Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-03-13, 14:47
blokada mostu tyl
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-12, 14:52   

Tak czytam i czytam i wiecie co? Trochę mi sie śmiać zachciało bo wyobraziłem sobie samuraja jako LKT dla nie wtajemniczonych link

czujecie żeby się tak łamał za kabiną wtedy mozna blokować dwa mosty :mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-12, 15:34   

to zdjęcie na którym atak przysmarkali do talerza to stary dowcip który krąży po necie dobrych kilka o ile nie kilkanaście lat, jest to dyżurne zdjęcie wrzucane na fora na które zawsze ktoś się złapie, jak to widzę to od razu wiem że będzie wesoło :mrgreen:

ps. obstawiam że pierwsze poleciał by wał... choć po tych kilku punktach to pewnie by się rozkleiło i upitoliło tryby na talerzu
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-12, 15:42   

pierwsze było by sprzęgło
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-03-12, 22:44   

ja pierwszy raz spawałem migomatem a mam taki jebutny na mega prądzie, każdy mówił że niema szans by puściło pierwszy wyjazd 30min i puściło, zespawałem spawarką elektryczną i do dnia dzisiejszego trzyma, (3rok)
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-13, 08:42   

Starscream napisał/a:
Tak czytam i czytam i wiecie co? Trochę mi sie śmiać zachciało bo wyobraziłem sobie samuraja jako LKT dla nie wtajemniczonych link
czujecie żeby się tak łamał za kabiną wtedy mozna blokować dwa mosty :mrgreen:


Przecież i tak w wielu pojazdach jest blokowane II mosty...
Oś skrętną również możesz zblokować ... nawet 100 %
Jak się uprzesz to przy manualnych sprzęgiełkach możesz i przedni dyfer pospawać. Koniecznie wspomaganie albo Papay'a za fajerę w terenie a na czarnym sprzęgiełka rozłączasz i też da się jechać...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-13, 11:30   

Dany :mrgreen: potwierdzam, ale ze wspomaganiem się mylisz, nie jest konieczne :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-13, 13:31   

KRZYKKU napisał/a:
Dany :mrgreen: potwierdzam, ale ze wspomaganiem się mylisz, nie jest konieczne :mrgreen:

Oj dobra... jak masz 50 cm obwodu w bicepsie to można :mrgreen: Ale ja już prawie mam 4 z przodu na liczniku to deko komfortu potrzebuję 8-) :-P
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-13, 13:35   

nie, nie na pakernię nie chodzę problem tkwi w tym że jak masz wspomaganie to z blokadą na przodzie nie czujesz oporów i szybko załatwisz przeguby...
ja też do 4 mam niedaleko ale może lepiej łożyska na zwrotnicy przeglądnąć jak ciężko Ci kiera chodzi? :lol:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-13, 13:47   

32 i do czwórki nie daleko... słabo się cenisz :) mi 2 brakuje...

A wracając do tematu to przodu jeszcze nie mam zblokowanego... ostatnio oponki 31" traktorek dostał ale dopiero w sobotę jadę po testować zmiany... na czarnym było OK
Rzekł bym że nawet aż nadto... bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-13, 14:05   

w sumie 33 już... ale o kilka lat się nie będziemy licytować :lol:
no, ja miałem przygodę z kołem na jednej śrubie na szczęście prędkość malutka coś koło 20km/h ale mimośród się zrobił i łbem w dach przyk..wiłem żona się tylko belki trzymała bo by było... byłem na teście blokady i śruby w rękach przykręciłem i zapomniałem...
Kiera ogólnie lekko chodzi a w koleinie wskazane żebyś nie ukręcił bo na 2 lockach to ciężko i tak z niej wyjechać, ja mam właśnie simexa 31"
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-03-13, 15:29   

Dany napisał/a:
bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...


Najpierw dokręć cybanty.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
gruszek 
nowicjusz
Michał



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-13, 15:48   

KSikorski napisał/a:
Dany napisał/a:
bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...


Najpierw dokręć cybanty.


