Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Tuning wentylatora chłodnicy - wymiana na elektryk
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-30, 21:43   Tuning wentylatora chłodnicy - wymiana na elektryk

Witam

W związku z umieraniem mojej wiskozy w wiatraku chłodnicy postanowiłem ja zamienić na wiatrak elektryczny z termowłącznikiem. Najpierw próbowałem coś podpasować z używek, ale jakoś nie wychodziło ale znalazłem tuningowe wiatraki http://fmic.pl/product.php?id_product=457 Do obudowy wiatraka samuraia prawie idealnie pasuje 14". Termowłącznik postanowiłem dać na powrocie, jako obudowę zastosowałem adapter na wąż 28 mm http://allegro.pl/adapter...192486674.html. Termowyłącznik podpasowałem z Volvo w InterCarsie ma symbol 1 850 142, jest nie duży temperaturę załączania ma 72 stopnie a wyłączania 67. Jak na razie układ działa bez zarzutu, ale prawdziwy sprawdzian przyjdzie dopiero w lecie, w upały.
Poniżej kilka fotek












Muszę chyba jeszcze na podkładkach dołem trochę odsunąć ten wiatrak, od koła pasowego pompy wodnej, śruby mocujące wiatrak "mechaniczny" i koło pasowe i tak trzeba obciąć

W razie pytań walcie śmiało.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2012-03-31, 18:39   

Fajnie ze podrzuciłeś to rozwiązanie z czujnikiem
Czyli nie ma sensu brać niczego większego niż 28 ? Nie mam teraz suki przy sobie to nie wiem jakiej średnicy jest wyjście z silnika.
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-03-31, 19:53   

Średnice wew. węży jest właśnie 28mm, ten czujnik po wkręceniu wchodzi w światło nie więcej jak 3-4 mm więc nie powinien tamować przepływu.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-02, 20:20   

Ja ma chodnice na pace foteczka tu

http://imageshack.us/phot...0401124113.jpg/ ;-)

a czujnik do zalaczania wetylatora przy silniku dziala cacy :mrgreen: i tu foteczka

http://imageshack.us/phot...0401133845.jpg/ :-D

:mrgreen: Tytus masz tu dobre rozwiazania ;-) ja bylem u znajaomego ktory sie chlodnicami zajmuje kupilem chlodnice i go poprosilem zeby mi zrobil rurke z gwintem na termostat jest z golfa 1,6 TD wlacza sie gdy osiognie 83 stopnie srednica mojej rorki byla 31 jak dobrze pamietam :mrgreen:
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-02, 21:16   

Rozumiem że ten czujnik to, to niebieskie wkręcone w blok, lub głowice.

Czujnik w głowicy to też dobre rozwiązanie, ale jakoś nie mogłem znaleźć miejsca. Trzeba ściągać głowice, rozwiercać któryś brok. Moje rozwiązanie jest bardziej bezbolesne :).
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-04-03, 07:54   

Nie nie tamto to jest normlny czujnik ktory ci pokazuje cisnienie oleju z boku silnika :mrgreen: ten czujnik znajduje sie na tym grubym przewodzie nibiesko-czarnym na koncu wystaje taki bialy lebek z dwoma kabelkami wpiatymi :mrgreen: ;-) i tam jest ten czujnik ;-)
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2012-04-07, 19:33   

Moze sie myle, ale tak zamontowany ten typ wentylatora zeby dmuchal od chlodnicy w kierunku silnika to musi krecic sie w strone do ktorej nie jest przystosowany. Tak mi sie wydaje... Nie wiem, powinna na nim byc strzalka...
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-07, 19:52   

Ten jest OK. Jak zamawiasz te wentylatory to podajesz czy chcesz ssący, czy dmuchający. Ten jest ssący.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2012-04-07, 21:26   

:) pewnie masz racje choc na zdjeciach kat nachylenia lopatek i kierunek ich wygiecia mowia co innego :)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-07, 21:39   

Ok jak tak uważasz :), podłączałem silnik w obie strony tak przez ciekawość i w stronę silnika dmucha jak huragan, a w stronę chłodnicy znacznie słabiej.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 10:41   

To ja jeszcze odświeżę temat;
W tą złączkę będzie pasować każdy czujnik temperatury? Jest jakiś jeden ujednolicony gwint?



