Wysłany: 2012-03-30, 21:43 Tuning wentylatora chłodnicy - wymiana na elektryk
Witam
W związku z umieraniem mojej wiskozy w wiatraku chłodnicy postanowiłem ja zamienić na wiatrak elektryczny z termowłącznikiem. Najpierw próbowałem coś podpasować z używek, ale jakoś nie wychodziło ale znalazłem tuningowe wiatraki http://fmic.pl/product.php?id_product=457 Do obudowy wiatraka samuraia prawie idealnie pasuje 14". Termowłącznik postanowiłem dać na powrocie, jako obudowę zastosowałem adapter na wąż 28 mm http://allegro.pl/adapter...192486674.html. Termowyłącznik podpasowałem z Volvo w InterCarsie ma symbol 1 850 142, jest nie duży temperaturę załączania ma 72 stopnie a wyłączania 67. Jak na razie układ działa bez zarzutu, ale prawdziwy sprawdzian przyjdzie dopiero w lecie, w upały.
Poniżej kilka fotek
Muszę chyba jeszcze na podkładkach dołem trochę odsunąć ten wiatrak, od koła pasowego pompy wodnej, śruby mocujące wiatrak "mechaniczny" i koło pasowe i tak trzeba obciąć
W razie pytań walcie śmiało.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Fajnie ze podrzuciłeś to rozwiązanie z czujnikiem
Czyli nie ma sensu brać niczego większego niż 28 ? Nie mam teraz suki przy sobie to nie wiem jakiej średnicy jest wyjście z silnika.
Tytus masz tu dobre rozwiazania ja bylem u znajaomego ktory sie chlodnicami zajmuje kupilem chlodnice i go poprosilem zeby mi zrobil rurke z gwintem na termostat jest z golfa 1,6 TD wlacza sie gdy osiognie 83 stopnie srednica mojej rorki byla 31 jak dobrze pamietam
Rozumiem że ten czujnik to, to niebieskie wkręcone w blok, lub głowice.
Czujnik w głowicy to też dobre rozwiązanie, ale jakoś nie mogłem znaleźć miejsca. Trzeba ściągać głowice, rozwiercać któryś brok. Moje rozwiązanie jest bardziej bezbolesne :).
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-03, 07:54
Nie nie tamto to jest normlny czujnik ktory ci pokazuje cisnienie oleju z boku silnika ten czujnik znajduje sie na tym grubym przewodzie nibiesko-czarnym na koncu wystaje taki bialy lebek z dwoma kabelkami wpiatymi i tam jest ten czujnik
Moze sie myle, ale tak zamontowany ten typ wentylatora zeby dmuchal od chlodnicy w kierunku silnika to musi krecic sie w strone do ktorej nie jest przystosowany. Tak mi sie wydaje... Nie wiem, powinna na nim byc strzalka...
_________________ SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
Ok jak tak uważasz :), podłączałem silnik w obie strony tak przez ciekawość i w stronę silnika dmucha jak huragan, a w stronę chłodnicy znacznie słabiej.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Co do czujnika to niema uniwersalizmu, ja pamiętam że rozwiercałam otwór bo chyba mam gwint albo M14 albo M16. Co do temperatury to chyba ten golfowy ma za wysoką chyba że dasz go na zasilaniu, ale wiatrak będzie pewnie ciągle chodził bo tam zawsze będzie gorąca woda. Lepiej dać na powrocie o niższej temperaturze, bo jeśli jedziesz i pęd powietrza będzie dostatecznie duzy to woda powrotna będzie dostatecznie wychłodzona i wentylator nie będzie się włączał, ten mój ma trochę za niską tę temperaturę, ale to był kompromis między temperaturą a średnicą. Jeszcze był pomysł na termostat elektroniczny z regulacją temperatury i histerezy, ale za dużo elektroniki to w terenie ..... .
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 156 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 09:31
Jak już ktoś bardzo pragnie elektrycznego wentylatora to chyba łatwiej kupić na alledrogo za 30zł wentylator od Swifta albo całą chłodnicę z wentylatorem za 50 ale raczej nie z braku wyobraźni inżynierów w terenówkach są wentylatory na wisko i wbrew pozorom nawet w latach 80 Japończycy opanowali technologię elektrycznych wentylatorów w osobówkach.
Jak już ktoś bardzo pragnie elektrycznego wentylatora to chyba łatwiej kupić na alledrogo za 30zł wentylator od Swifta albo całą chłodnicę z wentylatorem za 50 ale raczej nie z braku wyobraźni inżynierów w terenówkach są wentylatory na wisko i wbrew pozorom nawet w latach 80 Japończycy opanowali technologię elektrycznych wentylatorów w osobówkach.
Porównanie wiskozy i elektryka to jak porównanie wyciągarki mechanicznej pędzonej z PTO z wyciągarką elektryczną. Tylko że tu ludzie mają tendencje to psucia swoich aut :D Ja raczej dumam jak by tu zrobić sobie wisko w volkswagenowym dieslu...
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
panowie a mozna dac ten czujnik wentylatora w miejscu gdzie jest czujnik wskaznika temoperatury??
Trochę się to mija z celem bo pomiar temperatury powinien być na powrocie chłodnicy po to by włączać wiatrak wtedy jak chłodnica nie daje rady się schłodzić np. przepływem powierza.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Porównanie wiskozy i elektryka to jak porównanie wyciągarki mechanicznej pędzonej z PTO z wyciągarką elektryczną. Tylko że tu ludzie mają tendencje to psucia swoich aut :D Ja raczej dumam jak by tu zrobić sobie wisko w volkswagenowym dieslu...
Słuszna racja
Najpierw miałem wiskozę.
Potem miałem wizję i założyłem elektryka.
Potem miałem drugą wizję i założyłem wiskozę i elektryka.
Potem poszedłem po rozum do głowy i mam tylko wiskozę.
[ Dodano: 2013-05-21, 23:19 ]
farba napisał/a:
a jezeli mam wyciagniety termostat
To go załóż, bo jeździsz na niedogrzanym silniku - bez sensu, nieekologicznie i nieekonomicznie.
Ale to nic nie zmienia, bo włączanie wiatraka ma być uzależnione od temperatury wody powrotnej, czyli od skuteczności wychłodzenia wody przez chłodnicę.
A wyjęcie termostatu to nie najlepszym pomysł bo Ci sie nie będzie dogrzewał silnik
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum