Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Luzy na wale
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-07-06, 11:23   

stukają krzyżaki, luzu na nich nie powinno być w ogóle.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
szelka
świeżak


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-07-06, 13:02   

krzyżaki są ok. Jak wrzucę na luz to wałami można obrucic ok 1 cm w jedna i w drugą stronę tak jakby wałek atakujący miał luz z tależem. nie wiem czy tak ma być przy przejechanych 60 tys.?

a druga sprawa to czy jak zmieniłem końcówki drązków ale tylko jedną parę od przekładni do koła to czy muszę jechać na ustawianie zbieżności?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-07-06, 14:12   

szelka napisał/a:
tylko wciąż nie wiem jak sprawdza się luzy? samochod ma być na biegu czy na luzie. sprwadzam kręcąc wałem czy wzdłuznie? co oznacza dyskwalifikujący luz 1 cm?

A wiesz jak się odkręca butelkę np. żołądkowej? :mrgreen:
Chwytasz jedną część wału jak butelkę, drugą próbujesz odkręcić/zakręcić. Jeżeli jest luz, to go poczujesz.
Sprawdź też luz między flanszami i wałem - wysypane igiełki krzyżaka dadzą podobny efekt.

Jeżeli nie wiesz o czym piszę, to lepiej jedź do mechanika.
 
     
szelka
świeżak


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 12
Wysłany: 2012-07-06, 14:54   

ok dzięki za zachęcającą 40% odpowiedź

[ Dodano: 2012-07-13, 13:15 ]
Czy da się jakoś wyeliminować ten luz na wale? A może nie przejmować się tym?

[ Dodano: 2012-07-13, 13:43 ]
Jak wyeliminować ten luz na wale. Czy to gruba sprawa, czy może się tym nie przejmować?
 
     
crocodilla 
świeżak


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-31, 22:35   

Witam, mam problem. Posiadam samuraia z wałami mocowanymi na sruby 10. Mam dostęp do wałów mocowanych na sruby 8. Czy da się zmotac ten temat, poprzez powiększenie otworów w jarzmach wałów mocowanych na 8 tak aby weszły sruby 10 ?. Czy ktos przerabiał ten temat??.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-31, 22:42   

Może odsprzedaj komuś te wały i kup na 10.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-11-01, 01:36   

a ja mam inny luz na przednim wale,niż tutaj opisywane - luzu przy kręceniu jedną a drugą częścią prawie nie ma,ale jest w osi prostopadłej do osi wału - stąd pytanie, dać jakieś dystanse,czy dać wał do przedłużenia ? z tyłu tego problemu nie ma
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-01, 11:57   

@crocodilla - mam założone mosty z flanszami pod śruby 10, a wały pod śruby 8.
Nie wiem, czy to reguła, ale otwory pod śruby 10 mają szerszy rozstaw i nijak nie pasują.
Wywierciłem we flanszach nowe otwory pod śruby 8 i jest OK. Od biedy da się to zrobić na samochodzie.
Jeśli masz stare wały i krzyżaki mają ten sam wymiar, to najłatwiej przerzucić widełki ze starych wałów.

@hugo91 - najpewniej masz luz na wieloklinie, szukaj sprawnego wału (taniej i trudniej :mrgreen: ) albo oddaj ten do regeneracji (droższa opcja).
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-01, 13:41   

@hugo jak chcesz to moge poszukac nr do pana profesora zajmujacego sie tym:) stacjonuje na politechnice kolo akademika. cos mi swita ze on daje wieloklin z toyoty i wcale duzo nie kasuje
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-11-01, 14:26   

dzięki :)
 
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-11-01, 15:27   

zdasz relacje co i jak:)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-02, 10:56   

A po ile u was taki wał można sobie zrobić, jeżeli to nie tajemnica?
Mój z tyłu dogorywa i może pod choinkę bym mikołaja namówił na nowy... :roll:
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-11-03, 22:23   

msc0 na razie mi nie prędko, to na przednim ten luz,a go używam tylko w terenie jak się już zdarzy wypad :) znając życie,albo dam dystans,by bardziej się wsunął i nie miał takiego luzu,albo poczekam aż się rozpadnie i wtedy zrobię :)
 
 
     
Tomiix 
nowicjusz



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 34
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-11-04, 03:20   

Ja wymieniałem wał na nowy robiony koszt 800 zł większe krzyżaki mocniejszy.
Kolesie jeżdżą w off road i maja takie same.
_________________
Suzuki Santana 1.3 1996r. OME,MT.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-11-04, 15:37   

Tomiix napisał/a:
Ja wymieniałem wał na nowy robiony koszt 800 zł większe krzyżaki mocniejszy.
Kolesie jeżdżą w off road i maja takie same.

Krzyżaki to połowa sukcesu.
Ja mam tylni wał na krzyżakach z uaza.
Krzyżaki niezajebliwe (chociaż też lubią dostać luzu) ale teraz poleciał wieloklin...
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 10:21   

Dokładnie, krzyżaki każdy może sobie w garażu wymienić a z wieloklinem to już będzie gorzej :-/
_________________
Samurai na springu
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-12-19, 19:45   

Wieloklin można zawsze przy walcować :-) Ja mam założony z tylu taki wał :
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-12-19, 22:21   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Wieloklin można zawsze przy walcować :-)

Za darmo tego też nie robią...
Poza tym jak rozwalcujesz po wierzchu, to za chwilę znowu się wyklepie od wibracji :roll:
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-12-20, 16:49   

No ale coś jeszcze pojeździsz i krzyżak tak w dupę nie dostaje
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2012-12-29, 14:16   

podłącze się pod temat.

jako że ściągnąłem wczoraj budę to mam okazję wszystko dokładnie posprawdzać.

I teraz pytanie czy jak kręce kołem w powietrzu to drugie koło powinno się od razu zakręcić czy po chwili bo wydaje mi się że jest luz, ok 1cm albo więcej. Czy to norma?

Co jeszcze sprawdzić czym poruszać bo nie znam się zabardzo
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.