Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Seryjny Gaźnik SJ413
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-02-24, 22:16   Seryjny Gaźnik SJ413

Witam,

Pacjent:
Suzuki SJ413 1.3 na seryjnym gaźniku

Objawy:

Silnik zimny wszystko OK

Silnik zimno-ciepły ( :mrgreen: ) tzn. już lekko temperatury dostanie ale jeszcze się nie dogrzeje (2-3 min po odpaleniu) niema wolnych obrotów (gaśnie po puszczeniu gazu)

Sinik się nagrzeje to wszystko wraca do normy

Diagnoza?
Coś ze ssaniem?


Recepta ?

Jest sens bić się z gównem (seryjny gaźnik) czy od razu spisać go na straty i rozglądać się za gaźnikiem od Pony?



Pozdrawiam,
Hałas
 
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-02-24, 23:25   

Masz odp wez zmien gaznik na Pony i bedziesz mial brak problemow ;-) :mrgreen:
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-02-25, 13:44   

Hałas, jak miałem takie objawy to doraźnie zapalałem światła lub odpalałem dmuchawę od 'klimy'. Gaźnik przechodzi wtedy na większe obroty ze względu na zwiększony zapotrzebowanie na prąd (pewnie można to opisać bardziej technicznie).

Możesz tak jak radzą założyć gaźnik z czegoś innego albo poznać i nauczyć się regulować oryginalny. Ja wybrałem tą drugą opcję i choć kręcę w nim bardziej na wyczucie niż wyuczoną wiedzę, to jakoś się bez problemów dogadujemy. Gaźnik od pony leży na półce - trochę dla tego że nie odczuwam potrzeby wymiany, a trochę z lenistwa w poszukiwaniu informacji jak go podłączyć (wersja z rozbudowaną elektryką).

Czasami czytając komentarze można odnieść wrażenie że na oryginalnym gaźniku nie da się jeździć...
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Shime 
nowicjusz
sj413 86r


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-14, 18:05   

Moze komus sie przyda ktora sruba do regulacji skladu mieszanki i ssania gaznika ori sj413. U mnie na benie tragedia byla ktos wykrzywil klapke ssania aby auto chodzilo i ok ale na ssaniu 2500 :mrgreen: Wiec co wywalilem gaznik rozkrecilem przedmuchalem klapke od ssania wyprostowalem po regulacji jest git.
Zdiecie nr 1 strzalka zolta obroty (mieszanka) strzalka czerwona sruba od obrotow i ssania
Zdiecie nr 2 strzalka zakres pracy wolnych obrotow

CIMG1740.jpg
Nr2
Plik ściągnięto 849 raz(y) 102 KB

CIMG1743.jpg
Nr1
Plik ściągnięto 869 raz(y) 85,25 KB

 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-03-14, 21:49   

Shime, jesteś w stanie w prosty, łopatologiczny sposób opisać zasadę działania i sposób regulacji zakresu wolnych obrotów?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2012-03-14, 22:01   

Kup z pony i po problemie:)
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Shime 
nowicjusz
sj413 86r


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2012-03-15, 18:35   

Odpalasz autko sruba ta dluga wkrecasz na max i wykrecasz ok 2-3 obrotow nastepnie luzujesz nakretke kluczykiem 8 i wkrecajac obroty sie zmniejszaja a wykrecajac zwiekszasz ( generalnie tymi 2 srubami regulujesz wolne, rob na cieplym silniku)
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-03-15, 21:06   

Nie o tą mi chodziło, myślałem o tej która steruje wychyleniem membran automatu sterującego ssaniem, ta od strony akumulatora.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
klak1981
świeżak


Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 12
Wysłany: 2012-04-01, 21:48   

Jako posiadacz sj 86 na gaźniku również mam problem z obrotami i nie równa pracą po wymianie świec przewodów filtra powietrza troszkę się poprawiło ale nie całkiem na benzynie gubi obroty na gazie również zastanawiam sie nad gaźnikiem od pony ale jeśli cały czas jeżdżę na gazie sporadycznie przegonie samiego na benzynie to czy warto zmieniać gaźnik zrobię mu akcje serwisową i powinno choć troszkę pomóc z obrotami na benzynie a troszkę niedomagający gaźnik na gazie powinien działać bez zastrzeżeń po wizycie u gaziarza
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.