Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
gaznik Pony dusi sie.
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
  Wysłany: 2012-12-04, 17:49   gaznik Pony dusi sie.

witam panowie mam problem z gaznikiem pony po gwaltownym daniu gazu przydusza sie troche czym to moze byc spowodowane.
czy moze byc to uszczelka miedzu gaznikiem a kolektorem?? i z czego wykonac taka uszczelke??

pozdrawiam!!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-04, 18:04   

Może główna dysza przytkana.Spróbuj przegazowywać i na wyższych obrotach zatykać ręką dolot powietrza do gaźnika.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2012-12-04, 18:53   

u mnie na wolnych obratach też jak gwałtownie dodam to się dusi , również gaźnik pony, czasem to przeszkadza ale niema tragedi
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-04, 19:06   

Kazdemu bede polecal ten gaznik poprostu niebo a ziemia.
no u mnie tez nie ma tak zle jak wymienilem kable zaplonowe, wyczyscilem swiece, kopulke i palec.
panowie a z czego mozna zrobic ta uszczelke pod gaznik??
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-12-04, 19:36   

http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=52171

tu masz papier uszczelkowy do gaźników
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-04, 19:36   

Materiał na uszczelki to klingeryt, najlepiej do wycinania użyć skalpel.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-12-05, 08:10   

Mi gaznik dusil sie jak mialem dogieta blaszke dzieki ktorej otwieraly sie dwie przepustnice na raz. Teraz jest ok. Sprawdz tez przyspieszacz zaplonu. Na wylaczonym silniku i przy sciagnietym dolocie nacisnij gaz i zobacz czy do gaznika podawana jest struzka benzyny. Powinna byc.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-05, 08:41   

kolego a o co chodzi z ta blaszka?? trzeba ja calkiem odgiac czy jak?
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-12-05, 12:02   

Nie całkiem, tylko lekko podgiąć, ale trzeba to zrobić tylko jeżeli masz podpięte podciśnienie otwierające drugą przepustnicę, bezpośrednio z kolektora ssącego, jeżeli masz tak jak oryginalnie, z podstawy gaźnika, to nie trzeba tego robić.
Blaszka ta musi być podgięta przy podłączeniu jak w pierwszym przypadku, gdyż po dodaniu gazu będzie zostawał na obrotach.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-05, 15:34   

a masz moze jakies zdjecie tej blaszki i tych podcisnieni bo ja podlaczalem tak jak bylo tu na forum na zdjeciach.
ja mam teraz odgieta bo mial duze obroty.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-05, 19:03   

poszukaj w tych tematach
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?t=60920
http://www.forum4x4.pl/vi...php?f=7&t=61391
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?t=36728
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?t=41811
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-06, 11:41   

panowie okazalo sie ze ciagnal lewe powietrze pomiedzy podstawa gaznika a gaznikiem i teraz wkreca sie bez problemu.
Ale pojawil sie teraz z wolnymi obrotami gdyz faluja a po dodaniu gazu czasem gasnie co to moze byc panowie pomozcie.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-12-07, 18:11   

pewnie wpadł Ci jakiś syf do dyszy wolnych obrotów.
Wystarczy powykręcać i przedmuchać.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-07, 18:50   

no wlasnie jestem na etapie gruntownego czyszczenia rozebralem go na 3 czesci i wszystko po koleji czyszcze i przedmucham.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-12-07, 19:21   

mi się tak stało na początku pierwszego etapu Krąglaka. Jechaliśmy tak całą nockę, walcząc z autem bo trzeba było cały czas strzelać ze sprzęgła, żeby ruszyć, a na zjazdach, hamując silnikiem, tak szarpało, że w końcu 200m do mety etapu z tego wszystkiego urwały się sruby trzymające sprzęgiełko i skończył się przedni napęd :-D
stało się tak z mojej winy, bo chciałem pouszczelniać snorkel na łączeniach, nienajlepszej jakości silikonem ze stacji benzynowej, który zaczął się kruszyć i zapchał dusze
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-12-07, 20:04   

Całkiem fajnie się jeździ jak gaźnik całkowicie zgubi wolne obroty tzn. zdejmujemy nogę z gazu a auto gaśnie. 8-)

Ostatnio zauważyłem że problemy z wolnymi obrotami pojawiają się po gwałtownym zaduszeniu silnika.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-12-07, 20:26   

może pozarastały Ci dysze, jak u Adalberta (też miał problemy z dławieniem i obrotami). Jak czyściliśmy gaźnik, miały one conajmniej połowę mniejszą przepustowość niż powinny, a po przedmuchaniu kompresorem cały osad odleciał i czuć było różnicę w mocy ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
farba 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 39
Skąd: katowice
Wysłany: 2012-12-09, 21:27   

problem z obrotami ustal okazało się ze przy dorabianiu uszczelki do gaźnika nie wyciąłem paru dziurek ponieważ stara uszczelka była tak zdemolowana ze nie szlo odrysować.
teraz chodzi wszystko fajnie ale musiałem się trochę pobawić śrubka z mieszanki i teraz jest ok.
chociaż jak da się mu szybko więcej gazu to ma takie trochę opóźnienie
ale może to jest kwestia iż pony od którego jest gaźnik był na gazie i tez nie wiadomo jak długo stal na szrocie.
 
     
kurekmaciek 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 2014-04-02, 13:33   

Witam, panowie mam problem z gaźnikiem pony. Gdy jeżdże sobie czystko rekreacyjnie,spokojnie, wszyskto jest ok. Gdy jednak chwile pobawie sie w terenie, w wodzie...samurai zaczyna sie DŁAWIĆ i schodzi z obrotów po czym gaśnie, po jakiś 15 min dalszej jazdy i krótkich postojów naprawia sie i jest ok...mimo wszystko jest to dość uciążliwe, z góry dzieki za pomoc
_________________
maciek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-04-02, 13:41   

Może przez szaleństwa na wertepach zalewa ci gaźnik - sprawdź stan pływaka
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.