Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
WaHacze sami
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-15, 11:46   

Może nie powinienem się wcinać ale wygląda na to że masz idealnie dobrany amor do sprężyny i całość sprawy załatwiło by zamocowanie sprężyn...
Miał byś wtedy z tego co piszesz 1,5 cm zapasu na ewentualne rozciągnięcie się sprężyny.
W suce dopiero zaczynam i nie miałem jeszcze dobrze poznać jej zachowania w terenie, ale np Landek bez problemu na solidnych wykrzyżach pozbywał się sprężyny tył... amor był na tyle długi że sprężyna bez większego problemu wypada.
Ograniczenie linką w takim przypadku zawieszenia to spory ubytek skoku zawieszenia. W przypadku braku blokady ma to wielkie znaczenie...
Lepiej zrobić dyslokator i zabezpieczyć tylko amor przed rozerwaniem...
Ale to moje subiektywne zdanie na ten temat...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-15, 11:52   

A mnie dziś naszła taka refleksja - czemu wcale nie słychać o "przeszczepie" zawieszenia z jimnego do samuraia? To przecież prawie dwa takie same samochody (masa, przeznaczenie itp.) więc spodziewać się można że konstrukcja zawieszenia będzie odpowiednio dopasowana.

Rozumiem, że fabryczne zawieszenie Jimnego może być zbyt delikatne na wymagania niektórych forumowiczów, ale to może kwestia zastąpienia poszczególnych elementów zamiennikami HD (np jakieś sprężyny Dobinsona) inne amrory itp. ale sama konstrukcja zawieszenia może byłaby gotowa do przeszczepu.

O co więc chodzi?
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-15, 13:07   

kolega ma przeszczepiony zawias z jimnego i sobie chwali.. ale malo skoku ma jedyny minus
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-01-15, 16:56   

SamNaSamZSam napisał/a:
A mnie dziś naszła taka refleksja - czemu wcale nie słychać o "przeszczepie" zawieszenia z jimnego do samuraia? To przecież prawie dwa takie same samochody (masa, przeznaczenie itp.) więc spodziewać się można że konstrukcja zawieszenia będzie odpowiednio dopasowana.

Rozumiem, że fabryczne zawieszenie Jimnego może być zbyt delikatne na wymagania niektórych forumowiczów, ale to może kwestia zastąpienia poszczególnych elementów zamiennikami HD (np jakieś sprężyny Dobinsona) inne amrory itp. ale sama konstrukcja zawieszenia może byłaby gotowa do przeszczepu.

O co więc chodzi?


Jimny ma słaby przedni most, do którego nie są popularnie dostępne wzmocnione bebechy i kartonowe wahacze.
Po za tym zawieszenie jimniego nie oferuje istotnie większego skoku czy wykrzyżu niż samurai na resorach.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2013-01-24, 20:07   

Pilaw jak tam telepanie kierą?? wyeliminowałeś to??
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-25, 13:57   

Ja wyeliminowałem to telepanie poprzez postawienie przodu troszkę niżej i ustawienie gruchy bardziej poziomo.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-25, 23:21   

Jeżeli dobrze rozumiem "bardziej poziomo", to zwiększyłeś kąt wyprzedzenia zwrotnicy, dzięki temu zmniejszyłeś telepanie, bo koła są prowadzone są sztywniej przez ten kąt, i łatwiej pewnie prostuje się kierownica przy wychodzeniu z zakrętu.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-26, 19:20   

Witam
Moje wypociny lecz jeszcze nie skończone



_________________

 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-26, 19:33   

moziembl napisał/a:
Jeżeli dobrze rozumiem "bardziej poziomo", to zwiększyłeś kąt wyprzedzenia zwrotnicy, dzięki temu zmniejszyłeś telepanie, bo koła są prowadzone są sztywniej przez ten kąt, i łatwiej pewnie prostuje się kierownica przy wychodzeniu z zakrętu.


Tak, dobrze rozumiesz.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-27, 15:25   

jakos napisał/a:
Witam
Moje wypociny lecz jeszcze nie skończone

Całkiem ładnie ,tylko ta śruba amora trochę kłuje w oczy, ale to, jak mniemam, rozwiązanie przejściowe :mrgreen:
Od czego amory?
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-27, 18:37   

Amorki od mercedesa 207 a całość jeszcze nie pospawana tylko połapane aby w razie jakiegoś problemu nie było dużo cięcia.
_________________

 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 19:22   

Całkiem ładnie :-)

Możesz zrobić zdjęcia mocowań panharda i dolne amortyzatorów ??
_________________
Samurai na springu
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-27, 19:36   




Takie tylko mam odnośnie dolnego mocowania amortyzatora to lepszego dzisiaj nie mam.
_________________

 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-29, 11:59   

Dzięki

Rozważ dodanie jakiejś blachy pod mocowanie panharda do ramy bo jest ryzyko wyrwania w tym miejscu (ja mam tak samo jak Ty i nie wyrwało ale jak bym robił jeszcze raz to bym to wzmocnił :-) )
_________________
Samurai na springu
 
     
jakos 
nowicjusz
jakos


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 31
Wysłany: 2013-01-29, 22:27   

Skorzystam z rady i wzmocnię to.
Myślę że w tej sytuacji najlepiej będzie wsadzić blachę między to mocowanie a drugą stronę zakotwiczyć od wewnętrznej strony ramy.
_________________

 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-30, 10:08   

A ja mam pytanie, dlaczego niektórzy montuje amortyzator pod kątem, a inni pionowo ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-30, 10:51   

Pionowo wykorzystuje się max tłumienie, pod kątem zwiększa się skok zawiasu.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-01-30, 16:23   

Dzieki:)
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2013-01-31, 06:19   

co do panharda to ja mam na ramie na spawane dablery
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-31, 08:57   

Didymos napisał/a:
Pionowo wykorzystuje się max tłumienie, pod kątem zwiększa się skok zawiasu.

Mógłbyś rozwinąć temat mocowania amortyzatorów...
Zainteresowało mnie to. A jakoś tego nie widzę ?
Nie żebym się czepiał ale jak możesz wyjaśnij mi to...
Dzięki
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.