Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-25, 08:34 Regulacja gaźnika Aisan oraz jego demontaż
Witajcie Panowie,
tekst pochodzi ze znanego nam manuala do Suzuki SJ413.
Główna zasada jest taka, że przed regulacją gaźnika należy koniecznie upewnić się, że odma jest w pełni drożna.
Następnie przechodzimy do meritum, czyli:
rozgrzać silnik, aby wskaźnik temperatury był w połowie zakresu. Potem
sprawdzić, czy ssanie jest wyłączone (w pełni otwarta gardziel gaźnika).
Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu. Teraz:
1. kręcąc śrubą regulacji obrotów biegu jałowego (nr 1 na zdjęciu) zbić obroty do ok.
900 rpm.
2. Następnie, po uzyskaniu tej wartości kręcić śrubą
mieszanki (nr 2 na zdjęciu) do momentu uzyskania
najwyższych obrotów. Ja używam do tego płaskiego klucza 10, bo jest tam trudny dostęp.
3. powtórzyć czynności 1) i 2)
4. ustawić znowu śrubą regulacji obrotów biegu jałowego (nr 1 na zdjęciu) obroty na ok. 900
rpm
5. potem zakończyć procedurę lekko kręcąc w prawo (zamykając) śrubą
regulacji mieszanki (nr 2 na zdjęciu) aż do uzyskania obrotów ca. 800-850 rpm.
Ja mam ustawione obroty na ok. 1100 rpm, gdyż mam snorkela.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
No dobra, niech mi ktoś powie, zanim sięgnę po młotek i przecinak - w jaki sposób kręcić ta śrubą? (podobno odpowiedzialna za skład mieszanki)
Manias napisał coś o płaskim kluczu 10, ale w przypadku tego co widzę to równie dobrze mógłbym użyć siły woli
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-05, 08:05
Tanto, u mnie ta śrubka jest celowo spłaszczona kombinerkami (lekko, żeby powstały dwie płaskie płaszczyzny) i dzięki temu mogę używać klucza płaskiego.
Nie jestem pewien, czy w podanym powyżej przeze mnie zestawie do regulacji gaźnika nie ma odpowiedniego klucza do tej śruby (bez potrzeby jej spłaszczania).
Swoją drogą możesz pokombinować z kawałkiem gumowego wężyka, nakładanego na tą śrubkę. Zaleta - jego elastyczność :) I spróbować pokręcić. Powodzenia
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-05, 09:37
Tanto napisał/a:
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.
pod nią jest sprężynka, trzeba docisnąć w stronę gaźnika, wtedy powinno zadziałać
Tanto napisał/a:
niestety brakuje w nim istotnego elementu - pompki z manometrem
no wakuometry są troszkę w cenie.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.
Tak ma być. Po to jest tak zrobione, żeby żaden przypadkowy posiadacz klucza tym nie kręcił
Jak już musisz, to weź cienki śrubokręt i włóż pomiędzy tulejkę i trzpień - jak będzie ciasno siedział, to dasz radę tym pokręcić.
Ja niestety zrzuciłem tą tulejkę-płaskim śrubokrętem.
martwi mnie jednak, że element ten się bardzo łatwo kręci i pytanie czy nie będzie czasem się sam odkręcał/dokręcał ?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-05, 16:16
Tanto napisał/a:
Wg diagnosty HC powinno być maksymalnie w okolicach 500 ppm. No to zaczynam szukać przyczyny.
na szybko z neta ściągnięte: (...)Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu.(...)
Według manuala CO musi być 1,5+-0,5% przy 840-850 rpm.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ja niestety zrzuciłem tą tulejkę-płaskim śrubokrętem.
martwi mnie jednak, że element ten się bardzo łatwo kręci i pytanie czy nie będzie czasem się sam odkręcał/dokręcał ?
Zdolny jesteś albo ktoś ją wcześniej potraktował młotkiem
Pod iglicą powinna być sprężynka, która uniemożliwia samoczynne odkręcanie. Może jej już nie masz?
Przydatny ten link do artykułu o składzie spalin, dzięki za podrzucenie.
Oczywiście regulację składu mieszanki traktuję jako jeden z elementów i to do kręcenia w ostatecznej ostateczności. Na początek idą do wymiany przewody WN, sprawdzenie ustawień zapłonu, sprężanie itp. Świece ostatnio sprawdzałem i wyglądają OK.
Jak te wszystkie elementy będą ogarnięte, to ponowna wizyta u diagnosty i wtedy ewentualne kręcenie przy składzie mieszanki - dlatego wolę wcześniej dowiedzieć się jak działa ta nieszczęsna regulacja
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-06, 08:06
Nie ma sprawy Tanto - a propos pana diagnosty - no chyba powinien sam podpowiedzieć Ci, co może być przyczyną podanych wyników analizy spalin.
Z tego co czytałem to przed regulacją gaźnika trzeba by sprawdzić:
- cewkę, rozdzielacz, przewody, świece
- odmę (koniecznie!)
- ustawienie zapłonu
- luz zaworowy
- drożność przewodów ciśnieniowych gaźnika
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Czy ktoś z forumowiczów posiada zdjęcia, które zamieszczone były na stronce poniżej ?
"http://bbs.zuwharrie.com/...e&topic=77805.0 potem klikajcie na prevoius (w prawym dolnym rogu strony)."
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2022-01-30, 22:35
Sprawdziłem na telefonie i faktycznie wydaje się że fotki wygasly ale jak kliknąłem "print" to wygenerowało stronę z linkami bezpośrednimi do photobucketa np. tutaj https://i156.photobucket.com/albums/t31/Brbora/SUZUKI/CARB/REM04.jpg I fotki są. Spróbuj sam z pozostałymi, a jak nie uda się to ogarnę jutro z kompa.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Sprawdziłem na telefonie i faktycznie wydaje się że fotki wygasly ale jak kliknąłem "print" to wygenerowało stronę z linkami bezpośrednimi do photobucketa np. tutaj https://i156.photobucket.com/albums/t31/Brbora/SUZUKI/CARB/REM04.jpg I fotki są. Spróbuj sam z pozostałymi, a jak nie uda się to ogarnę jutro z kompa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum