Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Regulacja gaźnika Aisan oraz jego demontaż
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-25, 08:34   Regulacja gaźnika Aisan oraz jego demontaż

Witajcie Panowie,

tekst pochodzi ze znanego nam manuala do Suzuki SJ413.

Główna zasada jest taka, że przed regulacją gaźnika należy koniecznie upewnić się, że odma jest w pełni drożna.

Następnie przechodzimy do meritum, czyli:

rozgrzać silnik, aby wskaźnik temperatury był w połowie zakresu. Potem
sprawdzić, czy ssanie jest wyłączone (w pełni otwarta gardziel gaźnika).
Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu. Teraz:
1. kręcąc śrubą regulacji obrotów biegu jałowego (nr 1 na zdjęciu) zbić obroty do ok.
900 rpm.
2. Następnie, po uzyskaniu tej wartości kręcić śrubą
mieszanki (nr 2 na zdjęciu) do momentu uzyskania
najwyższych obrotów. Ja używam do tego płaskiego klucza 10, bo jest tam trudny dostęp.
3. powtórzyć czynności 1) i 2)
4. ustawić znowu śrubą regulacji obrotów biegu jałowego (nr 1 na zdjęciu) obroty na ok. 900
rpm
5. potem zakończyć procedurę lekko kręcąc w prawo (zamykając) śrubą
regulacji mieszanki (nr 2 na zdjęciu) aż do uzyskania obrotów ca. 800-850 rpm.

Ja mam ustawione obroty na ok. 1100 rpm, gdyż mam snorkela.



A teraz jak rozłożyć ten gaźnik w celu jego wyczyszczenia:
http://bbs.zuwharrie.com/...e&topic=77805.0 potem klikajcie na prevoius (w prawym dolnym rogu strony).
A tutaj macie komplecik do regeneracji gaźnika http://www.eter-mot.com/d...3503&pro=328606
A tutaj ciekawy zestaw do regulacji gaźników http://www.narzedzia-eskl...nika-p6055.html

Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-06-04, 23:43   

No dobra, niech mi ktoś powie, zanim sięgnę po młotek i przecinak - w jaki sposób kręcić ta śrubą? (podobno odpowiedzialna za skład mieszanki)

Manias napisał coś o płaskim kluczu 10, ale w przypadku tego co widzę to równie dobrze mógłbym użyć siły woli :-/
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-05, 08:05   

Tanto, u mnie ta śrubka jest celowo spłaszczona kombinerkami (lekko, żeby powstały dwie płaskie płaszczyzny) i dzięki temu mogę używać klucza płaskiego.

Nie jestem pewien, czy w podanym powyżej przeze mnie zestawie do regulacji gaźnika nie ma odpowiedniego klucza do tej śruby (bez potrzeby jej spłaszczania).

Swoją drogą możesz pokombinować z kawałkiem gumowego wężyka, nakładanego na tą śrubkę. Zaleta - jego elastyczność :) I spróbować pokręcić. Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-06-05, 09:32   

To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.

A, tak przy okazji - ten zestaw można kupić sporo taniej bez nadruku Jonnesway
http://www.uni-max.com.pl...nika-tunning/d/

niestety brakuje w nim istotnego elementu - pompki z manometrem
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-05, 09:37   

Tanto napisał/a:
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.


pod nią jest sprężynka, trzeba docisnąć w stronę gaźnika, wtedy powinno zadziałać

Tanto napisał/a:
niestety brakuje w nim istotnego elementu - pompki z manometrem
no wakuometry są troszkę w cenie.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-06-05, 11:30   

Tanto napisał/a:
To nie takie proste, tą tulejką która jest na zewnątrz mogę sobie nawet palcami pokręcić, lata luźno. Teraz pytanie czy tak ma być, czy po prostu coś się urwało i nie działa tak jak powinno? Trzpień i tulejka to dwa oddzielne elementy.


Tak ma być. Po to jest tak zrobione, żeby żaden przypadkowy posiadacz klucza tym nie kręcił :mrgreen:
Jak już musisz, to weź cienki śrubokręt i włóż pomiędzy tulejkę i trzpień - jak będzie ciasno siedział, to dasz radę tym pokręcić.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-06-05, 13:47   

Ja niestety zrzuciłem tą tulejkę-płaskim śrubokrętem.
martwi mnie jednak, że element ten się bardzo łatwo kręci i pytanie czy nie będzie czasem się sam odkręcał/dokręcał ?
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-06-05, 13:55   

kostuch napisał/a:
Jak już musisz, ...

Chyba będę musiał bo analizator spalin wypluł ostatnio coś takiego:
CO - 0,11%
CO2 - 5,8%
O2 - 12,76%
HC - 2860 ppm
Obroty - 760
temp. oleju - 79 st.C

Wg diagnosty HC powinno być maksymalnie w okolicach 500 ppm. No to zaczynam szukać przyczyny.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-05, 16:16   

Tanto napisał/a:

Wg diagnosty HC powinno być maksymalnie w okolicach 500 ppm. No to zaczynam szukać przyczyny.


na szybko z neta ściągnięte: (...)Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu.(...)