A i dla potomnych, bo w pierwszym poście link wygasł:
http://allegro.pl/listing...cznik+temp+wody


EDIT: W zasadzie nie napisałem o co konkretnie mi chodzi :mrgreen:
Czujnik/ termowłącznik z vw Golfa II : (95°-84°)
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-03-06, 14:23   

Żaden elektryk nie będzie miał takiej mocy jak sprawna wiskoza. Równie dobrze można by było używać elektrycznej sprężarki zamiast turbo :-)
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-07, 22:52   

Co do czujnika to niema uniwersalizmu, ja pamiętam że rozwiercałam otwór bo chyba mam gwint albo M14 albo M16. Co do temperatury to chyba ten golfowy ma za wysoką chyba że dasz go na zasilaniu, ale wiatrak będzie pewnie ciągle chodził bo tam zawsze będzie gorąca woda. Lepiej dać na powrocie o niższej temperaturze, bo jeśli jedziesz i pęd powietrza będzie dostatecznie duzy to woda powrotna będzie dostatecznie wychłodzona i wentylator nie będzie się włączał, ten mój ma trochę za niską tę temperaturę, ale to był kompromis między temperaturą a średnicą. Jeszcze był pomysł na termostat elektroniczny z regulacją temperatury i histerezy, ale za dużo elektroniki to w terenie ..... .
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 09:31   

Jak już ktoś bardzo pragnie elektrycznego wentylatora to chyba łatwiej kupić na alledrogo za 30zł wentylator od Swifta albo całą chłodnicę z wentylatorem za 50 :mrgreen: ale raczej nie z braku wyobraźni inżynierów w terenówkach są wentylatory na wisko :-/ i wbrew pozorom nawet w latach 80 Japończycy opanowali technologię elektrycznych wentylatorów w osobówkach.
_________________
Samurai na springu
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2013-05-21, 19:18   

panowie a mozna dac ten czujnik wentylatora w miejscu gdzie jest czujnik wskaznika temoperatury??
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-05-21, 19:47   

Qwai napisał/a:
Jak już ktoś bardzo pragnie elektrycznego wentylatora to chyba łatwiej kupić na alledrogo za 30zł wentylator od Swifta albo całą chłodnicę z wentylatorem za 50 :mrgreen: ale raczej nie z braku wyobraźni inżynierów w terenówkach są wentylatory na wisko :-/ i wbrew pozorom nawet w latach 80 Japończycy opanowali technologię elektrycznych wentylatorów w osobówkach.


Porównanie wiskozy i elektryka to jak porównanie wyciągarki mechanicznej pędzonej z PTO z wyciągarką elektryczną. Tylko że tu ludzie mają tendencje to psucia swoich aut :D Ja raczej dumam jak by tu zrobić sobie wisko w volkswagenowym dieslu...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-21, 22:52   

farba napisał/a:
panowie a mozna dac ten czujnik wentylatora w miejscu gdzie jest czujnik wskaznika temoperatury??


Trochę się to mija z celem bo pomiar temperatury powinien być na powrocie chłodnicy po to by włączać wiatrak wtedy jak chłodnica nie daje rady się schłodzić np. przepływem powierza.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2013-05-21, 22:55   

a jezeli mam wyciagniety termostat
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-21, 23:17   

KSikorski napisał/a:

Porównanie wiskozy i elektryka to jak porównanie wyciągarki mechanicznej pędzonej z PTO z wyciągarką elektryczną. Tylko że tu ludzie mają tendencje to psucia swoich aut :D Ja raczej dumam jak by tu zrobić sobie wisko w volkswagenowym dieslu...

Słuszna racja ;-)
Najpierw miałem wiskozę.
Potem miałem wizję i założyłem elektryka.
Potem miałem drugą wizję i założyłem wiskozę i elektryka.
Potem poszedłem po rozum do głowy i mam tylko wiskozę.
:mrgreen:

[ Dodano: 2013-05-21, 23:19 ]
farba napisał/a:
a jezeli mam wyciagniety termostat

To go załóż, bo jeździsz na niedogrzanym silniku - bez sensu, nieekologicznie i nieekonomicznie.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-21, 23:20   

Ale to nic nie zmienia, bo włączanie wiatraka ma być uzależnione od temperatury wody powrotnej, czyli od skuteczności wychłodzenia wody przez chłodnicę.

A wyjęcie termostatu to nie najlepszym pomysł bo Ci sie nie będzie dogrzewał silnik
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.