Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-01-08, 14:04
jak wymienić olej w mostach
Samurai Poznań 
świeżak


Wiek: 115
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-08, 12:38   jak wymienić olej w mostach

witam nieznam sie na tym a mam czas i chciałbym sie pobawić w wymiane oleju w mostach kupiłem Hipol oraz strzykawkę z węzykiem

prosze o pomoc jak to zrobić jakie fotki linki
 
     
alpejczyk 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Uniejów
Wysłany: 2011-01-08, 13:57   

Nic prostszego.Przejedz kilkanaście km z napędem na 4k by rozgrzać olej w mostach.Następnie odkręć korki spustowe, jak zleci-zakrecic, wlać przez otwór przelewowy tak by wyciekał i po zabiegu.Miłej roboty.Acha wypij po 2 piwa na most :lol: .Obowiązkowo.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-08, 18:22   

alpejczyk nie mąć czlowiekowi watku z chmielem, bo je zaraz wleje, po 2 na most :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-01-09, 21:43   

A olej wypije :mrgreen:
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-13, 08:45   

Czolem Panowie!

Mam problem z olejem w mostach..
Spuscilem stary olej z przedniego i tylniego dyfra i na oko bylo go i tu i tu za malo..
Zabralem sie za zalewanie swiezym hipolkiem (80W90)..
I tutaj zrodzil sie problem.. Otoz przednia grucha pomiescila 1,6L oleju ,a tylnia 1,2L i olejek juz wyciekal przez gorne otwory..
Ale ze LIROY w swoim poscie pisal ze przod ma miec 2,0L a tyl 1,5L to na rurke olejarki (czy jak to sie nazywa) nalozylem gumowy wezyk ,ze na styk wchodzil w otwor w dyfrze i "na sile" wstrzyknlemem po 300ml dodatkowo i szybko korek wkrecilem..

Ktos mi powie czy tak ma byc ze to trzeba "sposobem" upychac odpowiednie ilosci oleju ,czy np ten typa tak ma ,czy cos jeszcze innego?

Raczej zlecial caly olej z dyfrow ,bo staly bez korkow przez cala noc
 
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2011-01-13, 12:32   

bez sensu tak upychac - do korka wystarczy
 
     
alpejczyk 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Uniejów
Wysłany: 2011-01-15, 08:36   

Jesli zmienione masz kąty pochylenia gółwki mostu np. przy spoa, czyli łozysko ataku jest wyżej to mozna wlac wiecej oleum by miało smarowanie,ale przy układzie fabrycznym pod korek wystarczy.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-15, 16:29   

most przód - 1,5 l.
most tył - 1.3 l.
reduktor 0,8 l.
skrzynia biegów 1.3 l.
silnik 4,0 l.
chłodnica 4,8 l.
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-15, 23:35   

Czyli co.. Korki gorne odkrecic i niech se wyciece ile chce?
 
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2011-01-16, 13:59   

Raczej te dolne ;-)
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-16, 14:00   

LangLay napisał/a:
Raczej te dolne ;-)


heheh ale juz wlewamy olej :mrgreen:
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2011-01-17, 01:22   

aaaa, to szybko zakręć dolne bo wszystko ucieknie :->
 
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-17, 19:14   

HeHe ;D

Gorne odkrece zeby wyciekl nadmiar oleju wstrzykniety na sile ;)
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2012-09-22, 20:03   

Witam.
A jaki rozmiar ma klcz do odkrecania korkow w mostach (kwadrat) ?
 
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-22, 20:10   

10mm, jak nie masz zbytnio obrobionych, to da się też 3/8" odkręcić.
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2012-09-22, 20:44   

Thx
 
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2012-09-22, 23:55   

ja rozwiązałem to w następujący sposób: żebrowany pręt 12mm oszlifowałem na 10x10 i jest gitara :)
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-07-10, 22:37   

panowie podpene się tutaj, ja już głupieje jaki mam zalać olej do mostów 75w90 czy 80w90 a może 75w90, jaki olej jest zalany fabrycznie w mostach ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-10, 22:43   

75w90 lub 80w90, GL5... jak jeździsz samuraiem w temperaturach poniżej -20stC zalej 75w90 jak nie jeździsz możesz śmiało lać 80w90.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-07-10, 22:48   

śmigam nim cały rok mam nowe łożyska i uszczelki chyba lepiej kapke gęściejszy 80w90 będzie bardziej "miękko" pracował mechanizm mostu
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.