Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Blokada Torsen
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-22, 14:19   Blokada Torsen

Witam. Są tematy o blokadach, ale o tym nic nie wyczytałem. Są jakieś air locki za 3tyspln na oś, są tańsze blokady klikające. Ale co złego jest w Torsenie w moście? Gadałem z kumplem, który jeździ w rajdach Kadettem GSI i zamierza robić szperę właśnie na Torsenie. Mówił, że jest firma, która na zamówienie wyrabia takie dyfry do każdego samochodu, to pewnie i do Samiego by podeszło. Do kadetta mówił w granicach 1500 max 2000zł to kosztuje. No i tak na chłopski rozum wydaje mi się to o wiele lepsze niż klikające blokady albo airlocki za 3tys pln i sprężarki upchane po kątach. Np Niva z tego co wiem ma torsena z tyłu w dyfrze.
http://www.dailymotion.co...ntial-test_auto
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-03-22, 14:28   

Coś źle wiesz o tej nivie, fabrycznie ma otwarty dyfer. Z resztą mało który ruski wynalazek do terenu, z ciężarówkami włącznie, ma jakiekolwiek blokady mostów.
Co do torsena, to chciałbym zobaczyć takiego za 1,5k do suzy, wykonanie tego jest cokolwiek skomplikowane.
 
     
emil100 
nowicjusz



Wiek: 52
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 33
Wysłany: 2012-03-22, 14:35   

torsen piekna sprawa. do uaza wygłąda tak:
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-22, 14:36   

Jak dostanę linka do firmy to wrzucę i napiszę do nich ile by sobie życzyli za torsen do Samiego.
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-03-22, 14:54   

pewnie tańsze będzie arb...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-03-22, 14:55   

Też tak myślę :mrgreen:

Torsen to byłaby fajna alternatywa do przedniego mostu, do tyłu i tak bym wolał lr.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-27, 20:25   

Chodzi o te szpery:
http://allegro.pl/szpera-...2232844742.html
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-27, 21:05   

A tu strona producenta http://val-racing63.ru/

Po weekendzie spróbuję do nich napisać, czy robią na zamówienie itp. tylko muszę siostrzenice poprosić żeby mi przetłumaczyła na to krzesełkowe pismo. :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-31, 14:39   

Widzę, że temat umarł, a ja nie wiem dlaczego. Jest popyt na drogie ARB, jest popyt na LR. arb drogie, do tego jakieś trzeba sprężarki, więcej kabli. LR strzela, naprężenia na półosiach. Wg mnie torsen to rozwiązanie idealne, do tego te dyfry tutaj wcale nie są drogie.
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-03-31, 16:26   

to zrób takiego toresna i sprzedawaj... w czym problem ? piszesz "temat umarł" jak by to jakiś kowal mógł u stukać na kowadełku w szopie.
Taka ciekawostka w stanach są dostępne "szpery" LSD do samuraia kosztują około 500$
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-31, 16:45   

Ok, z klocków lego go zbuduję.
 
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-04-01, 09:28   

HattoriHonza napisał/a:
Ok, z klocków lego go zbuduję.


Jak już przetestujesz i okaże się że działa to chętnie kupię.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-04-01, 13:10   

Torsen czy tam inne lsd mają jedną zasadniczą wadę - nie blokują na 100% i nie działają w sytuacji, gdy jedno koło wisi w powietrzu, co w suzie nie jest rzadkością. Ja bym tu upatrywał małego zainteresowania, z resztą przy tym, co oferuje torsen, to jego cena wcale nie jest rewelacyjna.
 
     
Pawel_j 
świeżak



Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-01, 14:29   

Wszelkie torseny i LSD mają świetne zastosowanie w autach rajdowych, gdzie spięcie 100 % nie ma sensu, a wręcz utrudnia jazdę. W terenie chyba tylko 100 % ma sens ? Dopiero zaczynam zabawę z Offroadem, wcześniej startowałem w rajdach i tam w zależności od nawierzchni stosowało się spięcie 30% do 70 %.
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-01, 18:53   

myślę że ten tekst rozwieje wszelakie niejasności
http://klubvolvo.org.pl/u.../Blokady_02.pdf
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-09, 13:23   

No i to mi chodziło, czyli Torsen odpada, bo nie blokuje :(
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-09, 19:03   

chyba źle czytałeś, torsen jest dobty tylko że no blokuje na 100% to jedna z najlepszych blokad ja chcecie nieć 100% to albo spawanie albo blokada załączana mechanicznie czyli tak zwane lr
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-09, 20:44   

Moim zdaniem Torsen jest dobrym rozwiązaniem w przypadku Samca na przód, a tył z lr-em, ale i torsen z tyłu w błocie i na śliskim powinien robić bardzo ładnie.

[ Dodano: 2012-04-09, 21:18 ]
Wysłałem zapytanie do Rosji czy planują produkcją przekładni do Samurai-a, jak dostanę odpowiedź to dam znać.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-04-09, 22:38   

NO a ja mam całkiem zaspawany tylny dyferencjał
i nic się niedzieje
i też jezdze w dosyć trudnym terenie
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-10, 07:46   

na dobrą miarę to i przód można by zaspawać jak ktoś ma manuale
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.