Witam!
Mam Samuraia 1,3 1999r i przy obecnych cenach paliwa(benzyny) zastanawiam się czy zamontować do niego instalację LPG.
Zastanawiam się jednak czy warto - chodzi mi o to jak samuraie znoszą LPG. Miał ktoś do czynienia z Samim napędzanym właśnie LPG? Jaką instalację zamontować? Co polecacie?
Pozdrawiam
Ja mam w moim Samim już 6 lat gazik i chodzi bardzo ładnie. Średnie spalanie (3000 obr/min max) - 11 litrów. Więc myślę, że przy cenie 2,50 za gaz, to masz 27,50. Lepsze zapłacić te 30 złotych niż bulić 50 złotych, zawsze masz 20 złotych w kieszeni. Tylko, że musisz zainwestować w instalację, ale potem Ci się to zwróci. Ogólnie nie widzę różnicy pracy silnika na benzynie czy gazie. Jeździ tak samo.
Nowi twoje koszty są dosyć uproszczone, bo przy prawidłowej eksploatacji gazu na gaz możesz przełączyć po rozgrzaniu silnika choć częściowym, więc dochodzi bezyna, przeglądy okresowe też sa droższe i koszt instalacji. Miałem dwa samochody na gaz i mogę potwierdzić że przy dobrej instalacji (sekwencja) różnicy nie ma i zużycie silnika nie jest większe, pod warunkiem że dba się o nią i jest prawidłowo wyregulowana czyli pali gazu o 1/3 więcej niż benzyny. Bo jeśli ktoś Ci powie że gazu pali tyle samo co benzyny i tak Ci wyreguluje to na bank wypalisz zawory lub denka tłoków. Jeśli jeździsz dużo tak żeby instalacja zwróciła się w rok dwa i nie przeraża cię brak miejsca z powodu butli, to warto.
Nie próbuj się połaszczyć na instalacje tzw. na śrubkę (nie wiem czy jeszcze coś takiego instalują) Czyli ze stałym dopływem gazu kiedyś bardzo popularna u taksiarzy z charakterystycznym smrodem na wolnych obrotach, przy wtrysku jedno punktowym minimum to instalacja z zaworem z silnikiem krokowym np. http://www.landi.pl/syste...lizatorem-lc01-
Trzeba bardzo dbać o układ zapłonowy, kable świece, kopułka palec, ja akurat miałem z gazem dwa nissany które miały cewki w fajkach świec i to było bardzo dobre rozwiązanie na gaz ale wiem jak kolega w mercedesie musiał dbać o kable.
Ja zrezygnowałem z gazu bo:
1. brak miejsca w bagażniku, butle miałem zamiast koła zapasowego, a dojazdówkę woziłem luzem i ciągle się z nią utykałem
2. tankowanie co drugi dzień, sam palił około 10-12 gazu zbiornik 45 l gazu wchodzi do niego około 35 bo musi zostać poduszka, dziennie 100-120 km
I tylko dlatego.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Jeżdżę samuraiem z gazem trzeci rok i nie zauważyłem problemów. Jest znacząco taniej niż na benzynie. Minus to wkurzająca butla która zajmuje miejsce. jeśli komuś to nie przeszkadza to polecam.
Ja też polecam - gaźnik i instalacja na śrubkę - tak montują jeszcze takie, a w plaskaczu na sekwencji pali tyle samo co benzyny i jakoś już tak 90 tys. km bez wypalenia zaworów (przynajmniej bez objawów). To już dawno się zwróciło i oszczędności są na tyle duże, że w razie jakichś problemów sprzedam ten samochód bez żalu za niższą niż inne cenę. Samurai wcześniej palił mi 20 l benzyny - teraz pali mi 20 l/100 km gazu - ale jego nie sprzedam za nic :). Czuć różnicę w portfelu przy LPG i szczególnie takim spalaniu. Samurai to mój jeden z 3 samochodów użytkowanych z instalacją LPG - w żadnym nie miałem żadnych większych problemów i oby tak pozostało.
A ja bym nigdy nie założył LPG do suzi bo w jednej mieliśmy no nie dość ze paliła 25-30 L w terenie to po roku silnik pad bo brał więcej oleju niż gazu:-Da po za tym mimo ze był w niej reduktor z tysiączki to był odczuwalny spadek mocy Ale może tylko myśmy mieli takiego pecha ..
Wiek: 44 Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 53 Skąd: dziki wschód
Wysłany: 2012-02-14, 19:56
to pewnine kowal ci gaz zakładał albo reduktor do gazu z kuchenki miałeś ;) Ja brykam na gazie i jest ok a co do spalania to niewiem bo tankóje za 100 i na 2 tyg wystarcza ganiania na zrąb i spowrotem
Od tygodnia latam na gazie. Opony kopia Simex a, że często robię ponad 100km dziennie to paliwo mnie zjadało. Pierwsze odczucia bardzo pozytywne silnik pracuje równiej i ciszej, wyraźnego spadku mocy nie zauważyłem. Spalanie w cyklu mieszanym :lasy,piach i czarne ok 15l po regulacji może jeszcze spadnie ale to i tak dużo taniej niż benzyna. Butla zamiast baku paliwa zabezpieczona stelażem, a pod ramą 10l benzyny. Silnik 1,3 gażnik 64 kucyki
Jakubb to identyko jak u mnie wszystko tak samo potwierdzam z tym że mi pali średnio 13 / 100, głównie w terenie na trasie pewnie mniej ale mam wolniejsze przełożenia i oponę 31" kopia simexa, palił mi więcej ale jak wrzuciłem blokady to jest super pewnie dlatego że zamiast napierdzielać godzinę w jednej kałuży i wypalać gaz zwyczajnie ja przejeżdżam różnica w spalaniu tez może być jak nie dasz się slilnikowi zagrzać tylko od razu jedziesz to na zimnym przy wyższych obrotach chla jak opętany.
witam,ja też mam suzi z gazem i nie narzekam,zawsze to jest połowa ceny paliwa suzi pali średnio 15l silnik 1,3 gażnik 64km,choć były momenty ze wychodziło 25l,ale to nic samochód do zabawy,ci co nie jeżdżą na gazie,lub mają strupy i zakładają gaz,gdzie im sie kończy silnik,to zawsze powiedzą że gaz jest do d.....y,mam v40 1,9 turbo 200km gazu pali 11-13l i jestem naprawdę zadowolony i żadne turbo,tłoki i zawory nie siedają,podstawa to regulacja i dbanie o filtry gazu i powietrza,ogólnie jak dbasz tak masz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum