Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:48
Hydruliczny ręczny
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-17, 18:13   

Dobrze zrobione.Gorzej jak są bębny.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-17, 22:16   

no bardzo ładnie to wygląda. Nawet powiem, że jak na motanko to ze smakiem i klasą :)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-23, 21:16   

Załączany dźwignią na lewą rękę-mechaniczny.Koszt 30 zł.Jutro cyknę fotki i wkleję.Na razie nie ma zapadki,ale zrobię.Ma działać na podjazdach na pieczątki.

Cyknąłem fotki dziś :


 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2012-05-24, 20:38   

Zawias napisał/a:
Na stromych podjazdach na pieczątki muszę auto zatrzymać i ręczny nie daje rady,a jak zdejmuję nogę z gazu to auto potrafi się cofnąć kilkanaście cm. zanim nacisnę na hamulec.Tych centymetrów czasem brak,żeby przybić pieczątkę .Z tego powodu myślę o hydraulicznym ręcznym.Jak coś Ci zaświta -pisz.


No i zaświtało :-) . Fajna sprawa, dobra alternatywa jak autko ma się nie staczać. Przy takim rozwiązaniu spokojnie może zostać orginalny ręczny. Trzeba by było pomysleć nad wersją dla praworęcznych ;-)
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-24, 20:59   

Prawa ręka podaje kartę pilotowi,obsługuje kierownicę ,lewarek i CB.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-05-24, 21:39   

moziembl napisał/a:
Pojawiła się w polsce pompa Wilwooda

http://www.tomson.com.pl/...-7-8-cala-.html

choć cena trochę powala


http://allegro.pl/pompa-h...2362307127.html
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-24, 21:58   

Znalazłem też za 149 zł.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-05-24, 23:50   

Slavok ale te mają wadę bo działają na ściskanie, nie pamiętam czy od spodu będzie na nią miejsce. na tą działającą na rozciąganie na pewno miejsce się znajdzie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-05-25, 10:10   

Spokojnie zmieścisz to pod podłogą, miejsca jest wystarczająco, kwestia tylko spatentowania połączenia pompy z wajchą ręcznego, ale to już tylko formalność.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-05-25, 11:46   

moziembl napisał/a:
Slavok ale te mają wadę bo działają na ściskanie, nie pamiętam czy od spodu będzie na nią miejsce. na tą działającą na rozciąganie na pewno miejsce się znajdzie.


miejsca tam dostatek, można pakować taką śmiało.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-08-27, 15:25   

Kombinował ktoś z wykorzystaniem pompy hamulcowej z motocykla ?

Tak to wygląda (przykładowo od Kawasaki) zacisk pod to dopasować nie będzie trudno . . . Jedyne pytanie jakie mam to o wydajność, czy będzie wystarczająca ale raczej powinna być . . .



Osobiście mam taki zestaw niewiadomego pochodzenia, może pokuszę się o jakiś test i dobacze czy da sie dopasować pod zacisk Asin.

Urzywki można nawet za 50 złociszy dostać . . .
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-27, 19:13   

Wątpię żeby jej wydajność wystarczyła żeby zaciąć dwa ?! zaciski :) :) :). Porównaj średnicę i skok tych pomp. Moim zadaniem to raczej mała szansa. Może dwie po jednej na stronie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-08-27, 19:48   

Myślę raczej o jednym zacisku przy reduktorze.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-08-27, 19:50   

mi sie podoba rozwiązanie z zaciskaniem hamulca nożnego wajchą ;D chyba pójdę tym tropem
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-27, 20:39   

A ja zmieniłem zdanie i gromadzę zestaw do przeróbki na zaciskach od scorpio. Jak przerobię to dam znać, i pokaże co i jak.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-28, 13:38   

Panowie

Nie kombinujcie za bardzo bo temat jest banalny. Trójnik z tyłu jest fabrycznie.

Zwykła pompa hamulca ręcznego z alledrogo za 149 zł mieści się bez problemu. Na trzpień pompy nakręcamy nakrętkę (już mamy regulację :mrgreen: ), trzpień wsadzamy w oryginalną baryłkę w którą oryginalnie wchodzi końcówka linki. Przewód idący do korektora wkręcamy w pompę a z pompy do oryginalnego korektora. Mocowanie pompy można zrobić z 2 kątowników i po temacie.

Żadne dodatkowe zbiorniczki, zaciski i inne badziewia nie są potrzebne. Pompa jest od spodu a w środku oryginalna dźwignia.
_________________
Samurai na springu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-08-28, 13:51   

a jak to ma się do bezpieczeństwa i dwóch niezależnych obwodów hamowania i jak to się ma do przeglądów rejestracyjnych?

Bo ja to rozumiem tak, że z tą modyfikacją tak na prawdę masz jeden obwód tylko w który wpinasz jeszcze pompkę "ręcznego", czy tak?
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-28, 15:01   

Obwód pozostaje bez zmian. Jest jaki był, pompa jest przepływowa czyli przezroczysta dla układu dopóki jej nie zaciągniesz.
Oprócz niej nic nie dodajesz ani nic nie wycinasz z układu czyli nie zmieniasz żadnych przepływów. Oryginalna pompa ma tyle sekcji ile przewidział producent i tego nie zmieniamy.

Chyba że masz na myśli dwa niezależne systemy ale ręczny nie jest hamulcem zasadniczym tylko pomocniczym i samochodu raczej w sytuacji awaryjnej nie zatrzyma.

Proponuję zajrzeć pod samochód to się wyjaśni ;-)
_________________
Samurai na springu
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-08-28, 15:14   

Ale wtedy masz jeden obwód i w razie jego awarii jesteś pozbawiony hamulca AWARYJNEGO.

Ale i tak lepiej niż ogólny brak ręcznego :mrgreen:
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-08-28, 15:16   

Chyba się nie zrozumieliśmy. W seryjnym samcu jest jeden układ hydrauliczny i drugi mechaniczny na linkę. Rozumiem, że zastępujesz normalny ręczny na linkę tą pompką i włączasz ją do obiegu pierwszego - hydraulicznego. Czy masz zatem drugi, niezależny hamulec?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.