Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Cofnięcie budy do tyłu
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-15, 19:13   Cofnięcie budy do tyłu

Witam,
koledzy mam pytanie bo własnie kończę montaż nowego silnika który zamontowałem kilka cm do tyłu aby odciążyć przód i związku z tym chce również cofnąć budę, lecz nie wiem o ile cm będzie optymalnie?

- Jaki mogą być komplikacje z taką operacją?
Na pewno śruby mocujące budę - dla mnie to nie problem bo i tak został mi oryginalne tylko dwie bo reszta poszła przy remoncie blacharki oraz będzie trzeba wydłużyć drążek kierowniczy. Co jeszcze ?

- Czy nie będzie problem z przednimi błotnikami ?

- Z tego co czytałem to przy wymianie opon na większe trzeba by było przerabiać nadkola przednie bo się opony nie mieszczą , jeśli tak to od strony przody czy od strony drzwi? Jeśli od drzwi to był by kolejny plus cofnięcia budy :)

Jak macie jeszcze jakieś sugestię to proszę pisać, każda uwaga się przyda
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-15, 19:26   

Koncepcja ciekawa.
Ja bym cofnął tylko tyle ile trzeba, żeby się silnik zmieścił i lewarki skrzyni i reduktora dało się złapać jakoś wygodnie.
Koła obcierały od strony drzwi, bo z przodu nie problem wyciąć :mrgreen:
Wszystko zależnie od rozmiaru gumy.

Nadola z tyłu tez nie trafią w miejsce :mrgrren:
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-15, 19:42   

Hmm.. nie wiem czemu ale miałem przeczucie że kolego pierwszy się odezwiesz chyba tak jak ja siedzisz kilkanaście godzin dziennie na tym forum, co ? :)

Wracając do tematu, tylnimi błotnikami się nie przejmuje ponieważ ich nie mam i cały tył robię całkowicie inaczej. Buda jest teraz cofnięta jakieś 5cm i wajchą od reduktora jeszcze swobodnie można operować, natomiast tą od biegów jeszcze nie (ciężko wrzucić 2,4,wstecznego) tak więc chciał bym jeszcze o jakieś 5 cofnąć lecz aby to zrobić muszę odciąć mocowanie od tłumika bo buda o nie zachacza lub ewentualnie wytnę trochę podłogę i zrobię coś w stylu tunelu aby rama wchodziła w budę jeśli tego nie zrobię będę musiał zrobić lift budy o jakieś 10 cm, a wtedy może auto stać się bardziej wywrotne ;/
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-16, 08:55   

Ja widzę problem przede wszystkim z miejscem na tylne koła, budę trzeba by podciąć pewnie pod same drzwi.
Z przodem jest łatwiej, trzeba podciąć błotniki tak, jak się tnie przy wysunięciu mostu na springach.
Dźwignie biegów i reduktora na pewno nie będą pracowały w fabrycznych otworach, trzeba "poprawić" tunel kątówką.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-16, 08:59   

Tak jak pisałem, tylniej paki nie mam w ogóle jest ucięta wiec to rzaden problem.

Pytanie najważniejsze - ile cofnąć bude?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 09:38   

czuperek napisał/a:
(...)
Pytanie najważniejsze - ile cofnąć bude?


Chyba sam musisz sobie na to pytanko odpowiedzieć. Pewnym ograniczeniem będą mocowania karoserii z przodu i z tyłu - jakoś musisz je odpowiednio przedłużyć. Musisz też wziąć pod uwagę potrzebę przedłużenia przekładni kierowniczej. No i przy takim zabiegu - chłodnica na pakę.
Jak to mówią starzy wyjadacze-majsterkowicze "masz łeb, masz ch..., to kombinuj" ;)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-16, 10:25   

Hehe kombinuje cały czas.

Ciekawy jestem jaki bedzie rozkład masy pojazdu przy cofnieciu budy o jakies 15cm bo na tyle się chyba zdecyduje
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 10:55   

No jak masz resory, to korzystnie dociążysz tył i autko nie będzie skakać nerwowo. Jak masz wyciągarkę, to może skusisz się na montaż jej za fotelem pasażera, zyskasz na koncie natarcia z przodu.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-16, 11:07   

Tym dociążeniem tyłu bardziej mi zależy aby przód nie ,,nurkował`` w błocie. Mam resory ale robie na springi.