Dany ma wstawioną sprężynę ... Obstawiam porypane kąty (pewnie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-13, 16:06   

Dany musisz mieć kąt zwrotnicy zrypany.

Przy 90 mogłem na nich jechać nie trzymając kierownicy a raz nawet z dużej górki do 110 się rozpędziłem dla próby. Dodam że amortyzatora skrętu już dawno nie mam a oponki były nie wyważane.

Ale nie bój bo można to łatwo uratować :mrgreen:
_________________
Samurai na springu
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-13, 18:01   

dla mnie to są sposoby domowo stodołowe i tyle.
Ale jak ktoś tak chce to OK.
akurat jak bym miał dwa mosty mieć zblokowane to wolał bym mieć całą maszynę łamaną w pół. W terenie super sprawa.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-03-13, 18:58   

Starscream jak jeździsz po leśnych ścieżkach to masz rację, blokada Ci nie potrzebna, w dobrym bagnie otwarte dyfry hmmm :roll: to lekkie nieporozumienie.
Wszystko zależy od upodobań, a blokowanie przedniego mostu czy to sposobami ARB czy "stodołowymi" :mrgreen: to kwestia na co kogo stać... :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-13, 19:20   

Blokada na samym tyle to juz bajka, tam gdzie do tej pory zostawalem na MT stac teraz wdrapuje sie bez problemu na ATkach wszak to droga pod konkretna gorke z masa gliny kamieni kolein po 31" itd :D idzie puki nie zostanie wisiec :D teraz blokada pzodu to juz formalnosc w tym roku.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-13, 20:49   

ja mam fabryczną blokade tyłu tylko z załączaniem elektro- pneumatycznym. Wyeliminowałem "wspaniałom" linkę .Owszem przydaje się. Ja raczej jeżdżę w lekkim terenie bo ciężki teren to mam na co dzień w robocie, szczególnie teraz jak popuściło śniegi :mrgreen: To koleiny robie takie że samurajek by sie zmieścił prawie cały :mrgreen:
A tak mi się nasunęło że gdyby kupić dwie blokady ARB to taniej wyjdzie dwie wciągarki albo jedną obustronną i po kłopocie.
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-14, 08:09   

gruszek napisał/a:
KSikorski napisał/a:
Dany napisał/a:
bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...


Najpierw dokręć cybanty.


Dany ma wstawioną sprężynę ... Obstawiam porypane kąty (pewnie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.)


Siema Michał... :mrgreen:
Atakuj swojego samca bo polatać trzeba... na 27 kwietnia się szykuj...

[ Dodano: 2013-03-14, 08:12 ]
Qwai napisał/a:
Dany musisz mieć kąt zwrotnicy zrypany.

Przy 90 mogłem na nich jechać nie trzymając kierownicy a raz nawet z dużej górki do 110 się rozpędziłem dla próby. Dodam że amortyzatora skrętu już dawno nie mam a oponki były nie wyważane.

Ale nie bój bo można to łatwo uratować :mrgreen:



Muszę się udać na geometrię ale nie mam za bardzo czasu ...
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-14, 09:48   

Starscream napisał/a:

A tak mi się nasunęło że gdyby kupić dwie blokady ARB to taniej wyjdzie dwie wciągarki albo jedną obustronną i po kłopocie.

Ta zabawa polega na jeździe w terenie a nie przeciąganiu się na drucie :-P
 
     
Dany 
stały bywalec



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 155
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-03-14, 09:55   

Starscream napisał/a:
A tak mi się nasunęło że gdyby kupić dwie blokady ARB to taniej wyjdzie dwie wciągarki albo jedną obustronną i po kłopocie.


To przy Twoim podejściu zbrojenie nie ma racji bytu...
Montaż mechanika, 100 m liny ze szpeju tylko kotwice i prawie wszędzie się przeciągniesz... ale to nie o to tu chodzi...

A co do skręcanych w środku sprzętów... spróbuj takim sprzętem na trawersach pomanewrować :)
_________________
Traktorek-1,9D - odjechał...
XJ 4.0 :-) , winda 12000 LBS...


私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.