Pomógł: 2 razy Wiek: 48 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 120 Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-02-07, 12:59
fingil napisał/a:
wycinasz z kalki półksiężyc, dopasowany do talerza, przepuszczasz pomiędzy wałkiem a talerzem i patrzysz na równość zagniatanej kartki, nie może być zbyt luźna i zbyt dociśnięta tzn. przecięta, to tak pokrótce
_________________ Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-07, 14:36
kostuch napisał/a:
Bardziej mi chodziło o to, że nie każdy potrzebuje aż takiej redukcji przełożeń.
Jeżeli przy 3,7 np. jedziesz 60km/h i masz 3tys obr, to przy 5,125 masz prawie 4,5tys. Jak ktoś dużo jeździ po asfalcie, to robi się mało komfortowo.
A to dlaczego? Jadac 50 zamiast 3 wrzucasz 4 i smigasz 2300rpm, 60 5tka, auto idzie plynnie nie szarpie nie dusi sie.
Ja osobiscie ruszam z 2ki, 1ka pozwala sie rozpedzic do 16km/h ...
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-07, 15:12
Ale jak jedziesz ponad 100km na rajd, to żeby utrzymać prędkość przelotową na jakimś rozsądnym poziomie rzędu 80-90km/h, musisz już piłować silnik na wysokich obrotach. Na dłuższą metę niezbyt to przyjemne dla uszu
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-02-07, 15:23
Przy 90km/h silnik mi sie nie piluje, przy 110 juz tak ... Dodam tylko ze to odczyty przy seryjnych kolach ...
Dzis wieczorem jade za miasto to wskocze na autostrade z gps'em i sprawdze jak sie sprawy maja :)
ale macie problem wrzucasz większe koło i już masz prędkość. Jak Lopes chce w terenie jeździć to nie sądzę że na małych, łysawych seriach tylko na pewno jakiś większy kapeć więc o co Wam chodzi że go tak zniechęcacie do 5.12?
Coż, w ten weekend przetestowałem nowe przełożenia 5.125.
Moje spostrzeżenia są następujące:
Auto żwawsze.
W mieście trzeba machać więcej gałką zmiany biegów
Auto przyspiesza na 5 biegu ( wcześniej na płaskim utrzymywało stałą prędkość ;))
Auto dobija do 100kph, a jeszcze jest zapas.
Na 4L i 1 biegu można maszerować przy aucie.
Generalnie bardzo pozytywnie, ale należy pamiętać że mam ciężkie nalewki 235/70r15.
Zawsze przegapiam najlepsze promocje w marketach ;)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Koledzy czy każdy reduktor od 1.0 podejdzie do 1.3??? i jakie cześci będe musiał zmienić zeby to połączyć??? Prosze z polskiego na nasze bo już tyle się naczytałem że nic z tego nie wiem. . .Tylko mętlik w głowie!
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-23, 19:18
Flansze przełożysz ze swojego-powinny pasować z 1.0. Zobacz jakimi śrubami u Ciebie jest przykręcony wał.Zapytaj sprzedającego na jakie śruby jest przykręcany wał,to będziesz pewien.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum