Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
CO LEPSZE REDUKOR 4,16 CZY DYFERENCJAL 5,38
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
  Wysłany: 2012-09-04, 19:57   CO LEPSZE REDUKOR 4,16 CZY DYFERENCJAL 5,38

Kupilem opony 31" kopia simex,od tamtej pory w terenie tylko 1 bieg .Nie da rady jechac w bagnie po zderzak. Zastanawiam sie co lepsze reduktor 4,16 albo dyfer 5,38 ta sama kasa. :lol: to jest na jedynce http://www.youtube.com/watch?v=djyQ09CCqRc
Ostatnio zmieniony przez krzyszaj 2012-09-04, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-04, 20:07   

reduktor 4.16
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2012-09-04, 20:08   

w niedziele wyjazd o 13 wisnia
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-09-04, 20:12   

no bida jest, ja bym szedł drogą 4.16 i blokada na tył.

btw. ta rurka robiąca za snorkel nie jest przypadkiem zbyt małej średnicy ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2012-09-04, 20:16   

Ktos pisal ze na 4,16 to sie 3 rusza, to prawda. Czy to nie bedzie az za mocne zwolnienie?

Rurka fi 60 ciagnie bez problemu.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-09-04, 20:20   

na 31cali jest w sam raz.

http://youtu.be/VsEwhciSqfk tutaj masz na 235/75/15 i 1 bieg bez gazu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-04, 23:19   

ale jedziemy w las ? ok niedziela 13 , mam egzamin w piątek ale pewnie będę , w 2 kole uszczelniacz mi wywaliło...
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-09-05, 09:40   

Ja, dla odmiany, wolałbym zmienić przełożenia w mostach.
Reduktor 4,16 dużo da w terenie, ale nie rozwiąże problemu na asfalcie.
Przy 31x10,5 i oryginalnym silniku na piątce i tak będzie się dało jechać tylko z górki :roll:
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-05, 10:11   

Pytanie było o teren :)
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2012-09-05, 10:45   

4,16 zwalnia szosowe o bodajże 12%
Na 31' simexie mam 80km/h prędkość przelotową oczywiście na piątce (Simex na asfalt dodmuchany na 2,2 atm )
_________________
Samurai na springu
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-09-05, 17:28   

A jak Ci się jeździ na piątce, jesteś w ogóle w stanie jakoś przyzwoicie przyspieszać?
4,16 ma to samo przełożenie szosowe, co litrówka.
Ja mam w tej chwili reduktor od litrówki i 4,11 w mostach, przy gumach 235/75 nie ma rewelacji, dlatego zakładam mosty 5,125.
Wiem, że chodzi głównie o teren, ale czasem goni się na rajd spory kawałek po czarnym...
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2012-09-05, 19:40   

Na 4 birgu przyspiesza jak wzuce 5 to jak nie ma wzniesienia to jedzie,aby lekie wzniesienie to zwalnia.Malo jezdze po czarnym.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-09-13, 21:49   

mam 4.16 przy silniku 1.9D
moc na kazdym biegu opony 235/75 - nie ma mowy zeby sie zakrztusil
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-09-14, 11:43   

albert napisał/a:
mam 4.16 przy silniku 1.9D
moc na kazdym biegu opony 235/75 - nie ma mowy zeby sie zakrztusil


Jaki vmax na czarnym i jaka znośna prędkość przelotowa?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-14, 12:18   

Reduktor również mi wydaje się lepszą opcją ale... jednak 4,16 wychodzi sporo drożej niż 5,38 bo zakup reduktora z 410 to jeszcze nie wszystko
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-09-14, 13:21   

Nikt nie mówił, że offroad to tania zabawa.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-09-14, 13:38   

generalnie na czarnym predkosc 80 -90 i to jest mysle optymalna
reduktor zwalnia na czarnym okolo 12 procent
oczywiscie mozna szybciej ale jak jechalem 120 to mi weze wywalilo z obejm- cisnienie wyrzucilo :mrgreen: i szybko sie grzeje, moze to wina chlodnicy bo mam od peugota 1.9d, no ale to maly peugocik a moja konserwa z oplywowymi kszytaltami i dodatkowym ciezarem chyba daje jej w kosc..

niedlugo wrzuce jakas wieksza to moze tempeatura spadnie
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-14, 16:58   

Nigdy nie marzyłem nawet, że OR będzie tani, jednak w pierwszym poście czytamy
Cytat:
Zastanawiam sie co lepsze reduktor 4,16 albo dyfer 5,38 ta sama kasa.

Co trochę się z prawdą mija :-)
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-09-15, 10:16   

a to już zależy czy sobie sam to 5.38 włożysz i wyregulujesz czy oddasz to do kogoś kumatego by to zrobił jak bozia przykazała, bo jeżeli to 2gie rozwiązanie to z kasą może być podobnie... 5,38 to teraz gdzieś 1400-1600zł, nikt Ci tego za friko nie założy.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-09-15, 11:01   

Tańszą opcją 5,38 są przełożenia z Viertarki 5,125 choć ostatnio ceny jakie obecnie są na rynku wtórnym delikatnie mówiąc powalają. Ostatnio przy zmianie mostów zauważyłem brak pół ząbka na wałku ataku a chomik wczoraj rozebrawszy tylny dyfer celem wrzucenia spawlocka zauważył trzy ukruszone zęby na talerzu. Zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej dać 4,16.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.