Wczoraj podpinałem wskaźnik temperatury i woltomierz i jest mały problem, mianowicie po uruchomieniu silnika wszystko ładnie działa ale jak tylko włącze światła lub dmuchawe to wskaźnik temperatury zaczyna przeklamywać, pokazuje dużo większą temperaturę niż jest w rzeczywistosci. Czy ktoś może mi powiedzieć czym to jest spowodowane?
Przyczyny szukaj w zasilaniu owych wskaźników, spróbuj pociągnąć na próbę zasilanie na krótko (przez bezpiecznik) z akumulatora i sprawdź czy dalej będzie się tak działo.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Czujnik temperatury masz dwu przewodowy czy jedno? Masę silnika sprawdziłeś? Generalnie jeśli masz problem że jak włączasz jakiś duży odbiornik i inny zaczyna wariować to albo masa do dupy albo plus. Ja do swoich wskaźników przez przekaźnik dostarczyłem oddzielny plus i minus. W szczególności że chciałem pomiar napięcia dokładnie na akumulatorze, a nie gdzieś w instalacji. Tym bardziej że samce mają przekroje przewodów bardzo skromne. Więc i spadki napięcia są spore.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...
Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...
_________________ Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500
Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...
Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...
Nie masz się co denerwować, twój opis problemu rzeczywiście jest lakoniczny, co utrudnia pomoc, próbowałeś brać masę i + bezpośrednio z aku do wskaźnika i czujnika? Powinno być dobrze, a ze skromnego opisu to masz do przeglądu całą elektrykę, zacznij od czystości klem, i stanu przewodu ładowania z alternatora.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...
Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...
Chłopaku... może odrobinę grzeczniej.
Jak zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi, to chociaż podaj podstawowe dane.
Dla twojej informacji:
W gaźnikowym samuraiu był jeden czujnik temperatury a we wtryskowym dwa.
Do tego z jednym kabelkiem co idzie do zegara nie ma sensu się podłączać - jakbyś dokładnie obejrzał schemat, to byś się dowiedział dlaczego.
Do tego idącego do komputera podłączasz się tak samo jak w Gallardo i będzie dobrze działać
mój jest w kolorze Gallardo więc można łatwo pomylić
jak kostuch pisał nie rzucaj się kiedy przychodzisz z zapytaniem o pomoc, sam widzisz że pasuje podać więcej informacji
Lamborghini Gallardo... Chyba logiczne ze chodzi o samuraia...
Czujnik ma dwa przewody masa i sygnał... Mase mam podłączoną na silnik i na karoserie grubymi przewodami. Dzisiaj zauważyłem ze wycieraczki tez wolniej działają jak mam światła i wentylator załączone...
Chłopaku... może odrobinę grzeczniej.
Jak zadajesz pytanie i oczekujesz odpowiedzi, to chociaż podaj podstawowe dane.
Dla twojej informacji:
W gaźnikowym samuraiu był jeden czujnik temperatury a we wtryskowym dwa.
Do tego z jednym kabelkiem co idzie do zegara nie ma sensu się podłączać - jakbyś dokładnie obejrzał schemat, to byś się dowiedział dlaczego.
Do tego idącego do komputera podłączasz się tak samo jak w Gallardo i będzie dobrze działać
Chłopaku chyba nie doczytales o co mi chodzi albo ja nie rozumiem Twojej wypowiedzi ... Ja podlaczylem dodatkowy wskaźnik z czujnikiem i to w nim jest przeklamanie.
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne
Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne
Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.
Być może przesadzam, ale jak do tej pory nikt (poza autorem wątku) nie wie co to za czujnik, co to za wskaźnik i jak duże są przekłamania
W sumie twoje ostatnie zdanie jest kluczowe...
Jeżeli ten czujnik jest zasilany po prostu bezpośrednio z instalacji samochodowej, to będzie on równie przydatny i precyzyjny jak przechyłomierz
Z jakiegoś powodu stosuje się stabilizowane napięcia referencyjne
Kostuch troszkę chyba przesadzasz, po pierwsze rozumiem że wskaźnik jest samochodowy czyli przystosowany jest do samochodowych wahań napięcia zasilania ale w pewnych granicach, poza tym jest to wskaźnik, a nie miernik laboratoryjny z dokładnością pomiaru rzędu ułamków procenta. Tak jak pisałem, ja swój wskaźnik podłączyłem prawie bezpośrednio pod akumulator i wskazania mam stabilne.
Być może przesadzam, ale jak do tej pory nikt (poza autorem wątku) nie wie co to za czujnik, co to za wskaźnik i jak duże są przekłamania
W sumie twoje ostatnie zdanie jest kluczowe...
Chłopie skończ już swoje wywody...
_________________ Jest: Jimny G16B z Vitary, lovells, power winch 9500
Było: Samurai VW 1,6 TD, lovells ,escape evo 8000 lbs.
ja też mam dodatkowy wskaźnik i pokazuje mi o 9stopni mniej niż laboratoryjny miernik temperatury. czujnik mam ze zestawu wkręcony w obudowę termostatu czyli tam gdzie oryginalny. kombinowałem z masami plusami nic to nie dało -przyzwyczaiłem się że 80stopni to 90 i jest OK
Ostatnio zmieniony przez Starscream 2013-02-28, 21:47, w całości zmieniany 1 raz
Z racji że już mamy taka merytoryczną dyskusję na temat podpięcia czujnika temperatury, mam takowe pytanie:
Jakiego koloru jest kabel idący do czujnika temperatury (tego pod termostatem) w silniku gaźnikowym?
Nie udało mi się tego odczytać ze schematu, a jakiś czas temu urwałem ten kabel nieświadomie jak montowałem alternator.
Urwany kabel został spięty z resztą "martwych" kabli i dopiero później się zorientowałem że został urwany, a teraz kłopot który to.
BTW mam plagę nie działających wskaźników, przestał działać poziom paliwa, temperaturę sam urwałem, a magicy od reduktora zgubli kulkę od czujnika 4x4. Jak żyć
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum