Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
patenty wszelakie
mackosj410 
świeżak


Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 14
Wysłany: 2011-12-22, 23:23   ehhh

fajny ten post , ale jak zwykle wywiązała sie dyskusja , że hebelek fajny itd > \:D panowie i panie gdzie te patenty . coś mało tych zdjęć :D
 
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2012-07-06, 23:13   

Zostawmy hebel stolarzom ;-)

Ostatnio miałem troszkę drewna do porąbania i pomimo, że zawsze mam z sobą fiskarsa na pace to postanowiłem coś innego zrobić.

PTO nie mam więc zastosowałem silnik spalinowy do łuparki którą mam na pace. Łupanie drewna na pace samurajka czyni go przewoźnym trakiem :-P

Filmiku z łupania drewna na samurajku nie mam ale zasadę działania mechanizmu nakreciłem:

 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-07-06, 23:41   

przydał by się tam jeszcze pod tym świdrem klin... bo jak kawałek drewna odskoczy to zacznie się obracać razem z tym świdrem co jest dość niebezpieczne, no i ten silniczek to raczej do dość miękkiego drewna, zwłaszcza, że nie ma przełożenia na kołach pasowych co by moment zwiększyć, coś twardszego będzie ciężko, piszę z doświadczenia z kilku kW silnikami ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2012-07-06, 23:56   

kół pasowych nie ma ale w przekładni jest przełożenie 1:25 i silnik daje rade..:)

wiem, że dostępne łuparki świdrowe są na przekładniach pasowych a to tylko dla tego, ze chodzi o cenę.

Koszt takiego reduktora (przekładni) LENZE przewyższyłby wartość nie jednego samurajka.. ;-)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-07-07, 10:05   

a to spoko jak w przekładni jest jakieś przełożenie to pewnie daje radę myślałem, że to tylko podpora dla łożysk z przełożeniem 1:1.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2012-07-07, 23:21   

slavok, świder do poprawnej pracy musi pracować z obrotami pomiędzy 300 a 600 obr/min
dwusuw kręci się spokojnie koło 10000 :)

weekend drewna połupałem ale doszedłem do wniosku, że to za głośno i już planuję przerobić na 1,5kW 3 fazowy elektryczny silniczek...
będzie cicho, spokojnie a robotę też zrobi:)
 
     
patrykl 
świeżak


Wiek: 41
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-12, 07:56   

zajxt napisał/a:
Patent na tylne lampy


Świetne :-)
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-03-09, 13:41   

Trochę odgrzewam starego kotleta ale jako że czeka mnie za nie długo podłączenie całej elektroniki więc spytam.

Didymos napisał/a:
Jak nie masz windy, to hebel na "-" jest OK, z kolei jeśli masz windę podłączoną zgodnie ze sztuką, czyli kable "+" i "-" podciągnięte bezpośrednio pod akumulator, to odcinanie heblem minusa od instalacji auta nic nie da, bo i tak może pójść na masę przez wyciągarkę.


Didymos piszesz że masa pójdzie przez wyciągarkę ale jeśli zrobimy tak :

Minus > hebel > powrót minusa i do tego powrotu podłączymy masę wyciągarki i samochodu ?

W takim wypadku powinien hebel wyłączyć cała instalację i chyba o to chodziło również Wojstasowi, zgadza się ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-09, 18:52   

Przy takim podłączeniu hebel odetnie wszystko.
Chociaż osobiście jestem zwolennikiem osobnego hebla do windy i osobnego do reszty instalacji, i tak z resztą mam zrobione.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-03-09, 21:04   

O to masz już windę na aucie?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-10, 08:40   

Si :mrgreen:
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-03-10, 08:42   

a jak w przypadku:
- jeden hebel główny
- jeden na dwie windy

wtedy chyba tylko na + zadziała zgadza się?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-10, 08:46   

Tak będzie najsensowniej.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-10, 17:43   

Didymos napisał/a:
Si :mrgreen:



Z tirfora się wyrasta, jak z pieluch :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-03-10, 18:43   

Didymos, a masz ją przed chłodnicą, czy chłodnicę na pakę wyrzucałeś?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-10, 18:53   

moziembl napisał/a:
Didymos napisał/a:
Si :mrgreen:



Z tirfora się wyrasta, jak z pieluch :) :) :)

Winda jest do "turystyki" :mrgreen: rajdowo dalej celuję w klasę wyczynową i tirfora, aby tylko imprez nie zabrako :roll:

Maverick napisał/a:
Didymos, a masz ją przed chłodnicą, czy chłodnicę na pakę wyrzucałeś?

Przed samą chłodnicą, nie czuję potrzeby przenoszenia chłodnicy na pakę, dobrze działa na swoim miejscu.
 
     
shadowbest 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 29 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2016-08-09, 18:47   

z ciekawych patentów:

-mocowanie wycieraczek na tzpieniu ze stali kwasoodpornej (odlewy cynkowe miały raczej słabe właściwości) i nagle wycieraczki nie maja luzu i nie "skaczą" po szybie. wprost zaczeły służyć do tego do czego zostały zaprojektowane :)
-dysze spryskiwaczy na ramionach wycieaczek
- mocowanie lusterka chrom z kwasówy (wkońcu można je porzadnie dociągnąć żeby nie przestawiały się na dziuach)

Jesli chodzi o zdjęcia za pierona nie potafie wstawiac tu zdjec (jestem bardzo do tylu z komputerem) wiec jesli chcecie moge porobic i wyslac komus na maila. moze innym uda sie ta sztuka :oops:
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-08-10, 08:16   

Didymos napisał/a:
Przy takim podłączeniu hebel odetnie wszystko.
Chociaż osobiście jestem zwolennikiem osobnego hebla do windy i osobnego do reszty instalacji, i tak z resztą mam zrobione.

Jak podgrzewacie kotlety, to ja też kcem...
Takie podłączenie nie unieruchomi silnika, a hebel tylko po to żeby sobie instalację rozłączać to specyficzna wydumka, chociaż zakładam każdemu kto sobie zażyczy :mrgreen:
Ja zazwyczaj zakładam sześciostykowe wyłączniki główne, dla mnie hebel na instalacji jest po to, żeby zgasić furę jak coś nie pójdzie jednocześnie odcinając całe zasilanie na auto.
Co innego SOLIDNY hedel do windy elektrycznej, jeden w aucie drugi na taranie z przodu, bo nie zawsze kierownica ma szanse zauważyć że się mu auto zwęża przodem, a co-driver to ogarnie stojąc z przodu, tu sprawa jest bezdyskusyjna, ma być i h...
Aha... hebel instalacyjny zawsze na plus.
Jak już robić, to tak żeby sens miało skipper
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2016-08-10, 09:30   

a czy teraz czasem nie ma wymogów ze maja byc 2 heble ??
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-08-10, 09:50   

bulimierz napisał/a:
Didymos napisał/a:
Przy takim podłączeniu hebel odetnie wszystko.
Chociaż osobiście jestem zwolennikiem osobnego hebla do windy i osobnego do reszty instalacji, i tak z resztą mam zrobione.

Jak podgrzewacie kotlety, to ja też kcem...
Takie podłączenie nie unieruchomi silnika, a hebel tylko po to żeby sobie instalację rozłączać to specyficzna wydumka, chociaż zakładam każdemu kto sobie zażyczy :mrgreen:
Ja zazwyczaj zakładam sześciostykowe wyłączniki główne, dla mnie hebel na instalacji jest po to, żeby zgasić furę jak coś nie pójdzie jednocześnie odcinając całe zasilanie na auto.
Co innego SOLIDNY hedel do windy elektrycznej, jeden w aucie drugi na taranie z przodu, bo nie zawsze kierownica ma szanse zauważyć że się mu auto zwęża przodem, a co-driver to ogarnie stojąc z przodu, tu sprawa jest bezdyskusyjna, ma być i h...
Aha... hebel instalacyjny zawsze na plus.
Jak już robić, to tak żeby sens miało skipper

U mnie samochody potrafią stać nie ruszane miesiącami i po to właśnie hebel - żeby ograniczyć ewentualną "ucieczkę" prądu w instalacji, jak odpalam furę po długim postoju, to nie muszę się zastanawiać, czy aby nie zapomniałem zgasić jakiejś lampki albo wyłączyć CB, zapinam hebel, przekręcam kluczyk i jadę.
Wiadomo, że taki hebel silnika nie zgasi, ale też nie po to jest mi potrzebny.
Z resztą zostało mi takie przyzwyczajenie z czasów uazowych, źle się czuję, jak nie mam w aucie hebla :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.