Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:18
krzywa kierownica po podniesieniu auta na resorach i wieszak
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2012-12-29, 17:20   krzywa kierownica po podniesieniu auta na resorach i wieszak

Witam, koledzy potrzebuje rady!!! :oops: Wymieniłem resory na Mazurowe leśniki i do tego dłuższe wieszaki z tulejami poliuretanowymi.Autko poszło super do góry :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . zrobiłem jazde próbną i kierownica była znacznie krzywo, naj prostszym sposobem ściągnąłem klakson, odkręciłem śrube i przestawiłem kierownice na wielokline. Jest lepiej ale dalej krzywo!!! czy to gdzieś indziej się ustawia???? Na kolumnie czy gdzieś??? może jakieś zdjęcia jak ktoś już coś takiego robił. Z góry dzięki!!! :lol:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 17:42   

Tutaj temat naświetlony, zmienił się kąt zwrotnicy. Mam to samo i da się żyć ale skręt w prawo słaby ;)

Są trzy rozwiązania:

1. Drop pitman arm - do kupienia w USA około 80$
2. Wąsy ze zwrotnic mercedesa w124
3. Drążek kierowniczy Z-link

tutaj opisana przypadłość

http://samurai.org.pl/vie...ghlight=skr%EAt

http://samurai.org.pl/vie...ghlight=skr%EAt
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-12-29, 17:52   

jak Ci tak drastycznie skrzywiło kierownicę to sprawdź przy okazji czy przy maks wykrzyżach nie braknie Ci elastycznych przewodów hamulcowych i czy skok amortyzatorów nie będzie za krótki.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2012-12-29, 17:57   

u mnie skręt zarówno w jedną strone jak i w drugą jest podobny, więć to chodzi pewnie o przestawienie na tym wąsie.A gdzie jest tan wąś i jak to wygląda bo nie mam zielonego pojęcia???

[ Dodano: 2012-12-29, 17:58 ]
SamNaSamZSam sprawdzałem i jest ok. starcza ich. . .
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-12-29, 22:15   

lopes1987 - tutaj jest temat o spoa i jest tam poruszony temat wąsa zwrotnicy. Masz tam pełno zdjęć http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=96

A tutaj jedno ze zdjęć z powyższego linka pokazujące oryginalny wąs (ten z odłączonym drążkiem) i sposób montażu wąsa z mercedesa:

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2012-12-30, 23:26   

ja sobie przestawialem kierownice na srubie tylko kilka razy az wkoncu trafiłem i jest prawie dobrze :) mam resory mazur hd i wieszaki 9,5 cm
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-12-31, 10:26   

kewin napisał/a:
ja sobie przestawialem kierownice na srubie tylko kilka razy az wkoncu trafiłem i jest prawie dobrze :) mam resory mazur hd i wieszaki 9,5 cm


też tak zrobiłem, zero problemów. Ale dla trwałości układu kierowniczego rozglądnę się po okolicznych szrotach za wąsami z meśka
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
gajowy 
rozgadany


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-08-25, 17:27   

A czy te wąsy z merca będą pasowały plug&play do Santany?
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-08-25, 19:46   

Trzeba trochę podpiłować otwory
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-09-05, 21:31   

Widzę że trochę po czasie ale nie dało mi nie dorzucić swoich 3 groszy... co Wy właściwie gadacie...? jaki kąt się zmienił :!: :?: nic się nie zmienia po wsadzeniu większej paraboli czy po dowaleniu większego wieszaka.
To, że po podliftowaniu kierownica do jazdy na wprost zmienia swoje położenie i jest krzywo spowodowane jest wyłącznie zmianą odległości pomiędzy przekładnią kierowniczą a wąsem zwrotnicy. Aby to naprawić w jedyny słuszny sposób wystarczy dokonać korekty na gałkach drążka kierowniczego - poprzecznego który robi się wtedy zwyczajnie za krótki (trzeba go wydłużyć aż kierownica się sprostuje na kołach ustawionych na wprost). Kąty zwrotnic się nie zmieniają (kąt drążka poprzecznego i kąty na wałach owszem), nie trzeba ustawiać ponownie zbieżności ani pchać niestandardowego wąsa który jest konieczny przy SPOA podobnie jak skośny drążek zgięty na kształt litery Z czy amerykański DPA

Można także zrobić to inaczej ale z efektami ubocznymi:

- przestawić wąs na wielowypuście przekładni (najtrudniejsza opcja bo ciężko go zbić),
- przestawić kierownicę (będzie nierówny skręt ponieważ od pozycji środkowej kierownicy i wąsa ma jednakowa ilość obrotów w prawo i w lewo) ale korekt najlepiej dokonać po kilkuset kilometrach jak zawieszenie się ułoży ponieważ jak skorygujecie od razu to i tak po oklapnięciu zawiasu znowu będzie krzywo w druga stronę.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-05, 23:19   

Czyli jednym słowem (kilkoma słowami) mówiąc, można jeździć z krzywą kierownicą i nie ma to na nic wpływu ?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-09-06, 00:22   

yenko napisał/a:
Czyli jednym słowem (kilkoma słowami) mówiąc, można jeździć z krzywą kierownicą i nie ma to na nic wpływu ?


Dokładnie, jedyny minus to stan wkrw'ienia jak na to patrzysz :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-06, 06:20   

Mnie ta krzywizna właśnie bardzo odpowiada bo w takim układzie mam ideanie dziurkę na dwa palce (!) na dole kiery pod lekkim skosem, tak że Samcio sam wymusza na mnie pozycję gangsta style figofago czyli zimny łokieć z lekką odchyłką całego ciała.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-09-07, 19:09   

KRZYKKU napisał/a:

Można także zrobić to inaczej ale z efektami ubocznymi:

- przestawić wąs na wielowypuście przekładni (najtrudniejsza opcja bo ciężko go zbić),
- przestawić kierownicę (będzie nierówny skręt ponieważ od pozycji środkowej kierownicy i wąsa ma jednakowa ilość obrotów w prawo i w lewo) ale korekt najlepiej dokonać po kilkuset kilometrach jak zawieszenie się ułoży ponieważ jak skorygujecie od razu to i tak po oklapnięciu zawiasu znowu będzie krzywo w druga stronę.

Jest łatwiejszy sposób - przestawić na sztycy łączącej kolumnę z przekładnią.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.