Co do wyciagarki bedzie jedna z przodu druga z tyłu, tą co ma robić z przodu miałem zamiar dać na pakę ale to chyba duża kombinacja będzie nie wiem czy podołam z tym. Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-16, 11:44   

Na szczęście do nastu godzin na forum mi nie dochodzi :-)
Ja bym cofnął o tyle co silnik, przynajmniej drążki biegów/reduktora trafią w otwory-zawsze troche mniej cięcia :-)
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-16, 13:55   

Przy przesunięciu budy jest więcej ciecia niż Ci się wydaje. Na pewno mniej roboty by było przy wycięciu nowego otworu na wajchę od biegów. Z tego co teraz patrzyłem to cofnę o jakieś 12 cm budę :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-16, 14:17   

Nie bój nic, domyślam się ile jest roboty z tym i o ile samo wycinanie nowych otworów to pikuś, bardziej martwił bym się, żeby biegów nie trzeba by zmieniać z tylnej kanapy :mrgreen:
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 16:22   

czuperek napisał/a:
(...) Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?


Miałem na myśli taki myk - jeżeli masz wyciągarkę z przodu, zawsze będzie ona trochę wystawała do przodu, zgadza się? Przez to zmniejszy się kąt natarcia. Są trzy sposoby na to: zwiększenie liftu zawieszenia, przeniesienie chłodnicy na pakę a w jej miejsce wciśnięcie wyciągarki, przesunięcie wyciągarki "przedniej" na tył auta... przy ostatnim sposobie aż prosi się o wypchnięcie przedniego mostu do przodu, aby koła przednie wystając poza obrys zderzaka, ładnie wyciągały auto z głębszych zapadnięć i przeszkód pionowych (rowy, trawersy).

Coś takiego:

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-16, 17:01   

A tak w ogóle to nie będzie dziwnie wyglądać jak tylna oś będzie jakby do przodu przesunięta? No i chyba zmniejszy się też kąt zejścia...
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 18:55   

@sokratesb, pisałem o przedniej, a nie tylnej osi
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-16, 18:57   

manias79 napisał/a:
czuperek napisał/a:
(...) Nie bardzo rozumiem jak się kąt natarcia zwiększy gdy dam jednak tą wyciągarkę do tyłu? Możesz mi to wytłumaczyć?


Miałem na myśli taki myk - jeżeli masz wyciągarkę z przodu, zawsze będzie ona trochę wystawała do przodu, zgadza się? Przez to zmniejszy się kąt natarcia. Są trzy sposoby na to: zwiększenie liftu zawieszenia, przeniesienie chłodnicy na pakę a w jej miejsce wciśnięcie wyciągarki, przesunięcie wyciągarki "przedniej" na tył auta... przy ostatnim sposobie aż prosi się o wypchnięcie przedniego mostu do przodu, aby koła przednie wystając poza obrys zderzaka, ładnie wyciągały auto z głębszych zapadnięć i przeszkód pionowych (rowy, trawersy).

Coś takiego:

[url=http://s6.ifotos.pl/...sss.jpg]Obrazek[/url]


Trochę masz racji, a trochę się z Tobą nie zgodzę. Przecież w tym wypadku kąt natarcia nie ogranicza wyciągarka tylko ... zderzak. Przecież wyciągarka to tylko dodatkowy element na zderzaku i nie odgrywa tu większej roli.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-16, 19:06   

czuperek napisał/a:

Trochę masz racji, a trochę się z Tobą nie zgodzę. Przecież w tym wypadku kąt natarcia nie ogranicza wyciągarka tylko ... zderzak. Przecież wyciągarka to tylko dodatkowy element na zderzaku i nie odgrywa tu większej roli.


I bardzo często zderzak jest skrzynkowy, mocno wystający poza obrys... i koło się zamyka. Żeby nie kasztanić tematu - trzymam czuperek kciuki za Twoje prace, podrzucaj jakieś foty, próbuj, dziel się z nami doświadczeniem :-> Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-02-16, 19:10   

Dzięki mimo wszystko za radę.
Nad wysunięciem przednich mostów też się mega zastanawiam, zobaczę jak z funduszami.

Za budę zabieram się w poniedziałek bo dzisiaj walczyłem z łapami od skrzyni. Oczywiście wstawię jakieś fotki.

pozdrawiam
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-16, 20:13   

A ja się nie odnosiłem do żadnego postu. Jednak jak tak myślę, to tylna oś też przesuwa się do przodu, czyż nie? No bo buda idzie do tyłu, a oś zostaje.

A że kąt zejścia się powiększa to chodzi mi o to, że buda będzie bardziej wystawała z tyłu, a więc kąt będzie większy, nie?
Jakoś nie umiem tego wyjaśnić logiczniej. :-D
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-16, 21:14   

ale kolega pisał że tył budy i tak ma ścięty i tyłem mamy się nie martwić :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.