Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:46
ściąga suzi przy hamowaniu
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-01-27, 17:46   

Da radę na tył przy tarczach włożyć zaciski tylne z Scorpio 1 od niewentylowanej tarczy.
Pasuje na tarcze Samuraia i niemalże pod linki ręcznego Samuraiowe.
Wiedzę mam od Sławka z Biedronki, który handluje częściami i naprawia Vitary i Samuraie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-27, 20:03   

Maverick napisał/a:

Pasuje na tarcze Samuraia i niemalże pod linki ręcznego Samuraiowe.


gdzieś mi się obiło o uszy że od jakiegoś opla jest podobnie że można mieć tarcze z ręcznym na linkę ale nic więcej nie wiem... :-?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-27, 22:00   

Taaaa, a później są jaja bo śrubunki na wężykach inne, zaciski haczą o felgę i trzeba dystansować, trzeba dwa różne komplety klocków, etc. :mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-27, 22:37   

no a wadziłeś coś co jest proste łatwe i przyjemne?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-27, 22:47   

KRZYKKU napisał/a:
no a wadziłeś coś co jest proste łatwe i przyjemne?

No.
Może mało oryginalnie, ale dałem zaciski z samuraia :mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-28, 00:39   

dlatego nie masz ręcznego na tarczach... pozostaje wał :->
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-01-28, 07:55   

Znajomy w Vitarze ma zaciski z Meganki, z tego co pamiętam delikatnie podszlifował zaciski (był b.mały luz od felgi)
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-01-28, 10:22   

KRZYKKU napisał/a:
dlatego nie masz ręcznego na tarczach... pozostaje wał :->

Ale w czym to przeszkadza, miałem ręczny na wał w kilku terenówkach i zawsze działał dobrze.
PS. Też mam z tyłu zaciski samca, zdecydowała prostota.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-28, 11:17   

Didymos przecież ja nie mówię że to w czymkolwiek przeszkadza, debatujemy sobie i tyle. Ja też jestem za najprostszą opcją.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-01-28, 17:56   

kostuch napisał/a:
Didymos napisał/a:
Prawdopodobnie sj 410 i 413 miały bęben na reduktorze, a samurai linki do tylnych hampli.
Ja bym się tego patentu nie pozbywał, bo robi bardzo dobrze i działa niezależnie od reszty układu hamulcowego.


Jest to poza tym praktycznie jedyna opcja na ręczny jak się zrobi tarczówki z tyłu.
Jedyna wada, że odrobinę wystaje w dół od reduktora.


Jak jedyna opcja... ?
Hydrauliczny
W zaciskach tylnych wielu aut jest hamulec pomocniczy ( ręczny )
Np z opla można przeszczepić tarczo-bębny
Możliwości jest wiele...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-01-28, 20:12   

Dany napisał/a:

Jak jedyna opcja... ?
Hydrauliczny
W zaciskach tylnych wielu aut jest hamulec pomocniczy ( ręczny )
Np z opla można przeszczepić tarczo-bębny
Możliwości jest wiele...


Hydrauliczny nie jest za bardzo legalny :mrgreen:
Możliwości owszem jest wiele, ale tak jak pisałem:
Cytat:
Taaaa, a później są jaja bo śrubunki na wężykach inne, zaciski haczą o felgę i trzeba dystansować, trzeba dwa różne komplety klocków, etc.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-27, 21:07   

Koledzy czy macie wiedzę czy do Santany z układem Lucasa spasują jakieś "obce" zaciski plug and play? Od jakiegoś czasu walczę z kłopotem nierównego hamowania przodu. Problem pojawił się samoistnie, przy pierwszych śniegach zauważyłem że ściąga furę przy hamowaniu. Po diagnozie okazało się, że lewy przedni zacisk hamuje pierwszy, później dohamowuje prawy. Rozbierałem zaciski, przeczyściłem i niby było lepiej, ale klocki w jednym kole nie odbijały. Dziś kolejny raz rozbierałem zaciski, założyłem nowe reperaturki, spolerowałem na lustro tłoczki, poczochrałem prowadnice klocków, wybłyszczyłem prowadnice zacisku, jak składam wszystko działa idealnie. Przejadę się kawałek i... klocki nie odbijają po hamowaniu i jedna tarcza po 1km prawie czerwona i takie tam cuda wianki. Czasem łapie przód nierówno, czasem hamuje tak, że już myślę, że się ułożyło i będzie ok a za chwilę tarcza czerwona.

Jest jeszcze opcja, że nie do końca jest odpowietrzony układ, ale czy to by skutkowało nie odbijaniem klocków? Tył hamuje dobrze, ręczny wzorowy. Pedał jest "głęboki" i mięknie więc tutaj jeszcze sądzę że jest powietrze + samoregulatory do wybrania luzu, jak się trochę ułoży układ. Przewody elastyczne nie puchną, przynajmniej nie na tyle bym to dostrzegł oczami.

Czy jest jakiś zawór zwrotny w układzie hamulcowym który powoduje cofanie się płynu po odpuszczeniu pedału? Tłoczki po wyjęciu zacisków chodzą w miarę swobodnie w zacisku.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-27, 21:12   

Wymień przewód elastyczny w zacisku,którego tłok nie wraca.To ewidentnie wina przewodu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-27, 21:21   

A może problem z pompa, i pompa nie odpuszcza obwodu, ale to by oba przody się blokowały. A w tym blokującym sie zacisku oba klocki ścierają się równo czy któryś bardziej?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-27, 21:23   

Zawias napisał/a:
Wymień przewód elastyczny w zacisku,którego tłok nie wraca.To ewidentnie wina przewodu.


Aaaa na ten od Matiza? ;) .... dobra żartowałem :D poczucie humoru to chyba najlepsze lekarstwo na nieustające drobne niedomagania mojej Suzi :)

Zawiasie dziękuję za wsparcie, jak zwykle jesteś na posterunku. Myślisz, że dobrze by było od razu obydwa wymienić, z lewej i prawej?
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-03-27, 21:26   

Sam, ta Twoja Suza to się tak często psuje, czy jesteś mega nadgorliwy? :-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-27, 21:27   

moziembl napisał/a:
A może problem z pompa, i pompa nie odpuszcza obwodu, ale to by oba przody się blokowały. A w tym blokującym sie zacisku oba klocki ścierają się równo czy któryś bardziej?


Któryś bardziej. W obydwu zaciskach bardziej scierają się klocki te które są przy tłoczkach. Te od strony jarzma są delikatnie grubsze. Ogólnie to klocki mało zużyte bo niedawno wymieniałem, Kashiyame jakąś mi sprzedali bo innych na stanie nie mieli, a koniecznie potrzebowałem.

No właśnie nie bardzo znam zasadę działania samej pompy, ale chyba jest tak, że jest oddzielna sekcja na tył i wychodzi jeden przewód i oddzielna na przód i na przód do lewego koła idzie bezpośrednio z pompy i do prawego koła bezpośrednio z pompy. Tylko czy coś jest co powoduje wymuszenie powrotu płynu do pompy?

[ Dodano: 2013-03-27, 21:28 ]
sokratesb napisał/a:
Sam, ta Twoja Suza to się tak często psuje, czy jesteś mega nadgorliwy? :-)


Zdecydowanie to drugie... :oops:

[ Dodano: 2013-03-27, 21:33 ]
A to może być WAŻNE - po jakimś czasie, klocki odpuszczają. Albo po przejechaniu jakiegoś odcinka, albo jak stoi fura to po kilku minutach. Tak jakby jakieś ciśnienie było cały czas na przewodach i póki się nie rozejdzie to klocki trzymają się tarczy. Może to faktycznie elastyczne przewody puchną i trzymają ciśnienie.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-27, 21:33   

Nie jestem zwolennikiem wymiany czegoś na zapas.W wężyku stworzył się zawór jednostronnego działania.Zdarza się.Wymień i zapomnisz o kłopocie.Jak nie masz spoa załóż oryginał.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-27, 22:52   

SamNaSamZSam napisał/a:
Zawias napisał/a:
Wymień przewód elastyczny w zacisku,którego tłok nie wraca.To ewidentnie wina przewodu.


Aaaa na ten od Matiza? ;)

Dobre! Stare, ale dobre :lol:
Zanim zainwestujesz plny, to zamień elastyki prawy z lewym. Będziesz wiedział, czy tutaj jest problem.
Za cofanie się klocków odpowiada gumowy uszczelniacz w rowku zacisku.
Jak mam świeżo odchamione tłoczki, to jestem w stanie wcisnąć je ręką w zacisk.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-27, 22:58   

Jak wężyk nie puści płynu z powrotem,to odchamione tłoczki nie pomogą.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.