Mam zamontowany 1,6 16V z Vitary i jest problem polegający na: Podczas jazdy ze stałymi obrotami silnika pomiędzy 2000 - 3000 szarpie silnik. Na postoju jest to samo do 2000 obr silnik pracuje równo, pomiędzy 2000 - 3000 obr obroty falują natomiast powyżej 3000 obrotów silnik znowu zaczyna ładnie pracować.
Usterka występuje od momentu kiedy silnik zgasł mi na długim stromym podjeździe, miałem wtedy pomiędzy 5500 - 6000 obr.
Czy może ktoś już miał taki problem??
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-28, 15:41
może zassało jakiś syf ze zbiornika przy tym podjeździe i się przypchały przewody paliwowe. Wymieniałeś jakiś filtr paliwa od tego czasu, odpowietrzałeś układ itp?
Dwa tygodnie przed jazda wymieniałem filtr paliwa, a dwa miesiące wcześniej wymieniłem pompę paliwa i cały układ paliwowy na nowy i wtedy tez filtr zmieniałem.
Słuchaj miałem to samo w corolce 1,3 z 93. do 2000 było fajnie przyspieszać, a między 2000-3000 szarpało a potem dalej fajnie ciągnał. Sprawa wyglądała tak zaczynasz od sprawdzenia świec, potem kable, a na końcu aparat zapłonowy. Ale polecam najpierw sprawdzić, u mnie w corolce przestał falować przy przyspieszaniu po wymianie świec , bo miałemo 2 mm za wielką przerwe gdzie iskra przeskakuje.
Dzisiaj znalazłem czas na konkretna weryfikacje:
- Sprawdziłem kopułkę i przewody WN
- Ustawiłem zapłon
- Sprawdziłem świece
- Wymieniłem filtr paliwa
- Na koniec sprawdziłem ciśnienie paliwa przy silniku, oto wynik: 2,4
Więc muszę kupić nowa pompę paliwa i wyczyścić zbiornik przed montażem.
Widzę że z podstawami teorii działania wtrysku sporo osób jest na bakier
W skrócie:
większe ciśnienie -> więcej paliwa -> większy sygnał z lambdy -> skrócenie czasu wtrysku przez komputer -> mniej paliwa
...czyli powrót do punktu wyjścia. Ale za to jest gadżet dodający 10 pkt do lansu
To miała być raczej ironia dlatego napisałem Co na to wtryskiwacz? Bo podniesienie ciśnienia też mu nie pomaga, a co do lasu to trzeba by go walnąć na masce żeby było go widać :) :) :)
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum