Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
co daje reduktor od samca 1.0 ?
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-02-07, 12:59   

fingil napisał/a:
wycinasz z kalki półksiężyc, dopasowany do talerza, przepuszczasz pomiędzy wałkiem a talerzem i patrzysz na równość zagniatanej kartki, nie może być zbyt luźna i zbyt dociśnięta tzn. przecięta, to tak pokrótce
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-07, 14:36   

kostuch napisał/a:


Bardziej mi chodziło o to, że nie każdy potrzebuje aż takiej redukcji przełożeń.
Jeżeli przy 3,7 np. jedziesz 60km/h i masz 3tys obr, to przy 5,125 masz prawie 4,5tys. Jak ktoś dużo jeździ po asfalcie, to robi się mało komfortowo.



A to dlaczego? Jadac 50 zamiast 3 wrzucasz 4 i smigasz 2300rpm, 60 5tka, auto idzie plynnie nie szarpie nie dusi sie.
Ja osobiscie ruszam z 2ki, 1ka pozwala sie rozpedzic do 16km/h ...
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-07, 15:12   

Ale jak jedziesz ponad 100km na rajd, to żeby utrzymać prędkość przelotową na jakimś rozsądnym poziomie rzędu 80-90km/h, musisz już piłować silnik na wysokich obrotach. Na dłuższą metę niezbyt to przyjemne dla uszu :roll:
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-07, 15:23   

Przy 90km/h silnik mi sie nie piluje, przy 110 juz tak ... Dodam tylko ze to odczyty przy seryjnych kolach ...
Dzis wieczorem jade za miasto to wskocze na autostrade z gps'em i sprawdze jak sie sprawy maja :)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-02-08, 01:12   

ale macie problem :shock: wrzucasz większe koło i już masz prędkość. Jak Lopes chce w terenie jeździć to nie sądzę że na małych, łysawych seriach tylko na pewno jakiś większy kapeć więc o co Wam chodzi że go tak zniechęcacie do 5.12?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-08, 08:34   

Ja zachecam :D
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-08, 08:55   

Ja tam też nie zniechęcam, a wręcz polecam.
Chodzi tylko o świadomość plusów i minusów :mrgreen:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-08, 10:18   

KRZYKKU napisał/a:
ale macie problem :shock: wrzucasz większe koło i już masz prędkość.

Tak. Większe koła dorzucają gratis do "Pani domu" :mrgreen:
A do ziemniaków w lidlu dają w promocji usługi liftowania, żeby te koła weszły do auta.
:lol:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-10, 22:12   

Coż, w ten weekend przetestowałem nowe przełożenia 5.125.

Moje spostrzeżenia są następujące:

Auto żwawsze.
W mieście trzeba machać więcej gałką zmiany biegów
Auto przyspiesza na 5 biegu ( wcześniej na płaskim utrzymywało stałą prędkość ;))
Auto dobija do 100kph, a jeszcze jest zapas.
Na 4L i 1 biegu można maszerować przy aucie.

Generalnie bardzo pozytywnie, ale należy pamiętać że mam ciężkie nalewki 235/70r15.

Zawsze przegapiam najlepsze promocje w marketach ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-10, 22:35   

J/W ruszamy z 2ki na miasto jest cool w trasie glosno w terenie klasa:)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-10, 22:39   

Lexx napisał/a:
J/W ruszamy z 2ki na miasto jest cool w trasie glosno w terenie klasa:)


Jak by w samim było kiedyś cicho :mrgreen:
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-23, 18:55   

Koledzy czy każdy reduktor od 1.0 podejdzie do 1.3??? i jakie cześci będe musiał zmienić zeby to połączyć??? Prosze z polskiego na nasze bo już tyle się naczytałem że nic z tego nie wiem. . .Tylko mętlik w głowie!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-23, 19:00   

tak,ale nie z każdego 1.0 będziesz mógł zmotać 4.16.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-23, 19:03   

Chodzi o sam reduktor. Czyli każdy podejdzie!!! Jakie zmiany żeby złączyć reduktor od 1.0 z silnikiem 1.3???
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-23, 19:06   

Ewentualnie mogą być inne flansze wałów (do przełożenia ze starego reduktora)
Reszta plug&play
 
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-23, 19:10   

A te flansze jak będe kupował reduktor od 1.0 będą z nim czy musze to osobno załatwić?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-23, 19:18   

Flansze przełożysz ze swojego-powinny pasować z 1.0. Zobacz jakimi śrubami u Ciebie jest przykręcony wał.Zapytaj sprzedającego na jakie śruby jest przykręcany wał,to będziesz pewien.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-23, 20:46   

Przepraszam za głupie pytania ale w tym to akurat jestem zielono zielony!Wał, który?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-23, 20:49   

Waly napedowe, przod i tyl, jedne sa skrecane srubami M8 inne M10 (bodaj), tak jak Zawias pisal, sprawdz jakimi masz skrecone i takiej flanszy szujak.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-02-23, 20:53   

DZIĘKUJE za informacje i cierpliwość.Już wiem wszystko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.