Autor
Wiadomość
Przesunięty przez: Admin 2011-01-08, 14:04
jak wymienić olej w mostach
Samurai Poznań
świeżak
Wiek: 115 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-08, 12:38 jak wymienić olej w mostach
witam nieznam sie na tym a mam czas i chciałbym sie pobawić w wymiane oleju w mostach kupiłem Hipol oraz strzykawkę z węzykiem
prosze o pomoc jak to zrobić jakie fotki linki
alpejczyk
nowicjusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Uniejów
Wysłany: 2011-01-08, 13:57
Nic prostszego.Przejedz kilkanaście km z napędem na 4k by rozgrzać olej w mostach.Następnie odkręć korki spustowe, jak zleci-zakrecic, wlać przez otwór przelewowy tak by wyciekał i po zabiegu.Miłej roboty.Acha wypij po 2 piwa na most .Obowiązkowo.
albert
Specjalista albertus
Pomógł: 6 razy Wiek: 53 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 1285 Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-08, 18:22
alpejczyk nie mąć czlowiekowi watku z chmielem, bo je zaraz wleje, po 2 na most
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
zajxt
mechanik
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 553 Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-01-09, 21:43
A olej wypije
kaczmarr_
stały bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 180 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-13, 08:45
Czolem Panowie!
Mam problem z olejem w mostach..
Spuscilem stary olej z przedniego i tylniego dyfra i na oko bylo go i tu i tu za malo..
Zabralem sie za zalewanie swiezym hipolkiem (80W90)..
I tutaj zrodzil sie problem.. Otoz przednia grucha pomiescila 1,6L oleju ,a tylnia 1,2L i olejek juz wyciekal przez gorne otwory..
Ale ze LIROY w swoim poscie pisal ze przod ma miec 2,0L a tyl 1,5L to na rurke olejarki (czy jak to sie nazywa) nalozylem gumowy wezyk ,ze na styk wchodzil w otwor w dyfrze i "na sile" wstrzyknlemem po 300ml dodatkowo i szybko korek wkrecilem..
Ktos mi powie czy tak ma byc ze to trzeba "sposobem" upychac odpowiednie ilosci oleju ,czy np ten typa tak ma ,czy cos jeszcze innego?
Raczej zlecial caly olej z dyfrow ,bo staly bez korkow przez cala noc
pavelk
rozgadany
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 86
Wysłany: 2011-01-13, 12:32
bez sensu tak upychac - do korka wystarczy
alpejczyk
nowicjusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Uniejów
Wysłany: 2011-01-15, 08:36
Jesli zmienione masz kąty pochylenia gółwki mostu np. przy spoa, czyli łozysko ataku jest wyżej to mozna wlac wiecej oleum by miało smarowanie,ale przy układzie fabrycznym pod korek wystarczy.
corny
pomocnik mechanika
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 460 Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-15, 16:29
most przód - 1,5 l.
most tył - 1.3 l.
reduktor 0,8 l.
skrzynia biegów 1.3 l.
silnik 4,0 l.
chłodnica 4,8 l.
kaczmarr_
stały bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 180 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-15, 23:35
Czyli co.. Korki gorne odkrecic i niech se wyciece ile chce?
LangLay
rozgadany
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2011-01-16, 13:59
Raczej te dolne
corny
pomocnik mechanika
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 460 Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-16, 14:00
LangLay napisał/a: Raczej te dolne
heheh ale juz wlewamy olej
LangLay
rozgadany
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2011-01-17, 01:22
aaaa, to szybko zakręć dolne bo wszystko ucieknie
kaczmarr_
stały bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 180 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-17, 19:14
HeHe ;D
Gorne odkrece zeby wyciekl nadmiar oleju wstrzykniety na sile ;)
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Radek1977
stały bywalec semi green
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2012-09-22, 20:03
Witam.
A jaki rozmiar ma klcz do odkrecania korkow w mostach (kwadrat) ?
punix
zapaleniec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-22, 20:10
10mm, jak nie masz zbytnio obrobionych, to da się też 3/8" odkręcić.
Radek1977
stały bywalec semi green
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2012-09-22, 20:44
Thx
wisniowy21
zapaleniec
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 24 Lip 2012 Posty: 336 Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-22, 23:55
ja rozwiązałem to w następujący sposób: żebrowany pręt 12mm oszlifowałem na 10x10 i jest gitara :)
_________________ BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0
Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
rybagosc
stały bywalec
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 190 Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-07-10, 22:37
panowie podpene się tutaj, ja już głupieje jaki mam zalać olej do mostów 75w90 czy 80w90 a może 75w90, jaki olej jest zalany fabrycznie w mostach ??
_________________ 1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
slavok
Specjalista
Pomógł: 28 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 1492 Skąd: KWA
Wysłany: 2013-07-10, 22:43
75w90 lub 80w90, GL5... jak jeździsz samuraiem w temperaturach poniżej -20stC zalej 75w90 jak nie jeździsz możesz śmiało lać 80w90.
_________________La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
rybagosc
stały bywalec
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 190 Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-07-10, 22:48
śmigam nim cały rok mam nowe łożyska i uszczelki chyba lepiej kapke gęściejszy 80w90 będzie bardziej "miękko" pracował mechanizm mostu
_________________ 1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...