślimaka.
A z drugiej strony zabezpieczenie ścięło to nacięcie w wielo wypuście.
Praski w garażu nie mam.Musiałem poradzić sobie młotkiem.Idzie całkiem nie źle.
Kupiłem inne zabezpieczenie a tokarz nacią głębszy rowek na choince.Myślę że będzie ok.
Gruby środkowy wałek okręcę o 180stopni i jego nadmierne zużycie będzie w miej istnym miejscu
Na filmiku którego link podałeś jak złożyć reduktor jest błąd.
Koleś który nabija łożysko na tą małą choinkę a później wkłada w tą małą obudowę.To jest nie wykonalne.
jaki filmik i która sekunda :P pokaż bo nie kojarzę teraz :D
chodzi ci o wałeczek na co przekazuje napęd na przód ? no tak się nie da jak piszesz pierw łożysko w obudowę później podeprzeć łożysko wbić walłk następnie zabezpieczenie i uszczelniacz
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
temat:reduktor łożysko uszczelniacz 3:20 do 3:30 bardzo mi ten filmik pomógł.
Slavok jutro składam graty.Jestem ciekaw co z tego będzie.
[ Dodano: 2012-01-18, 19:58 ]
Reduktor złożony i zamontowany.Niestety nie chciało mi się go wypróbować.
Slavko bardzo dziękuje za pomoc i szybkie odpowiedzi
Jestem Tobie winien duże piwo. Chyba że będziesz przejeżdżał przez Oborniki to zapraszam.
Chciałbym przyznać tobie punkcik ale to nie mój temat.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2012-01-20, 17:02 ]
Dzisiaj pierwsza jazda.Wszystko działa jak powinno
Wyje trochę miej ale szału nie ma.
- 6306N
- 63/22
- 62/28 - 3 szt
to są kulowe... igiełkowe lipa możesz szukać na wymiar może gdzieś znajdziesz, ew wymienić same igiełki... koszt tych 5 łożysk kulowych to 200-250zł
dopiero mam w planach rozebranie i tak się zastanawiam czy nie kupić od razu czy poczekać i zobaczyć co się w środku dzieje, a raczej się dzieje (WYJE).
Wyje od początku jak go kupiłem wydaje mi się że coraz mocniej co robić kupić łożyska i uszczelniacze czy może używkę reduktor co radzicie auto potrzebuję co dzień jak długo trwa taki remoncik?????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum