Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik 1.9 TD zaczął dymić, brak mocy,ciężko odpala.
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-03, 21:29   Silnik 1.9 TD zaczął dymić, brak mocy,ciężko odpala.

Witam.
Zacznę od tego , że bardzo się cieszę iż powstało to forum, przeczytałem dużo odp. na nurtujące mnie pytania(np. zwiększenie mocy poprzez wyminę pompy wtryskowej)
Problem jest taki:
Auto miało ok 10. tys km remont silnika-rozrzad itp rzeczy. Ostatnio na wyjeździe dawałem mu w tyłek dość ostro i w błotku nagle zaczął tracić moc, po chwili zgazł. Po jakimś czasie odpaliłem-meggggaaaa dymił i na wolnych obrotach gasł,dojechałem nim do domu, nawet do 80 km się rozkulał, ale najmniejsze wzniesienie i tracił moc, nawet wiatr hehe:D
Jakieś pomysły?
Na końcu już jadąc nie dymił-tylko brak mocy i gaśnięcie.

Tak przy okazji-jak nie wchodzi jedynka jadac-jak sie turla, albo redukcja z 2-1 to uszkodzony jest synchronizator?
Pozdrawiam!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-03, 21:39   

Pierwszy bieg włączamy na postoju, z tym dymieniem,to może pasek przeskoczył o jeden ząb.Tak a propos to witamy się w innym wątku.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-02-03, 22:34   

może śmigasz na reduktorze :D
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2013-02-03, 23:18   

Nie lubię powitalni,wiec przywitałem się w wątku:D
Jak zapewne wiesz 1.9 TD nie ma zbyt wiele mocy, i w trudnych warunkach gdzie trzeba na 2 wjechać z prędkością po chwili na 2 traci moc, a na jedynkę jadąc nie można przejść co powoduje ugrzęźnięciem.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-04, 10:03   

Zawias napisał/a:
Pierwszy bieg włączamy na postoju,

Nieprawda, samurai ma synchronizowany 1-szy bieg i u mnie niema problemu z redukcją 2/1 czy to w terenie czy na ulicy.
 
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-02-04, 15:12   Re: Silnik 1.9 TD zaczął dymić, brak mocy,ciężko odpala.

amplexus napisał/a:
Witam.
Zacznę od tego , że bardzo się cieszę iż powstało to forum, przeczytałem dużo odp. na nurtujące mnie pytania(np. zwiększenie mocy poprzez wyminę pompy wtryskowej)
Problem jest taki:
Auto miało ok 10. tys km remont silnika-rozrzad itp rzeczy. Ostatnio na wyjeździe dawałem mu w tyłek dość ostro i w błotku nagle zaczął tracić moc, po chwili zgazł. Po jakimś czasie odpaliłem-meggggaaaa dymił i na wolnych obrotach gasł,dojechałem nim do domu, nawet do 80 km się rozkulał, ale najmniejsze wzniesienie i tracił moc, nawet wiatr hehe:D
Jakieś pomysły?
Na końcu już jadąc nie dymił-tylko brak mocy i gaśnięcie.

Tak przy okazji-jak nie wchodzi jedynka jadac-jak sie turla, albo redukcja z 2-1 to uszkodzony jest synchronizator?
Pozdrawiam!


Sprawdź dolot powietrza... czy ma powietrza dostatecznie dużo.
Sterowanie turbo... i EGR ( jak jest )
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-04, 20:40   

odłącze rurę prze filtrem-mam snoorkel więc troche moc może ograniczać,
sterowanie turbo?nic o takim czymś nie wiem-jak to sprawdzić?
CO z ERG?czytałem , że to potrafi nawalać, coś ludzie piszą o wstawianiu kawałka blaszki ale nic z tego nie rozumiem:D
 
     
funia25 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 19
Wysłany: 2013-02-04, 22:26   

ale dymi na biało,czy czarno,jak biało to stawiam na głowie,jak czarno to nieszczelny dolot,rura od turbo szczeliła
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-04, 23:35   

Witam.
Na początku po tym jak zgasł mega kopcił na biało.. po chwili coraz mniej i na końcu już wcale, nawet na końcu ciężko bo ciężko ale na wolnych obrotach chodził.
Na czarno nie dymił i nie dymi
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-05, 07:30   

Uszczelka pod głowicą? Sprawdź stan płynu chłodzącego i czy nie ma w nim śladów oleju oraz stan oleju i czy nie ma tzw. masła pod korkiem wlewu oleju, co też może wskazywać na uszczelkę głowicy lub samą głowicę.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-02-05, 08:10   

amplexus napisał/a:
Witam.
Na początku po tym jak zgasł mega kopcił na biało.. po chwili coraz mniej i na końcu już wcale, nawet na końcu ciężko bo ciężko ale na wolnych obrotach chodził.
Na czarno nie dymił i nie dymi



No to zmienia postać rzeczy...
Zapomnij o dolocie, turbo czy też EGR :)

Czy teraz usterka występuje nadal ?
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2013-02-05, 11:05   

nie wystepuje bo skonczyl sie plyn chlodzacy :D temperatura nie rosnie ponad nominal??
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-05, 11:35   

temperatura w normie, podejde sprawdzić płyn , ale może go nie być:D
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
sami111 
nowicjusz


Wiek: 50
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-06, 09:01   

Kolego prawdopodobnie padła ci pompa wtryskowa, te modele mają taką przypadłość.
_________________
albo suzuki albo nic...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-06, 11:37   

sami111 napisał/a:
Kolego prawdopodobnie padła ci pompa wtryskowa, te modele mają taką przypadłość.


Hmm ale jeśli to seryjne TD z jednostką PSA to tam pompa wtryskowa to zwykły mechanik ze sterowaniem linkowym. Jeżeli nie kapie z pompy i elektrozawór sprawny to chyba nie bardzo co tam może dawać takie objawy w samej pompie. Tak mi się wydaje...
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-06, 15:28   

Płyn chłodniczy jest, z niczego chyba nie kapie(stoi na ulicy w kałuży błota:D dzisiaj już nie odpala.Idzie do mechanika,jak pompa to git, bo chce wymienić na tą od 306stki:D

[ Dodano: 2013-03-12, 00:45 ]
niestety problem okazał się większy:/ silnik stracił kompresje:/ po tym jak trochę pochodzi to ponoć się "podpompywuje" ale i tak krzywo chodzi itd. jeśli dobrze zapamietałem ma 4?bary? a powinien mieć 10? albo 0,4a ma mieć 2:D nie pamiętam dobrze, a nie znam się totalnie na tym:)
Problem jest duży:/ remont silnika raczej nie opłacalny.. bo pewnie z 1,5 tys wyjdzie a może więcej, taki sam silnik, ok 1,5 tys. zł+ przekładka pewnie z 600zł,silnik od Jimmy-iego vtek na 2 wałkach ok 2,5 tys całość sprzęt+ przekładka(ok800zł) + elektryk(nie znam wyceny)
CO na ten temat myślicie??czy przyszłośc jest faktycznie tak czarna??:/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.