Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai 1,6 16V szarpie
Pntn 
świeżak


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
  Wysłany: 2013-02-28, 15:01   Samurai 1,6 16V szarpie

Mam zamontowany 1,6 16V z Vitary i jest problem polegający na: Podczas jazdy ze stałymi obrotami silnika pomiędzy 2000 - 3000 szarpie silnik. Na postoju jest to samo do 2000 obr silnik pracuje równo, pomiędzy 2000 - 3000 obr obroty falują natomiast powyżej 3000 obrotów silnik znowu zaczyna ładnie pracować.
Usterka występuje od momentu kiedy silnik zgasł mi na długim stromym podjeździe, miałem wtedy pomiędzy 5500 - 6000 obr.
Czy może ktoś już miał taki problem??
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-28, 15:41   

może zassało jakiś syf ze zbiornika przy tym podjeździe i się przypchały przewody paliwowe. Wymieniałeś jakiś filtr paliwa od tego czasu, odpowietrzałeś układ itp?
 
     
Pntn 
świeżak


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
Wysłany: 2013-02-28, 16:01   

Dwa tygodnie przed jazda wymieniałem filtr paliwa, a dwa miesiące wcześniej wymieniłem pompę paliwa i cały układ paliwowy na nowy i wtedy tez filtr zmieniałem.

Pompę mam taką:
http://allegro.pl/pompa-p...3049576919.html

przewody gumowe w stalowym oplocie średnica 8mm
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-28, 16:03   

no dobra to rozumiem, że robiłeś przed usterką, a po usterce?
 
     
Pntn 
świeżak


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
Wysłany: 2013-02-28, 16:09   

Nie szukałem nic, bo nie miałem czasu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-28, 16:30   

no to pewnie trzeba się kolejno przyglądać poszczególnym elementom i odhaczać co sprawdzone - ja proponuję jak w pierwszym poście.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 23:18   

Regulator ciśnienia? 6,5 bara to trochę dużo.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-02-28, 23:52   

Hałas napisał/a:
Regulator ciśnienia? 6,5 bara to trochę dużo.

Bo to do mechanicznego wtrysku k-jetronic :mrgreen:
Bez sensu. Zabija regulator i wtryskiwacze.
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-03-06, 19:07   

Słuchaj miałem to samo w corolce 1,3 z 93. do 2000 było fajnie przyspieszać, a między 2000-3000 szarpało a potem dalej fajnie ciągnał. Sprawa wyglądała tak zaczynasz od sprawdzenia świec, potem kable, a na końcu aparat zapłonowy. Ale polecam najpierw sprawdzić, u mnie w corolce przestał falować przy przyspieszaniu po wymianie świec , bo miałemo 2 mm za wielką przerwe gdzie iskra przeskakuje.
 
     
Pntn 
świeżak


Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 7
Wysłany: 2013-03-19, 22:19   

Dzisiaj znalazłem czas na konkretna weryfikacje:
- Sprawdziłem kopułkę i przewody WN
- Ustawiłem zapłon
- Sprawdziłem świece
- Wymieniłem filtr paliwa
- Na koniec sprawdziłem ciśnienie paliwa przy silniku, oto wynik: 2,4



Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-19, 22:41   

Pntn napisał/a:

Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem.


:shock:
Ale o co chodzi? Ciśnienie dla 1,6 16v powinno być 2.0-2.4 kg/cm2 :mrgreen:
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2013-03-20, 20:34   

właśnie do tego jest regulator ciśnienia ... jak kostuch wspomniał zabijasz go powoli tak mocną pompą
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-23, 20:48   

Zawsze można wstawić coś takiego.

http://allegro.pl/regulat...3092096421.html

Ale co na to wtryskiwacz.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-24, 11:36   

moziembl napisał/a:
Zawsze można wstawić coś takiego.

http://allegro.pl/regulat...3092096421.html

Ale co na to wtryskiwacz.


Widzę że z podstawami teorii działania wtrysku sporo osób jest na bakier ;-)
W skrócie:
większe ciśnienie -> więcej paliwa -> większy sygnał z lambdy -> skrócenie czasu wtrysku przez komputer -> mniej paliwa
...czyli powrót do punktu wyjścia. Ale za to jest gadżet dodający 10 pkt do lansu :mrgreen:
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-24, 12:24   

To miała być raczej ironia dlatego napisałem Co na to wtryskiwacz? Bo podniesienie ciśnienia też mu nie pomaga, a co do lasu to trzeba by go walnąć na masce żeby było go widać :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.