Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:48
Hydruliczny ręczny
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-28, 15:55   

Nie. Ale jak zatrzymasz samuraia oryginalnym ręcznym to gratuluję :-)

Poza tym jak już mamy tak teoretyzować to nie jest tak strasznie bo:

- jeżeli strzeli Ci obwód tylnych hamulców to zaciągasz ręczny i pompa blokuje układ więc zostaje Ci w pełni sprawny przód
- jeżeli padnie przód to po pierwsze tylko jedna strona bo są 2 sekcje w pompie i jak zaciągniesz ręczny to płynu w przewodach powinno wystarczyć na pełne zadziałanie ręcznego

Pytanie tylko z jakiego powodu ma przestać działać regularnie serwisowany układ hamulcowy i czy w takim przypadku da Ci coś ręczny na linkę bo ja bym szukał najbliższych krzaków lub możliwości ominięcia przeszkody, hamował silnikiem i takich tam pierdół a nie liczył że zatrzymam się za pomocą ręcznego w samcu :roll:
_________________
Samurai na springu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-08-28, 16:23   

Dobra, to już Twoje indywidualne odczucia. Ja mam sprawny hamulec na linkę i moim zdaniem jest wystarczająco skuteczny dla moich potrzeb. A jak się ma sprawa przeglądu? Chyba coś takiego nie przejdzie legalnie na badaniu okresowym?

edit: a sekcje to są chyba przód lewy i tył prawy i przód prawy i tył lewy, tak na X, ale to mi się tylko wydaje :)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-28, 20:11   

Jak pisałem od początku w Samuraiu cały tył jest na jednym przewodzie.

Nie pamiętam czy pompa miała homologację ale pewnie nie.

ps. czy masz w samuraiu rozmiar opon zgodny z oryginałem ?? Jeśli nie to nie powinien przejść przeglądu :lol:
Nie wspominając o zderzakach, wyciągarkach, zawieszeniach, klatkach, dystansach ...
Każdy ma tak jak lubi ważne żeby sobie i innym przy okazji krzywdy nie zrobił
_________________
Samurai na springu
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-08-28, 20:24   

Ja miałem robić ręczny hydrauliczny, ale ze względu na nie zależność działania postanowiłem że stawię ręczny na linkę i będę robił na zaciskach od Scorpio. Jak sie nie sprawdzi to wrócę do tematu hydraulicznego ręcznego.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-08, 11:45   

A czy zaciski od Scorpio pasują do kitów na tarcze dostępnych na allegro? Bo nabyłem takie za nieco ponad stówkę komplet i też myślę nad ręcznym. I albo będą ori samurajowe + pompka za 149zł, albo na linkę - tylko nie wiem, jakie będą pasować :/
 
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-08, 14:54   

http://suzuki-czesci.pl/p...stu-Samurai/668 ;-)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-08, 15:29   

Kurde, ja mam mocowania pod samurajowe zaciski ;/ To jestem skazany na hydrauliczny ręczny?
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-08, 23:26   

Ja będę brał mocowanie dokładnie od z tego linku mcs0 od Sławka. U niego widziałem jak to jest założone. Rozwiązanie jest takie że sprzedasz te które masz i kupisz te do scorpio.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-11-09, 18:58   

troche powiązane pytanie ...
zalozylem jakis czas temu tarcze na tył , regulator wilwood podpiołem na szybko ale nie przemyslalem tego do konca ...
wg tego http://www2.izook.com/?page_id=215 regulator wpina sie tak by regulowal tylko obwód tyłu ale u mnie układ jakis inny jest
nie mam dwóch trójników tylko jeden czwórnik i jeden przelot :
http://imageshack.us/phot...0121109018.jpg/
no i jak to zrobic
wywalil bym całkiem ten orginalny regulator ale niewiem czemu tam 2 przewody lecą do niego jesli potem i tak w jeden przechodzą
i musze wpiac moj regulator w jeden z tych dwóch ale w który ;D
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-09, 22:21   

Oryginalny korektor reguluje ciśnienie na tylne hamulce na podstawie ciśnienia na przednim obwodzie, przez to do tyłu idą przewody z tylnego i przedniego obwodu.
Ja w prawdzie mam założony korektor od łady, a nie regulowanego wilwooda, ale zasada jest podobna tzn., ma jedno wejście i jedno wyjście.
Oryginalny korektor poszedł na złom, wywaliłem też przewód, który łączy obwód przednich hamulców z korektorem, a jego wyjście zaślepiłem, korektor jest wpięty w obwód tylnych hamulców.
Imho tak samo trzeba zrobić w twoim przypadku.
 
     
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-11-11, 11:19   

Dzieki za porade ;)
A możesz jeszcze powiedziec czym zaślepiłes to by było szczelnie ? Są takie końcówki gotowe?

Pozatym to wg manuala mam przy pompie zamieniony obwód przodu i tułu miejscami ,ciekawe czy to cos zmienia.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-11, 12:59   

Smol007 napisał/a:
Dzieki za porade ;)
A możesz jeszcze powiedziec czym zaślepiłes to by było szczelnie ? Są takie końcówki gotowe?

Pozatym to wg manuala mam przy pompie zamieniony obwód przodu i tułu miejscami ,ciekawe czy to cos zmienia.


Zaślepkę najłatwiej zrobić ze starej końcówki przewodu hamulcowego - po prostu go zaspawać po wyjęciu rurki.
A na pompie kolejność sekcji jest WAŻNA.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-11, 18:24   

Ja zaślepiłem śrubą M10x1 owiniętą dla pewności teflonem, ciśnienie w układzie nie jest wysokie, spokojnie wytrzymuje.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-27, 12:34   

A co powiecie o tym?
http://allegro.pl/subaru-...2807152031.html

Bo chyba mega opcja. Chcę to zakupić i wmontować w obwód. Będzie banglać?
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-27, 14:01   

Wygląda bardzo obiecująco, na oko powinno robić.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 19:43   

Tylko dlaczego nie chcecie zwykłej pompy do ręcznego. Montaż to dwa kątowniki, zero motania więc nie wiem po co te linki :-/
_________________
Samurai na springu
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-27, 20:01   

Bo najtańsza 2x wiecej kosztuje?;)
 
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 11:06   

Jak dołożysz cenę linki, która prędzej czy później zgnije wyjdzie na to samo. Nie mówiąc że ubadzgana w błocie nie będzie za długo nowa i sprawna.
_________________
Samurai na springu
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.