Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dragon Winch Maverick 8000 LBS
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-02-25, 11:39   Dragon Winch Maverick 8000 LBS

Cześć Forumowicze,

Przyszedł czas na okresowy przegląd wyciągarki.
Podczas wyciągania ze zderzaka byłem zaniepokojony tym, że bębęn wyciągarki nie chciał się obracać (dźwignia na przekładni w pozycji luz).
Przy rozbieraniu zauważyłem, że część śrub jest ścięta przez bęben. Zdjęcie poniżej.



W tym artykule, http://www.magazyn4x4.pl/...&rb_v=viewtopic znalazłem informacje, że takie szkody jak na zdjęciu powyżej, powstały w wyniku wykrzywienia podstawy, przez co bęben dobijał do śrub.

Oprócz tego, reszta elementów jest w super stanie. Silnik suchy, czysty, bez śladów korozji.
Tryby w przekładni po oczyszczeniu, nie noszą śladów użytkowania. Hamulec prosty itd.

Co się teraz robi z tym fantem? Czy należy kupić przekładnie? Jak sprawdzić czy bęben jest prosty? Czy nie wykrzywił się i czy nowej przekładni nie zniszczy?
Co doradzacie?

Dzięki za pomoc.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-25, 12:05   

Po co chcesz kupować całą przekładnię, jak piszesz, że jest OK.
Kup ewentualnie samą podporę.
Bęben raczej nie powinien się skrzywić, do sprawdzenia najlepszy byłby czujnik zegarowy i tokarka :roll:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-02-25, 12:20   

Napisałem do Dragona, co mogą sprzedać czy podporę czy przekładnie.
Właśnie wolałbym kupić tylko potrzebne elementy.
W ich ofercie nie widziałem samej podpory, jedynie przekładnie kompletne.
Jeśli nie mają samej podpory, to trochę lipa.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-02-27, 09:52   Re: Dragon Winch Maverick 8000 LBS

Maverick napisał/a:
Przy rozbieraniu zauważyłem, że część śrub jest ścięta przez bęben.

W tym artykule, http://www.magazyn4x4.pl/...&rb_v=viewtopic znalazłem informacje, że takie szkody jak na zdjęciu powyżej, powstały w wyniku wykrzywienia podstawy, przez co bęben dobijał do śrub.

Oprócz tego, reszta elementów jest w super stanie. Silnik suchy, czysty, bez śladów korozji.
Tryby w przekładni po oczyszczeniu, nie noszą śladów użytkowania. Hamulec prosty itd.

Co się teraz robi z tym fantem? Czy należy kupić przekładnie? Jak sprawdzić czy bęben jest prosty? Czy nie wykrzywił się i czy nowej przekładni nie zniszczy?
Co doradzacie?

Dzięki za pomoc.


Witka. też jestem na etapie remontu wyciągarki. Ścięte śruby to te małe ampule co trzymają dekiel od obudowy przekładni??

Jakoś nie wydaje mi się aby można było taką obudowę wykrzywić (bez pęknięcia). Może cały układ złapał luz na śrubach mocujących do podstawy i przez to się wszystko przekosiło. ?? Ewentualnie mogły się jeszcze zgiąć pałąki co od góry spinają obie strony wyciągarki i układ wyszedł z osi.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-02-27, 13:42   

Tak Dany, ścięte mam te ampule.

Nie składam na razie wyciągarki, bo może się uśmiechnę do kolegi Didymosa i przy najbliższym upalaniu podrzucę bęben na tokarkę, żeby zobaczyć czy się skrzywił.

Nowy bęben z dragona kosztuje 340 zł.:/

Teorii wiele, dlaczego doszło do przekoszenia. Śruby, które trzymały podstawę, przy odkręcaniu nie były poluzowane. Siedziały ciasno.

Pamiętam, że jak instalowałem wyciągarkę i robiłem otwory w płycie zderzaka, to 3 śruby weszły gładko, a 4-tej trzeba było trochę pomóc. Nie wiele, ale jednak.
Być może, to był ten błąd od początku, od złej instalacji, stąd ona już była ustawiona źle, a na efekty wystarczyło czekać. Długo, bo 3 lata, ale cholera wie.

Tym razem przy montażu, zrobię otwory idealnie. Muszą wyjść idealnie i zobaczymy jak Dragon zregenerowany będzie się trzymać.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-02-27, 13:49   

Podrzucić oczywiście możesz, ale mam lekko uszkodzone szczęki w tokarce i mogę to tak zamontować, że nawet krzywy nie będzie bił :mrgreen:
Jak śruby nie spasowały idealnie, to pewnie tu trzeba upatrywać powodu.
Płyta raczej Ci się nie wygięła.
 
     
Zibi 
rozgadany
Zibi-Escape


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 71
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2013-04-03, 19:37   

jezu ludzie, czytajcie ze zrozumieniem. Ścięcie śrub to objaw skrzywionej podstawy - płyty wyciągarki a nie podstawy przekłądni. Nic nie musisz wymieniać. Kupić nowe śruby, w bębnie wyprostować młotkiem kołnierze boczne ( 2-3 uderzenia 1 kg młotkiem i po krzyku) montowac i używać.

Tak przy okazji - nowy bęben escape kosztuje 150 złotych.
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-04-04, 13:46   

Zibi napisał/a:
jezu ludzie, czytajcie ze zrozumieniem. Ścięcie śrub to objaw skrzywionej podstawy - płyty wyciągarki a nie podstawy przekłądni. Nic nie musisz wymieniać. Kupić nowe śruby, w bębnie wyprostować młotkiem kołnierze boczne ( 2-3 uderzenia 1 kg młotkiem i po krzyku) montowac i używać.

Tak przy okazji - nowy bęben escape kosztuje 150 złotych.


Po co te nerwy przecież Napisałem wyżej:

"Jakoś nie wydaje mi się aby można było taką obudowę wykrzywić (bez pęknięcia). Może cały układ złapał luz na śrubach mocujących do podstawy (płyty) i przez to się wszystko przekosiło. ?? Ewentualnie mogły się jeszcze zgiąć pałąki co od góry spinają obie strony wyciągarki i układ wyszedł z osi".

Ścięcie Śrub to objaw:
a. Zgiętej podstawy (płyty)
b. Luzu na śrubach mocujących do płyty
c. Zgiętych lub luźnych górnych pałąków spinających połówki
d. Zgiętego kołnierza bocznego

plus pewnie jeszcze parę innych rzeczy mniej prawdopodobnych.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.