Witam,
koledzy mam pytanie bo własnie kończę montaż nowego silnika który zamontowałem kilka cm do tyłu aby odciążyć przód i związku z tym chce również cofnąć budę, lecz nie wiem o ile cm będzie optymalnie?
- Jaki mogą być komplikacje z taką operacją?
Na pewno śruby mocujące budę - dla mnie to nie problem bo i tak został mi oryginalne tylko dwie bo reszta poszła przy remoncie blacharki oraz będzie trzeba wydłużyć drążek kierowniczy. Co jeszcze ?
- Czy nie będzie problem z przednimi błotnikami ?
- Z tego co czytałem to przy wymianie opon na większe trzeba by było przerabiać nadkola przednie bo się opony nie mieszczą , jeśli tak to od strony przody czy od strony drzwi? Jeśli od drzwi to był by kolejny plus cofnięcia budy :)
Jak macie jeszcze jakieś sugestię to proszę pisać, każda uwaga się przyda
Koncepcja ciekawa.
Ja bym cofnął tylko tyle ile trzeba, żeby się silnik zmieścił i lewarki skrzyni i reduktora dało się złapać jakoś wygodnie.
Koła obcierały od strony drzwi, bo z przodu nie problem wyciąć
Wszystko zależnie od rozmiaru gumy.
Hmm.. nie wiem czemu ale miałem przeczucie że kolego pierwszy się odezwiesz chyba tak jak ja siedzisz kilkanaście godzin dziennie na tym forum, co ? :)
Wracając do tematu, tylnimi błotnikami się nie przejmuje ponieważ ich nie mam i cały tył robię całkowicie inaczej. Buda jest teraz cofnięta jakieś 5cm i wajchą od reduktora jeszcze swobodnie można operować, natomiast tą od biegów jeszcze nie (ciężko wrzucić 2,4,wstecznego) tak więc chciał bym jeszcze o jakieś 5 cofnąć lecz aby to zrobić muszę odciąć mocowanie od tłumika bo buda o nie zachacza lub ewentualnie wytnę trochę podłogę i zrobię coś w stylu tunelu aby rama wchodziła w budę jeśli tego nie zrobię będę musiał zrobić lift budy o jakieś 10 cm, a wtedy może auto stać się bardziej wywrotne ;/
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-16, 08:55
Ja widzę problem przede wszystkim z miejscem na tylne koła, budę trzeba by podciąć pewnie pod same drzwi.
Z przodem jest łatwiej, trzeba podciąć błotniki tak, jak się tnie przy wysunięciu mostu na springach.
Dźwignie biegów i reduktora na pewno nie będą pracowały w fabrycznych otworach, trzeba "poprawić" tunel kątówką.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 09:38
czuperek napisał/a:
(...)
Pytanie najważniejsze - ile cofnąć bude?
Chyba sam musisz sobie na to pytanko odpowiedzieć. Pewnym ograniczeniem będą mocowania karoserii z przodu i z tyłu - jakoś musisz je odpowiednio przedłużyć. Musisz też wziąć pod uwagę potrzebę przedłużenia przekładni kierowniczej. No i przy takim zabiegu - chłodnica na pakę.
Jak to mówią starzy wyjadacze-majsterkowicze "masz łeb, masz ch..., to kombinuj" ;)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 10:55
No jak masz resory, to korzystnie dociążysz tył i autko nie będzie skakać nerwowo. Jak masz wyciągarkę, to może skusisz się na montaż jej za fotelem pasażera, zyskasz na koncie natarcia z przodu.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Tym dociążeniem tyłu bardziej mi zależy aby przód nie ,,nurkował`` w błocie. Mam resory ale robie na springi.
Co do wyciagarki bedzie jedna z przodu druga z tyłu, tą co ma robić z przodu miałem zamiar dać na pakę ale to chyba duża kombinacja będzie nie wiem czy podołam z tym. Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?
Na szczęście do nastu godzin na forum mi nie dochodzi
Ja bym cofnął o tyle co silnik, przynajmniej drążki biegów/reduktora trafią w otwory-zawsze troche mniej cięcia
Przy przesunięciu budy jest więcej ciecia niż Ci się wydaje. Na pewno mniej roboty by było przy wycięciu nowego otworu na wajchę od biegów. Z tego co teraz patrzyłem to cofnę o jakieś 12 cm budę :)
Nie bój nic, domyślam się ile jest roboty z tym i o ile samo wycinanie nowych otworów to pikuś, bardziej martwił bym się, żeby biegów nie trzeba by zmieniać z tylnej kanapy
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 16:22
czuperek napisał/a:
(...) Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?
Miałem na myśli taki myk - jeżeli masz wyciągarkę z przodu, zawsze będzie ona trochę wystawała do przodu, zgadza się? Przez to zmniejszy się kąt natarcia. Są trzy sposoby na to: zwiększenie liftu zawieszenia, przeniesienie chłodnicy na pakę a w jej miejsce wciśnięcie wyciągarki, przesunięcie wyciągarki "przedniej" na tył auta... przy ostatnim sposobie aż prosi się o wypchnięcie przedniego mostu do przodu, aby koła przednie wystając poza obrys zderzaka, ładnie wyciągały auto z głębszych zapadnięć i przeszkód pionowych (rowy, trawersy).
Coś takiego:
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 18:55
@sokratesb, pisałem o przedniej, a nie tylnej osi
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
(...) Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?
Miałem na myśli taki myk - jeżeli masz wyciągarkę z przodu, zawsze będzie ona trochę wystawała do przodu, zgadza się? Przez to zmniejszy się kąt natarcia. Są trzy sposoby na to: zwiększenie liftu zawieszenia, przeniesienie chłodnicy na pakę a w jej miejsce wciśnięcie wyciągarki, przesunięcie wyciągarki "przedniej" na tył auta... przy ostatnim sposobie aż prosi się o wypchnięcie przedniego mostu do przodu, aby koła przednie wystając poza obrys zderzaka, ładnie wyciągały auto z głębszych zapadnięć i przeszkód pionowych (rowy, trawersy).
Trochę masz racji, a trochę się z Tobą nie zgodzę. Przecież w tym wypadku kąt natarcia nie ogranicza wyciągarka tylko ... zderzak. Przecież wyciągarka to tylko dodatkowy element na zderzaku i nie odgrywa tu większej roli.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 19:06
czuperek napisał/a:
Trochę masz racji, a trochę się z Tobą nie zgodzę. Przecież w tym wypadku kąt natarcia nie ogranicza wyciągarka tylko ... zderzak. Przecież wyciągarka to tylko dodatkowy element na zderzaku i nie odgrywa tu większej roli.
I bardzo często zderzak jest skrzynkowy, mocno wystający poza obrys... i koło się zamyka. Żeby nie kasztanić tematu - trzymam czuperek kciuki za Twoje prace, podrzucaj jakieś foty, próbuj, dziel się z nami doświadczeniem Powodzenia
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-16, 20:13
A ja się nie odnosiłem do żadnego postu. Jednak jak tak myślę, to tylna oś też przesuwa się do przodu, czyż nie? No bo buda idzie do tyłu, a oś zostaje.
A że kąt zejścia się powiększa to chodzi mi o to, że buda będzie bardziej wystawała z tyłu, a więc kąt będzie większy, nie?
Jakoś nie umiem tego wyjaśnić logiczniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum