Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 19:11
Napędy- jak załączyc????
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-12-09, 18:00   

albert Moja suka też nie miała sprzęgiełek tylko takie flansze zablokowany napęd przedni na stałe. Jeździłem tak rok czasu - nic się nie działo zupełnie ale przez te cholerne flansze 2 razy do roku łożyska musiałem zmieniać bo cały syf woda itp wręcz wlewał się do piasty. Jeśli u ciebie tak jest to jest duże ryzyko że też masz nie szczelne te flansze więc lepiej znajdź na allegro sprzęgiełka i będzie jak trzeba. To jest żaden zabieg - poprostu przykręcasz sprzęgiełka zamiast flansz. Ja upolowałem sprzęgiełka za 180zł 2szt używane oryginały oczywiście (pamiętaj by kupić sprzęgiełka wraz ze śrubkami). Przy okazji ich montażu wymieniłem łożyska i uszczelniacz na piaście oraz uczczelaniacze kuli wraz z filcem. Wszystko złożone na czerwony silikon także niema barta żeby kropla wody się dostała do piasty czy kuli.

Pozdro.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-10, 09:47   

Myszon
, haha własnie wymieniam lozyska z przodu choc wymieniane byly w marcy tego roku, juz wiem- kupuje sprzegielka

Mam jednak jeszcze jedno pytznie bo kila osob mowi rozne rzeczy, mianowicie

- czy mozna wbijac 2 naped podczas jazdy czy trzeba sie zatrzymac ?

pozdrawiam z nad morza, jeszcze nie skutego lodem!
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-10, 09:59   

troche namieszalem ale sprawdzilem i z 2H na 4H można zmieniac przy dowolnej predkosci, na 4L raczej zalecalbym sie zatrzymac
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-10, 10:25   

tak myalele, wlaczam 2 naped podczas jazdy i nic sie nie dzieje, no ale lepiej miec potwierdzenie, 4l wiadomo, lepiej sie zatrzymac.

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace lozysk
MYSZON sprzedal informacje ze lepiej wlozyc sprzegielka ( napewno to zrobie jak znajde jakies uzywane, narazie na allegro nowe- drogie ), juz wiem dlaczego zmieniam znowu lozyska w przodzie. moje pytanie dotyczy zabezpieczenia tylnych kól, bo i tylne ło9zyska wymieniam.
pozdrawiam
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-12-10, 12:16   

pavelk napisał/a:
troche namieszalem ale sprawdzilem i z 2H na 4H można zmieniac przy dowolnej predkosci, na 4L raczej zalecalbym sie zatrzymac


z 2H na 4H bez zatrzymywania? Wydaje mi się że nie można nagle załączyć napędu. Co innego odłączyć. Możesz powiedzieć skad masz takie informacje?
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-10, 15:25   

z doswiadczenia - tez sie zawsze zatrzymywalem ale uslyszalem ze na 100% tak mozna i sprobowalem - zima sie to przydaje - i rzeczywiscie nie ma problemu najmniejszego - jak zmiana biegów
nie załącza sie nagle bo przeciez przednie kola kreca sie tak samo szybko jak tylne
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2010-12-10, 15:52   

wlasnie , zauwazylem u siebie ze bez problemu , plynnie i bez szarpniec wlacza sie 2 naped podczas jazdy . Dopiero kolega spytal sie czy tak mozna, to normalnie jak kazdy Polak, po fakcie sie zastonowiłem co robie.
Wydaje sie ze gdyby nie mozna bylo to by była jakas ,, negatywna,, oznaka auta ze cos nie tak, a u mnie jak pszc zólka przy zmianie skrzydelek. Jak lala chodzi i wbija sie mieciutko
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-10, 17:14   

No zgadza się , Przód możną dołączy w czasie jazdy :-) Tylko nie można przekroczyć 60km/h ;-) 8-)
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-13, 13:02   

Suzuka 4x4 napisał/a:
No zgadza się , Przód możną dołączy w czasie jazdy :-) Tylko nie można przekroczyć 60km/h ;-) 8-)


czemu nie mozna przekroczyc 60km/h? zwykle jak wlaczam 4H to warunki nie pozwalaja na szybsza jazde ale chyba nie ma zadnych ograniczen co do predkosci na 4 łapach..
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2010-12-13, 19:02   

co do samica wydaje mi się że niema ograniczenia na reduktorze na pozycji 4H bo to są szybkie napędy oczywiście jak kto woli a 4L to zaś zmienia postać są to wolne które są mocne ale wolna i na nich chodź byście chcieli to ciężko się rozpędzić a co do nie przekraczania 60 czy wrzucania 5 biegu to słyszałem ale o nissanie patrolu ale młody jestem mogę się mylić pozdro z BB
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-13, 19:46   

źle mnie zrozumieliście chodzi o to że nie wolno przekroczy prędkość 60 km/h kiedy dołącza się przedni napęd wkładasz z 2h na 4h :mrgreen: A na 4h można dawać ile fabryka daje :mrgreen:

[ Dodano: 2010-12-13, 19:47 ]
PPP napisał/a:
młody jestem mogę się


ja też jestem młody haha ... :mrgreen:
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2010-12-13, 21:29   

a to chodziło o zmianę przełożenia ok to zwracam honor w sumie się zgadzam :P
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-14, 08:54   

nie wydaje mi się - co za różnica czy jade 20km/h czy 80km/h przy zmianie z 2H na 4H? I tak przedni napę który jest dołączany kręci siętak samo szybko jak tył więc żadnych strzałów czy zgrzytów nie powinno byc - skad takie ograniczenie???
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-14, 10:52   

W instrukcji samurai czytałem :-P
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-14, 13:45   

no chyba że tak :mrgreen:
 
     
Sami
nowicjusz


Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 27
Wysłany: 2011-12-11, 20:00   

Witam.
A jaki bedzie efekt jak bede jezdzil z jednym kolem na lock a z drugim na frei?
Mysle ze calkiem nie zly poniewaz to jedno kolo bedzie tylko napedzane a drugie nie i mozna bedzie
jezdzic po czarnym. Jak pisze brednie to mnie z korygójcie.
P.S jak bedzie jakis zlocik w Malopolskim lub Śląskim to piszcie. :lol:
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-11, 20:04   

piszesz brednie, tam jest po drodze jeszcze mechanizm różnicowy... bez blokady nie ma takiej opcji by ciągnęło jedno koło.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2011-12-11, 21:04   

Wracając do wrzucania/wyrzucania napędu w trakcie jazdy to też nie zauważyłem jakiś negatywnych skutków, ale nie wiem co to jest, że czasem nawet jak się zatrzymam to nie mogę wyłączyć napędu. tj. Nie idzie tak ładnie tylko trzeba z całej siły rąbnąć w dźwignie i wtedy z hukiem się przełącza na 2H.
Co to jest?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-11, 21:36   

napięcia w reduktorze, napęd jest załączany za pomocą przesuwanego pierścienia który to spina zębatkę lub flanszę z wałkami tak, że jak powstaje napięcie międzyosiowe to ten pierścień przesuwa się z oporem - norma.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-11, 21:48   

Myślę,że jak się auto ruszy łatwiej będzie rozłączyć .
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.