Wysłany: 2012-12-29, 17:20 krzywa kierownica po podniesieniu auta na resorach i wieszak
Witam, koledzy potrzebuje rady!!! Wymieniłem resory na Mazurowe leśniki i do tego dłuższe wieszaki z tulejami poliuretanowymi.Autko poszło super do góry . zrobiłem jazde próbną i kierownica była znacznie krzywo, naj prostszym sposobem ściągnąłem klakson, odkręciłem śrube i przestawiłem kierownice na wielokline. Jest lepiej ale dalej krzywo!!! czy to gdzieś indziej się ustawia???? Na kolumnie czy gdzieś??? może jakieś zdjęcia jak ktoś już coś takiego robił. Z góry dzięki!!!
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2012-12-29, 17:52
jak Ci tak drastycznie skrzywiło kierownicę to sprawdź przy okazji czy przy maks wykrzyżach nie braknie Ci elastycznych przewodów hamulcowych i czy skok amortyzatorów nie będzie za krótki.
u mnie skręt zarówno w jedną strone jak i w drugą jest podobny, więć to chodzi pewnie o przestawienie na tym wąsie.A gdzie jest tan wąś i jak to wygląda bo nie mam zielonego pojęcia???
[ Dodano: 2012-12-29, 17:58 ]
SamNaSamZSam sprawdzałem i jest ok. starcza ich. . .
A tutaj jedno ze zdjęć z powyższego linka pokazujące oryginalny wąs (ten z odłączonym drążkiem) i sposób montażu wąsa z mercedesa:
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-12-31, 10:26
kewin napisał/a:
ja sobie przestawialem kierownice na srubie tylko kilka razy az wkoncu trafiłem i jest prawie dobrze :) mam resory mazur hd i wieszaki 9,5 cm
też tak zrobiłem, zero problemów. Ale dla trwałości układu kierowniczego rozglądnę się po okolicznych szrotach za wąsami z meśka
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Widzę że trochę po czasie ale nie dało mi nie dorzucić swoich 3 groszy... co Wy właściwie gadacie...? jaki kąt się zmienił nic się nie zmienia po wsadzeniu większej paraboli czy po dowaleniu większego wieszaka.
To, że po podliftowaniu kierownica do jazdy na wprost zmienia swoje położenie i jest krzywo spowodowane jest wyłącznie zmianą odległości pomiędzy przekładnią kierowniczą a wąsem zwrotnicy. Aby to naprawić w jedyny słuszny sposób wystarczy dokonać korekty na gałkach drążka kierowniczego - poprzecznego który robi się wtedy zwyczajnie za krótki (trzeba go wydłużyć aż kierownica się sprostuje na kołach ustawionych na wprost). Kąty zwrotnic się nie zmieniają (kąt drążka poprzecznego i kąty na wałach owszem), nie trzeba ustawiać ponownie zbieżności ani pchać niestandardowego wąsa który jest konieczny przy SPOA podobnie jak skośny drążek zgięty na kształt litery Z czy amerykański DPA
Można także zrobić to inaczej ale z efektami ubocznymi:
- przestawić wąs na wielowypuście przekładni (najtrudniejsza opcja bo ciężko go zbić),
- przestawić kierownicę (będzie nierówny skręt ponieważ od pozycji środkowej kierownicy i wąsa ma jednakowa ilość obrotów w prawo i w lewo) ale korekt najlepiej dokonać po kilkuset kilometrach jak zawieszenie się ułoży ponieważ jak skorygujecie od razu to i tak po oklapnięciu zawiasu znowu będzie krzywo w druga stronę.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-06, 06:20
Mnie ta krzywizna właśnie bardzo odpowiada bo w takim układzie mam ideanie dziurkę na dwa palce (!) na dole kiery pod lekkim skosem, tak że Samcio sam wymusza na mnie pozycję gangsta style figofago czyli zimny łokieć z lekką odchyłką całego ciała.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Można także zrobić to inaczej ale z efektami ubocznymi:
- przestawić wąs na wielowypuście przekładni (najtrudniejsza opcja bo ciężko go zbić),
- przestawić kierownicę (będzie nierówny skręt ponieważ od pozycji środkowej kierownicy i wąsa ma jednakowa ilość obrotów w prawo i w lewo) ale korekt najlepiej dokonać po kilkuset kilometrach jak zawieszenie się ułoży ponieważ jak skorygujecie od razu to i tak po oklapnięciu zawiasu znowu będzie krzywo w druga stronę.
Jest łatwiejszy sposób - przestawić na sztycy łączącej kolumnę z przekładnią.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum