Pytanie mam za to odnośnie ECU, czy po wstawieniu takiego silnika trzeba jechać gdzieś na warsztat w celu pospięcia pod komputer i poustawiania tego i owego?
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-05-28, 12:40
Czyli kolejny argument przemawiający za swap'em
[ Dodano: 2012-05-30, 22:07 ]
Przepraszam że post pod postem, ale jak edytuję to pewnie szybko pomocy nie uzyskam.
Na chwilę obecną trudno powiedzieć czy będzie 16V czy 8V zależy co bliżej i kompletne gdyż czas teraz ma znaczenie. Pytanie mam odnośnie stacyjki, czy trzeba ją wymienić z racji występowania immobilaizera?
gdzies wyczytalem ze jest mozliwosci wsadzenia gaznika z pony do silnika z vitary.
i tu pytanie co potrzeba. jak z elektryka przy takim swapie.
I co ewentualnie jeszcze musialbym kupic razem z silnikiem??
gdzies wyczytalem ze jest mozliwosci wsadzenia gaznika z pony do silnika z vitary.
i tu pytanie co potrzeba. jak z elektryka przy takim swapie.
I co ewentualnie jeszcze musialbym kupic razem z silnikiem??
Bez sensu...
Popsujesz dobry silnik zasilaniem gaźnikowym.
Musisz mieć silnik, obrać go z osprzętu wtryskowego i dorobić jakąś flanszę na kolektor ssący żeby na nim postawić gaźnik.
Kiedyś były nawet gaźnikowe vitary - może uda ci się znaleźć fabryczny kolektor pod gaźnik, ale na 99,9% nie będzie od razu pasować do pony.
Silnik z vitary gaźnikowej(mam taki:),flansza(do połączenia skrzynki 1.3 z motorkiem 1.6),łapa prawa silnika do skrócenia -20mm(do przesunięcia mocowanie poduszki silnika -40mm w tył),miska olejowa z samuraia(smok robimy z dwóch pół od vitki pół od samca)jak masz spoa to nie trzeba miska się mija z mostem,kolektor z samiego(lub vitara gaźnikowa),gaźnik oczywiście pony 1.5,cała elektryka to prąd z 15 + na zaworek w gaźniku,wydech na przelocie 2" i całkiem ładnie to jeździ.
Przynajmniej ja tak dość długo miałem i tam gdzie inne wozy 1.0 1.3 wyły na obrotach mój sami pracował w zakresie 3000-4000 rpm.
majo moglbys mi przyblizyc temat elektryki czy wiazka z samiego pasi jak z czujnikami itp
silnik musze miec oczywiscie z calym osprzetem??
sorki za az tyle pytani ale jeszcze nigdy nie wymienialem silnika na inny i mam troche obawy czy podolam :D
Silnik z całym osprzętem(masz już?)mam do sprzedania jakby co.
Jeżeli sami był na gaźniku to instalacja pasi bez problemu(nawet wtyczka od alternatora jest taka sama:),jedyne co to prąd + z 15 na zaworek w gaźniku.
A jakby na wtrysku to troszkę więcej roboty,ale też mogę pomóc,coś podpowiedzieć.
Nie wiem czy wniose cos nowego do tematu.. Obecnie wsadzilem 1.6 8V w rame samuraia..
Niech cos trzasnie tego co napisal kiedys gdzies ze to dziecienne proste i bezproblemowe..
Otoz problem jest juz na wstepie: po przerzuceniu lap silnika z 1.3 do 1.6 okazalo sie ze NAWET otwory na sruby od strony pasazera sie roznia rozstawem -problem latwy do rozwiazania ,rozwiercamy otwory wiertlem fi13.. Nastepny problem to miejsce mocowania owej lapy na silniku.. Jest wysunieta do tylu przez co silnik stoi po skosie -mi najszybciej i najprosciej wyszlo odciecie mocowania lapy od ramy i przespawanie je okolo 3cm w strone kabiny
Silnik juz prawie.. Ale.. Wspomaganie.. Przekladnia ze wspomaganiem jest wieksza od zwyklej i rowniez ma inny rozstaw srub -tylko 1 z 3 pasuje ;]
Malo tego.. Pompa vitarowska na orginalnym stelazu za bardzo odstaje od silnika i nie miesci sie w ramie.. Tutaj z opresji wybrnalem powiekszajac "banana" od regulacji naciagu paska i doszlifowujac miejsce w mocowaniu tak zeby kolo pasowe moglo zblizyc sie do silnika. Pompa i przekladnia juz zamocowane ,pozostalo dobranie paska i spr czy wszystko razem zagra
Skrzynia.. "wystarczy flansza" pasuje na orginalne mocowania i rozstaw srub.. JASNE ;]
Do przeszczepu potrzeba: flansze ,kolo zamachowe z samuraia ,kpl sprzeglo z samuraia i rozrusznik (jeszcze nie sprawdzalem czy pasuje od vitary).Sruby rozstawem pasuja tylko 2gorne -ale zeby za latwo nie bylo trzeba rozwiercac otwory w skrzyni tak aby M12 przeszly. Z bocznymi srubami jest problem taki ze w 1.6 otwory sa rozmieszczone szerzej po okolo 1,5cm na strone. Nie da rady tutaj przykrecic flanszy do srzyni jednymi srubami (wezszy rozstaw na flanszy),a nastepnie przykrecic calosc do sailnika (szerszy rozstaw na flanszy) poniewaz glowki "wewnetrznych" srub stworza dystans miedzy flansza a plaszczyzna silnika -z pomoca przyszla wiec spawarka. Orginalne szpilki wychodzace ze skrzyni przycialem na 5mm i obszlifowalem na stozek ,nastepnie przystawilem flansze i przyspawalem ja do owych obrzynkow. W moim przypadku flansza byla nie dokladnie zwymiarowana i musialem poszerzac zewnetrzene boczne otwory po 5mm -przecinarka plazmowa -swoja droga BOSKIE urzadzenie przy jakichkolwiek pracach przy samochodzie
Obecnie silnik jest zesparowany ze skrzynia (bez sprzegla) ale widze juz kolejny problem ,a nawet 2problemy..
Jeden to taki iz mam wraznie ze kolo zamachowe od samuraia oparlo sie na wardze miski olejowej i bedzie o nie przycieralo ale to okaze sie po zalozeniu spowrotem kola od vitary i sprawdzeniu jaka szczelina powstaje z tym kolem
Drugi problem jest taki ze flansza ma 5mm grubosci ,a po wstepnych pomiarach miedzy jedna a druga skrzynia wyszlo mi ze walek jest w vitarowskiej skrzyni schowany 10mm glebiej w stosunku do silnika - nie wiem teraz czy czasem 5mm wiecej walka nie bedzie problemem przy zakladaniu skrzyni.. To sie rowneiz okaze na dniach ;]
Obecnie czekam na tarcze spiekowa ,poniewaz po zapewnieniach jakie wynalazlem na necie sprzeglo bedzie pasowalo od vitary.. Otoz NIE ,nie pasuje ,skrzynia samuraia nie pomiesci srednicowo ani docisku ani kola zamachowego z vitary. Samej tarczy od vitary rowniez nie wscisniemy do kola i docisku z samuraia -musi byc caly komplet zaadaptowany z samuraia tj: kolo zamachowe i kpl sprzeglo
Gdzies wyzej wyczytalem ze komputer do silnika 1.6 8V pasuje od 1.3 wtryskowego..
Same komputery(oba leza na biurku w garazu obok siebie) juz na starcie roznia sie wielkoscia i oznaczeniami ,czyli rowniez konstrukcja wewnetrzna.. Poza tym osprzet sterujacy praca silnika (czujniki itp) sa inne przy 1.3wtrysku i inne przy wtrysku od 1.6 -jakim cudem wiec ma takowy komputer pasowac?!
Jezeli jednak jest KTOS KTO ZASTOSOWAL TO OSOBISCIE i faktyczni mu to hasa to prosze o wypowiadanie sie ale jezeli jeden ziutek z drugim ziutkiem wyczytali ze stefan slyszal od kolegi ojca ze takie cos bangla ,bo dziadek jego zony jest mechanikiem i STWIERDZIL ze powinno dzialac -niech lepiej zamiast glupio gadac ,madrze to przemilczy ,bo znowu jakis JA lub ktos inny wyczyta te brednie na necie i przy montazu dostanie piany bo sie okaze ze jednak NIE WSPOLGRA jedno z drugim ,i tak jak w moim przypadku jestem w plecy na odsylaniu tarczy od vitary i oczekiwaniu na tarcze od samuraia ,w plecy takze jest na kosztach wysylki
_________________ Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum