Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dodatkowe wskaźniki
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-24, 12:35   Dodatkowe wskaźniki

Wczoraj podpinałem wskaźnik temperatury i woltomierz i jest mały problem, mianowicie po uruchomieniu silnika wszystko ładnie działa ale jak tylko włącze światła lub dmuchawe to wskaźnik temperatury zaczyna przeklamywać, pokazuje dużo większą temperaturę niż jest w rzeczywistosci. Czy ktoś może mi powiedzieć czym to jest spowodowane?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-24, 13:44   

Przyczyny szukaj w zasilaniu owych wskaźników, spróbuj pociągnąć na próbę zasilanie na krótko (przez bezpiecznik) z akumulatora i sprawdź czy dalej będzie się tak działo.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-24, 18:24   

Właśnie tak robiłem i niestety dalej się tak dzieje...
_________________
Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500

Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-02-24, 20:25   

Czujnik temperatury masz dwu przewodowy czy jedno? Masę silnika sprawdziłeś? Generalnie jeśli masz problem że jak włączasz jakiś duży odbiornik i inny zaczyna wariować to albo masa do dupy albo plus. Ja do swoich wskaźników przez przekaźnik dostarczyłem oddzielny plus i minus. W szczególności że chciałem pomiar napięcia dokładnie na akumulatorze, a nie gdzieś w instalacji. Tym bardziej że samce mają przekroje przewodów bardzo skromne. Więc i spadki napięcia są spore.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-24, 20:49   

Autor tematu nawet nie dał żadnej szansy zatajając jakie auto, jaki czujnik i jaki wskaźnik :mrgreen:
 
     
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-25, 00:12   

Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...
_________________
Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500

Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-02-25, 07:41   

Fifer napisał/a:
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...


Nie masz się co denerwować, twój opis problemu rzeczywiście jest lakoniczny, co utrudnia pomoc, próbowałeś brać masę i + bezpośrednio z aku do wskaźnika i czujnika? Powinno być dobrze, a ze skromnego opisu to masz do przeglądu całą elektrykę, zacznij od czystości klem, i stanu przewodu ładowania z alternatora.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-25, 10:40   

Fifer napisał/a:
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...


Chłopaku... może odrobinę grzeczniej. :roll:
Jak zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi, to chociaż podaj podstawowe dane.

Dla twojej informacji:
W gaźnikowym samuraiu był jeden czujnik temperatury a we wtryskowym dwa.
Do tego z jednym kabelkiem co idzie do zegara nie ma sensu się podłączać - jakbyś dokładnie obejrzał schemat, to byś się dowiedział dlaczego.
Do tego idącego do komputera podłączasz się tak samo jak w Gallardo i będzie dobrze działać :mrgreen:
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-02-25, 17:02   

mój jest w kolorze Gallardo więc można łatwo pomylić :mrgreen:
jak kostuch pisał nie rzucaj się kiedy przychodzisz z zapytaniem o pomoc, sam widzisz że pasuje podać więcej informacji
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-25, 18:20   

kostuch napisał/a:
Fifer napisał/a:
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...

Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...


Chłopaku... może odrobinę grzeczniej. :roll:
Jak zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi, to chociaż podaj podstawowe dane.

Dla twojej informacji:
W gaźnikowym samuraiu był jeden czujnik temperatury a we wtryskowym dwa.
Do tego z jednym kabelkiem co idzie do zegara nie ma sensu się podłączać - jakbyś dokładnie obejrzał schemat, to byś się dowiedział dlaczego.
Do tego idącego do komputera podłączasz się tak samo jak w Gallardo i będzie dobrze działać :mrgreen:


Chłopaku chyba nie doczytales o co mi chodzi ;-) albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi :oops: ... Ja podlaczylem dodatkowy wskaźnik z czujnikiem i to w nim jest przeklamanie.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-25, 18:41   

do którego czujnika podłączyłeś ? ... gdzie się on znajduje ?

i nie słodźcie sobie tymi "chłopakami" bo troszkę się pedalsko robi :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-25, 21:43   

Podłączyłem do czujnika dostarczanego razem ze wskaźnikiem, zamontowane jest na górnym wężu od chlodnicy.
_________________
Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500

Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-25, 23:36   

Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-02-26, 21:56   

kostuch napisał/a:
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:


Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-26, 21:59   

W weekend zrobię to samo zobaczymy co się będzie działo...
_________________
Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500

Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-27, 09:22   

moziembl napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:


Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.


Być może przesadzam, ale jak do tej pory nikt (poza autorem wątku) nie wie co to za czujnik, co to za wskaźnik i jak duże są przekłamania :mrgreen:
W sumie twoje ostatnie zdanie jest kluczowe...
 
     
Fifer 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-02-27, 23:07   

kostuch napisał/a:
moziembl napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz :mrgreen:
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne :idea:


Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.


Być może przesadzam, ale jak do tej pory nikt (poza autorem wątku) nie wie co to za czujnik, co to za wskaźnik i jak duże są przekłamania :mrgreen:
W sumie twoje ostatnie zdanie jest kluczowe...


Chłopie skończ już swoje wywody...
_________________
Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500

Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-28, 21:34   

ja też mam dodatkowy wskaźnik i pokazuje mi o 9stopni mniej niż laboratoryjny miernik temperatury. czujnik mam ze zestawu wkręcony w obudowę termostatu czyli tam gdzie oryginalny. kombinowałem z masami plusami nic to nie dało -przyzwyczaiłem się że 80stopni to 90 i jest OK
Ostatnio zmieniony przez Starscream 2013-02-28, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 21:43   

Z racji że już mamy taka merytoryczną dyskusję na temat podpięcia czujnika temperatury, mam takowe pytanie:

Jakiego koloru jest kabel idący do czujnika temperatury (tego pod termostatem) w silniku gaźnikowym?

Nie udało mi się tego odczytać ze schematu, a jakiś czas temu urwałem ten kabel nieświadomie jak montowałem alternator.
Urwany kabel został spięty z resztą "martwych" kabli i dopiero później się zorientowałem że został urwany, a teraz kłopot który to.

BTW mam plagę nie działających wskaźników, przestał działać poziom paliwa, temperaturę sam urwałem, a magicy od reduktora zgubli kulkę od czujnika 4x4. Jak żyć :mrgreen:
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-28, 23:46   

yahoo33 napisał/a:

Jakiego koloru jest kabel idący do czujnika temperatury (tego pod termostatem) w silniku gaźnikowym?


Żółto-biały
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.