Całość tutaj: http://www.mondeoklubpols...-analiza-spalin

Według manuala CO musi być 1,5+-0,5% przy 840-850 rpm.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-06-05, 16:36   

Hałas napisał/a:
Ja niestety zrzuciłem tą tulejkę-płaskim śrubokrętem.
martwi mnie jednak, że element ten się bardzo łatwo kręci i pytanie czy nie będzie czasem się sam odkręcał/dokręcał ?

Zdolny jesteś albo ktoś ją wcześniej potraktował młotkiem :lol:
Pod iglicą powinna być sprężynka, która uniemożliwia samoczynne odkręcanie. Może jej już nie masz?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-06-05, 20:36   

sprężynki brak

jak by ktoś wyjmował nie obraził bym się za fotkę i wymiary ;-)
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-06-05, 21:14   

Przydatny ten link do artykułu o składzie spalin, dzięki za podrzucenie.

Oczywiście regulację składu mieszanki traktuję jako jeden z elementów i to do kręcenia w ostatecznej ostateczności. Na początek idą do wymiany przewody WN, sprawdzenie ustawień zapłonu, sprężanie itp. Świece ostatnio sprawdzałem i wyglądają OK.
Jak te wszystkie elementy będą ogarnięte, to ponowna wizyta u diagnosty i wtedy ewentualne kręcenie przy składzie mieszanki - dlatego wolę wcześniej dowiedzieć się jak działa ta nieszczęsna regulacja ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-06-06, 08:06   

Nie ma sprawy Tanto - a propos pana diagnosty - no chyba powinien sam podpowiedzieć Ci, co może być przyczyną podanych wyników analizy spalin.
Z tego co czytałem to przed regulacją gaźnika trzeba by sprawdzić:
- cewkę, rozdzielacz, przewody, świece
- odmę (koniecznie!)
- ustawienie zapłonu
- luz zaworowy
- drożność przewodów ciśnieniowych gaźnika
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-06-06, 10:05   

Hałas napisał/a:
sprężynki brak

jak by ktoś wyjmował nie obraził bym się za fotkę i wymiary ;-)


No taka jak od długopisu :mrgreen:
 
     
SuperJanko 
świeżak



Wiek: 28
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Olecko
Wysłany: 2019-10-31, 01:06   

Mógłby ktoś odświeżyć temat? Potrzebuje zdjęć poprawnie podpietych przewodów podciśnienia bo mam rozbabrany gaźnik
_________________
Suzuki SJ413 / 1987
 
     
FRUTA 
świeżak


Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 18
Skąd: KRK
Wysłany: 2020-01-13, 14:42   

SuperJanko napisał/a:
Mógłby ktoś odświeżyć temat? Potrzebuje zdjęć poprawnie podpietych przewodów podciśnienia bo mam rozbabrany gaźnik

Podbijamy temat mam ten sam problem. Mam jeden kruciec bez wężyka i nie wiem z czym go połączy.
 
     
RanczoLife 
świeżak



Dołączył: 12 Gru 2021
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-01-30, 21:00   

Witam,

Czy ktoś z forumowiczów posiada zdjęcia, które zamieszczone były na stronce poniżej ?
"http://bbs.zuwharrie.com/...e&topic=77805.0 potem klikajcie na prevoius (w prawym dolnym rogu strony)."
Kod:
https://bbs.zuwharrie.com/content?P=fc7fc2ebdb71ab219f961af7bced1d4e&topic=77805.0

Wygląda na to że zostały usunięte z serwera.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2022-01-30, 22:35   

Sprawdziłem na telefonie i faktycznie wydaje się że fotki wygasly ale jak kliknąłem "print" to wygenerowało stronę z linkami bezpośrednimi do photobucketa np. tutaj https://i156.photobucket.com/albums/t31/Brbora/SUZUKI/CARB/REM04.jpg I fotki są. Spróbuj sam z pozostałymi, a jak nie uda się to ogarnę jutro z kompa.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
RanczoLife 
świeżak



Dołączył: 12 Gru 2021
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-01-31, 16:06   

SamNaSamZSam napisał/a:
Sprawdziłem na telefonie i faktycznie wydaje się że fotki wygasly ale jak kliknąłem "print" to wygenerowało stronę z linkami bezpośrednimi do photobucketa np. tutaj https://i156.photobucket.com/albums/t31/Brbora/SUZUKI/CARB/REM04.jpg I fotki są. Spróbuj sam z pozostałymi, a jak nie uda się to ogarnę jutro z kompa.


Dziękuję dobry człowieku, fotki są :)

Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.