Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Luzy na wale
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-30, 11:12   

luzy sprawdza się dla każdego elementu z osobna, kręcenie kołem to słaby sposób na sprawdzenie luzów.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Gimix
świeżak


Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 9
Wysłany: 2013-01-07, 11:46   

Takie pytanie, moze i troche glupie ale nie wiem do konca, czy jak mam luz na przednim wale to bicia beda wystaepowac jak mam tylko tyl naped?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-07, 12:00   

Jak odepniesz sprzęgiełka, to nie.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-07, 12:00   

Gimix napisał/a:
Takie pytanie, moze i troche glupie ale nie wiem do konca, czy jak mam luz na przednim wale to bicia beda wystaepowac jak mam tylko tyl naped?


na chłopski rozum jak rozepniesz sprzęgiełka a na reduktorze zapniesz 2h to ten wał nie powinien się kręcić (no może z dokładnością do lepkości olejów i innych sił) więc i wibracji być nie powinno. Jeśli nie zamierzasz korzystać w ogóle z przodu to równie dobrze możesz odkręcić cały wał :)
 
     
Gimix
świeżak


Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 9
Wysłany: 2013-01-07, 12:06   

hmmm to w taki razie czym moze byc spowodowane bicie ktore wystepuje u mnie podczas przyspieszania ? Jest luz na wieloklinie na wale przednim, ale bicie wystepuje w kazdym wypadku, 2 naped, 4 naped, odpiete sprzegielka.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-07, 12:14   

Gimix napisał/a:
hmmm to w taki razie czym moze byc spowodowane bicie ktore wystepuje u mnie podczas przyspieszania ? Jest luz na wieloklinie na wale przednim, ale bicie wystepuje w kazdym wypadku, 2 naped, 4 naped, odpiete sprzegielka.


zenzylion powodów może być... od błota zamarzniętego na jednej oponie, przez niedoważony wałek krótki, tylny, poduszki skrzyni, reduktora, a kończąc na tym... że współpasażer Cię bije po głowie jak za bardzo przyspieszasz i boi się że się rozpiździcie :D
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-07, 15:27   

a jak usunac luz na przedniej flanszy przedniego mostu ?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-07, 16:36   

Flansza ma luz na wieloklinie czy luz jest w moście (bardziej prawdopodobne) ?
 
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-07, 16:37   

i tu może być problem....
W najlepszym wypadku to jest łożysko kulkowe przedniego wałka zdawczego (tu instrukcja jak wymienić bez sciągania reduktora http://www.samurai4x4.pl/...ktorze,48.html)
W średnim wypadku to jest łożysko igiełkowe wewnętrzne NTN HK1212, które jest na trzpieniu wałka zdawczego od strony reduktora, a wygląda tak:
http://www.google.pl/imgr...9,r:4,s:0,i:100
One ponoć rzadko się wyrabiają no ale może...

A w tym gorszym przypadku to jest wytarta końcówka wałka zdawczego (tak jest u mnie), która wchodzi w to łożysko. Przy rozebranym reduktorze miałem swój wałek na wierzchu, kupiłem nowe łożysko NTN HK1212 (za 12 zł) i, mimo że nowe, to wałek miał w nim wyczuwalny luz. Nie zmienialem tego łożyska (jego wyciągnięcie nie jest łatwe) bo i tak to by nic nie zmieniło... I tak zmiana łożyska kulkowego, tego dużego, nic nie dała bo luz pozostał na igiełkowym. Zatem ta ostatnia to jest przyczyna luzu na flanszy w moim przypadku, a jak jest w Twoim to nie wiem, do wyboru do koloru:)

ps rozpędziłem się bo napisałem o luzie od str. reduktora, a pytałeś od str. mostu. No ale nie zginie i może się przyda:)
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-07, 17:32   

Hałas napisał/a:
Flansza ma luz na wieloklinie czy luz jest w moście (bardziej prawdopodobne) ?


luz na moście duży lewo prawo góra dół, a na wieloklinie minimalny

Hehe, no właśnie czytam kolega pisze i tak próbuje sobie wyobrazić elementy o których piszesz i coś ciężko mi to szło ;)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-07, 17:47   

No to łożyska w główce chyba do wymiany.Można spróbować dociągnąć nakrętką,ale z reguły niewiele to pomaga przy dużym luzie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-07, 17:49   

Jak duży luz, to łożyska ataku do wymiany, nic tu nie wymyślisz.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-07, 19:59   

Jak duży luz i jeżdżone na tym sporo było, to atak z talerzem są już wyjechane i po założeniu nowych łożysk i ustawieniu luzów będzie wyło. :roll:
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-07, 20:44   

ponad 2mm na pewno jest luz. Jaki koszt tych łożysk i czy dostane w sklepie z łożyskami czy tylko oryginał ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-07, 20:50   

Chcesz sam wymienić ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-08, 19:22   

tak
 
     
Gimix
świeżak


Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 9
Wysłany: 2013-01-09, 16:35   

SamNaSamZSam napisał/a:
Gimix napisał/a:
hmmm to w taki razie czym moze byc spowodowane bicie ktore wystepuje u mnie podczas przyspieszania ? Jest luz na wieloklinie na wale przednim, ale bicie wystepuje w kazdym wypadku, 2 naped, 4 naped, odpiete sprzegielka.


zenzylion powodów może być... od błota zamarzniętego na jednej oponie, przez niedoważony wałek krótki, tylny, poduszki skrzyni, reduktora, a kończąc na tym... że współpasażer Cię bije po głowie jak za bardzo przyspieszasz i boi się że się rozpiździcie :D


Hehe niestety dzieje sie to nawet jak nie ma pasazera:D. Po odpieciu sprzegielek rowniez:/ Jest luz na wieloklinie na wale przednim i teraz nie wiem czy to wina walu.jak przelacze na 4 naped lub reduktor to wydaje mi sie ze bicie jest mniejsze a czasem wogole nie ma
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-09, 22:31   

zdemontuj zupełnie przedni wał, zobaczysz czy to wina wału czy innych podzespołów. Do odkręcenia chyba 8 śrubek z łatwym dojściem. Operacja łatwa i odwracalna w krótkim czasie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.