Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Hałasowe dywagacje n.t. mostów i gaźników
bubuja1
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 19
Wysłany: 2012-09-13, 15:36   

Nie rozumiem dlaczego boicie się tak gaźników?
300zł i jest zregenerowany i poprawnie ustawiony.
Regulacja gaźnika to max 50zł. Inna sprawa, że znaleźć speca od gaźników to nie łatwa sprawa.
Dla mnie gaźniki to normalka w każdym moim zabytku mam gaźniki i jest tam wszystko ok.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-09-13, 17:59   

Wtrysk szedł od końca 89r :P A co do gaźnika to chodzi też o wąskie mosty :) Ale jeździłem Samuraiem na gaźniku i szerokich mostach :-P
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-13, 18:01   

gaźnik nie równa się wąsie mosty.

np. ja mam szeroki most i gaźnik (a wszystko wygląda na seryjne)
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-09-13, 18:02   

Ale ja tak nie na pisałem :-P
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-13, 18:57   

To powiedzmy, że znadinterpretowałem twój post :-)



Ale przeczytaj swój post i przyznaj mi rację, że tak mogłem to odebrać :mrgreen:
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-09-13, 19:15   

he he he :P kurde nie mogę dodać fotek jak zrobiłem z suzuki:-(
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-13, 19:52   

tez mam gaźnik i szeroki most :P
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-09-13, 20:16   

To jest takie po gmytwate że szok
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-09-13, 21:06   

Chyba nie ma na to żadnej szczególnej reguły.
Ale robimy straszny off-top.

(I ja to mówię :-D )
 
     
bubuja1
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 19
Wysłany: 2012-09-13, 21:51   

No dobra widzę, że gaźników już się nie boicie ;-)
A teraz po co walczyć z mostami jeśli chce się uniknąć:
1. Nadmiernych gabarytów w lesie między drzewami
2. Krzywienia się mostów
3. Szybszego ryzyka ukręcenia półosi i rozwalenia przegubów
4. szorowania mostami po koleinach?

Nie bardzo rozumiem po co rezygnować z zalet samuraja?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-09-13, 22:14   

panowie nie robić offtopa bo dyskusja poleci w kosmos, chcecie sobie pogadać na wolne tematy to macie od tego "knajpę u samiego" ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-14, 09:17   

Moderatorze drogi wydziel zatem kilka postów z tego wątku bo trzeba tę kwestie wyjaśnić :mrgreen:


Szerokie mosty mają ogromną przewagę nad wąskimi na trawersach.
Generalnie jestem wstanie poświęcić wszystko co wypisałeś dla tych suchych gaci na trawersie :mrgreen:

Chociaż nie twierdzę, że jakoś bezpiecznie czuje się tam na "szerokich"
 
 
     
bubuja1
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 19
Wysłany: 2012-09-14, 11:31   

Jasne... Zależy czego ktoś szuka.
Jak się jednak poczyta forum to rysuje się jeden obraz - Samurai z gaźnikiem i na wąskich mostach to kupa ;-)
Chodzi o to, że ludzie napinają się na szeroki most i wtrysk po co na wstępie?
Później okaże się, że silnik za mały, że reduktor za słaby i jak ktoś chce pojeździć sobie na serio to wsadzi inny motor i mosty.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-09-14, 14:56   

Na szerokich ładniej wygląda. :-D
Na pewno jest stabilniejszy na asfalcie i ogólnie daje uczucie takiego większego bezpieczeństwa, a w samim każdy sposób na zwiększenie nikłego bezpieczeństwa ma wpływ na świadomość. :-D
 
     
bubuja1
świeżak


Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 19
Wysłany: 2012-09-15, 19:38   

No i właśnie... Stabilność na asfalcie. Zależy do czego kupuje się auto. Moim zdaniem od Samuraia nie można wymagać by był szosową rajdówką. Dla mnie osobiście wąski most i gaźnik to główne zalety do tego, żeby móc przeprawiać się autem przez wodę i jeździć pomiędzy drzewami w lesie. Także wydaje mi się, że nie można z góry przekreślać i krzyczeć że samurai z gaźnikiem i wąskimi mostami to czarna owca. W niektórych zastosowaniach może być czarnym koniem...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-15, 20:29   

słowo klucz w niektórych :mrgreen:

A co do gaźnika to obojętne mi to było, autko nawet kupiłem z niewyregulowanym gaźnikiem (mając świadomość, że prawdopodobnie nie wyreguluje go) bo przecież zawsze można kupić od Ponego

I co? jeżdżę tak do dzisiaj bo zawsze są ważniejsze wydatki a docelowo ma być SWAP

Od teraz nikomu nie polecę samurai'owskiego gaźnika (jak to kolega dziś stwierdził to są jednorazowe gaźniki)


Co do mostów pisałem już wyżej i osobiście takie mam i nie zamienił bym na wąskie.



Sam kiedyś myślałem, coby kupić 410 i w zamian za to, że mniej wydam od razu rzucić się ze SWAPem na 1.6 ale przeszło mi jak się dowiedziałem, że nie ma tam wspomagania hamulców i są z przodu bębny :mrgreen:
Do tego mamy wolniejszy reduktor i mocniejszy dyfer
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-09-15, 21:23   

W czym niby masz ten mocniejszy dyfer?
Na pewno nie w sj410, bo dyfry ma mniejsze, jak sj413 i samurai.
Same mosty mają też pochwy nieco mniejszej średnicy i chętniej się gną.
To z bębnami, to też nie do końca prawda, bębny były tylko w pierwszych rocznikach, później szły tarcze.
Przełożenia mostów i reduktora z litrówki są faktycznie minimalnie wolniejsze, ale koło talerzowe ma mniejszą średnicę niż sj413/samurai, mniejsze są też łożyska ataku i kosza.
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-09-15, 21:59   

Mialem waskie mosty i dlatego zmienilem na szerokie. Sorry ale po jednej wyjebce chce sie miec szezej. Oczuwiscie nie mozna przesadzic ale waskie mosty mnie przerazaly.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-09-15, 22:38   

Didymos napisał/a:
W czym niby masz ten mocniejszy dyfer?
Na pewno nie w sj410, bo dyfry ma mniejsze, jak sj413 i samurai.
Same mosty mają też pochwy nieco mniejszej średnicy i chętniej się gną.
To z bębnami, to też nie do końca prawda, bębny były tylko w pierwszych rocznikach, później szły tarcze.
Przełożenia mostów i reduktora z litrówki są faktycznie minimalnie wolniejsze, ale koło talerzowe ma mniejszą średnicę niż sj413/samurai, mniejsze są też łożyska ataku i kosza.


W takim razie mam nie pewne info :-?
wydawało mi się, że 4 satelity w litrówkach szły (?)
tarcze od którego roku tak na przyszłość może wiesz?
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-09-16, 22:01   

Owszem 4 satelity, ale satelity są malutkie, w sj 413 też są po 4 satelity, jednak cokolwiek większe, tak jak i w samuraiu, tylko z kolei w samuraiu trafiają się przednie dyfry dwusatelitowe.
Tarcze nie wiem od kiedy szły, ja mam rocznik '83 i ma tarcze, ale pojęcie nie mam, czy tam były od początku, czy to zasługa poprzednich właścicieli :roll:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.