Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Określenie stanu podzespołów
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-11, 16:08   Określenie stanu podzespołów

Siemka,

Rozkręciłem samuraia prawie doszczętnie. Mam na wierzchu reduktor i mosty i zastanawiam się czy można bez ich rozkręcania na czynniki pierwsze określić stan łożysk i luzów. Czy da się je wyczuć ruszając flanszami od reduktora i flanszami od wałów ? Czy trzeba porozkręcać wszystko? Może głupie pytanie ale dla mnie ważne bo z remontu blacharki zrobił się duży remont włącznie z uszczelnieniem silnika, wymianą sprzęgła, krzyżaków, konserwacją ramy, wyminą łożysk w kołach i chyba już kasy nie starczy na pospawanie budy :)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-12-11, 19:16   

Ruszając flanszami wyczujesz duże luzy. Po wyjęciu półosi możesz zbadać też opór jaki stawia przekładnia w moście (sposób opisany w manualu serwisowym), co da Ci obraz o prawidłowości napięcia łożysk. Jeśli most nie wyje, nie ma wycieków, nie ma nadmiernych luzów obrotowych i łożyska są właściwie napięte to moim zdaniem nie ma co ruszać.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-11, 19:20   

No właśnie o to chodzi że nie chce wyciągać półosi. Chciałem się dowiedzieć czy da się coś wyczuć ruszając ręką za flansze w reduktorze i w mostach bo nie chce wszystkiego rozkręcać. Jak się da flanszami to czego mam szukać?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-11, 21:43   

Raczej nie da się ocenić stanu reduktora ruszając flanszami... no chyba że by był gruz totalny... Wył reduktor ? jak nie wył, nie lało się z uszczelniaczy to nie ruszaj... zlej tylko olej i sprawdź czy nie ma w nim opiłków metalu, zużyte łożyska lub powycierane bieżnie zazwyczaj dają objaw w postaci wycia czy tam grzechotania.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-11, 21:56   

Reduktor cichutko chodzi. Nie wiem czy będą opiłki bo niedawno zmieniałem olej i nie popatrzyłem na zlewki. Popatrzę co jest w tym świeżym na którym przejechałem może 200 kilometrów. Bardziej się zastanawiam nad mostami bo tam jak ruszam flanszami to jest duży, jak by to powiedzieć skok czy może luz zanim zaczną się koła kręcić. I jak poruszam flanszą szybko lewo prawo to słyszę stuki w mechanizmie. I się zastanawiałem czy tak ma być bo się talerze zazębiają czy mam coś już rozjechane.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-11, 22:00   

tam jest sporo luzu bo masz luz na styku atak-talerz-koła koronowe-półosie-półosie-sprzęgiełka wszytko się zbiera do kupy... by ocenić ten luz prawidłowo (atak-talerz) musisz wyciągnąć dyfer na stół.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-11, 22:10   

Aha rozumiem. Czyli nie ruszam tego :) Jak się rozpadnie to kupę drugi most najwyżej kiedyś. Wymienie jedynie krzyżaki bo mają lekki luz.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-11, 22:16   

chwyć za flansze dyfra i sprawdź czy nie ma luzów poprzecznych i osiowych (stan łożysk na wałku atakującym)... to jedyne co możesz organoleptycznie ocenić bez rozbierania tego. sprawdzanie luzów międzyzębnych w ten sposób jest bez sensu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.