Panowie!!!
Kilka pytań:D
Jest decyzja, jest silnik-będzie 1.8 IS o tym nie dyskutujemy :D
Pytanie co dalej?:D
Auto ma służyć głownie do zabawy, nie planuje go budować pod zawody(ale nie wykluczam startu w jakiś luźnych zawodach) bo w innych sportach się ścigam. Etap taplania po dach auta mam już za sobą... więc nie chciałbym budować monster trucka którym się potem w zakręty nie da wchodzić...
Mam uszczelnioną przednią oś,wymienione łożyska,tył to samo.
Z tyłu póki co są działające bębny.... ale w przyszłości chciałbym mieć tarcze i hydrauliczny ręczny..
Sami jest na resorach seria, wieszaki założone wyższe(nie pamiętam o ile)
Może w przyszłości pójdzie na sprężyny...
Nadkola zrobione z gumy.
Koła-planuje założyć 5 mm dystanse i 15 felgi z beadlockami na to koła BF goodrich 31 cali. MT.
1. Czy taki dystans wystarczy żaby założyć te koła?Czy jest sens pchać się w większe koła +większy dystans?
I tak liczę się z tym że 31 cali może półoś ukręcić...
Wspomaganie mam to co było przy 1.9 TD peugeota-mam nadzieję , że wystarczy..
2. Jakie dystanse - polibusze założyć pomiędzy ramę a budę?ile mm?
3. Wyciągarka dragon wincha raczej 12000 LBS tylko która?:D Co oznacza HDV a co HD?
Mam dodatkowy aku do zamontowania na tył auta ,bo wolę mieć z tyłu aku żeby kolejny ciężar na przód nie dawać...z aku do odpalania najchętniej bym tak samo zrobił, tylko pytanie brzmi:
4. Czy duża utrata prądu jest na takim ciągnięciu kabli zaa foteli w aucie do silnika?
5.Jak będzie się zachowywał reduktor po zmianie silnika??Coś trzeba w nim zmieniać?
Dzięki za pomoc.
POZDRo!
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
ad1) jakie ET ma felga? Dopóki nie przymierzysz nie będziesz wiedział ile obciera, a o resor będzie obcierać.
ad2) masz SPOA, czy serie zawieszenie?
ad3) bardzo mocna wyciągarka 12000 LBS, może być z powodzeniem słabsza, ale raczej nie mniej jak 8000 LBS
ad4) duży przekrój kabla powinien ogarnąć temat.
ad5) reduktor, albo napędy może warto by było zwolnić, żebyś nie porozrywał tego mocnym silnikiem. W zależności od fantazji prawej stopy, mogą jeszcze wały nie wytrzymać tego.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Koła-planuje założyć 5 mm dystanse i 15 felgi z beadlockami na to koła BF goodrich 31 cali. MT.
Nie widzisz pewnej sprzeczności?
Beadlocki zakłada się do jazdy na zerowym ciśnieniu w megabłocie na megabieżniku (albo do lansu ).
Dorzucisz bez sensu jakieś 50kg masy nieresorowanej.
Kup lepiej wzmocnione półosie, bo ci ten bmw poukręca to i owo.
Co do felg-i tak te co mam chce zmienić... są pordzewiałe, nie trzymają ciśnienia, jedna ma jakiś rant zepsuty i musi być dętka,i są krzywe... itp..
Tak jak zaznaczyłem-przewiduję , że na jakiś rajdach mogę wystartować, tam gdzie będę jeździć jest dużo błota...a wjeżdżanie do połowy samochodu w błoto nie traktuje jako taplanie po dach:D
Trochę przesadzasz ale ok :D ... po prostu regeneracja tych felg co mam nie opłaca mi się, a jak mam kupować felgi i potem się wk.. że opona mi spadła,to wolę trochę dołożyć i ten kłopot mieć z głowy...choć nie brałem pod uwagę , że aż o tyle cięższe mogą być takie felgi...
Skąd takie info że ok 50 kg?Skoro to jest tylko rant ze śrubami dodatkowo...choć mogę się mylić:D
Przeczytałem forum w wzdłuż i szerz i wiem, że do takich opon 31 cali muszą być dystanse tylko ile?30 mm wystarczy?38?
Z tego co wyczytałem to mogę się wyleczyć z BF goodricht :D
Silverstone jedne polecane, tylko wyczytałem , że to nie jest prawdziwe 31 cali.. bo chyba 76 zamiast 80 cm jakoś....
MAverick-A wiesz może jaki jest reduktor w 1.9 TD ? to jest ten sam co w benzyniaku 1.3?
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 19:28
A w ogóle, to przecież 31" może mieć różną szerokość, nie? 9,5", albo 10,5", nie?
No jeżeli felga z seryjnym ET, to bez dystansu będzie tarło raczej o resor, bo 9,5" = 240mm, a max to jest 235mm, a i ona niektórym obciera, niektórym nie. Poprawić mnie proszę, jak herezję głoszę.
@Kostuch to mnie teraz zmyliłeś całkowicie.
O ile mnie pamięć nie myli jak zakładałem 235/75/15, to bez dystansu tarło o resor przy skręcie (na standardowej feldze trójkątnej)
Odwrócenie felgi pomogło. Natomiast felga obcierała o zacisk hamulcowy. Dlatego był potrzebny dystans 5mm.
O nadkole mi nic nie obcierało bo mam SPOA.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Myślę, że to była taka uszczypliwa uwaga kostucha, dotycząca tego że autor nie podał szerokości opony tylko samą wysokość.
Ja i uszczypliwość?
Problem (jeżeli występuje) obcierania o resor można rozwiązać na kilka sposobów. Od najprostszych czyli ogranicznik skrętu, do najlepszych czyli przeróbka na sprężyny. Poza tym nie tylko resor jest blisko koła...
Większość "nowych" zaczynając pyta jak podnieść auto i jak poszerzyć, nie zdają sobie sprawy, że "psują" auto. Później okazuje się że łatwo o rolkę i w koleiny po patrolach się wpada.
Dlatego pytam, żeby nie popełniać tego błędu...
O ciężar felgi wysłałem zapytanie(telefonu brak...)
To już się trochę pogubiłem...
Czy te Silverstone MT117 Xtreme 31x10.5 R15 będą ocierać o pióra i hamulec czy nie?Trzeba dystansów 5 mm?
O hamulec może obcierać felga trójkąt po odwróceniu..
Jakie masz zaciski?
U mnie zaciski Lucasa i nowa felga z dużym et-35 też obciera o zacisk, bo jest w niej przetłoczenie usztywniające, które spotyka się z jarzmem hamulca. Także mam dystans 1 cm i podszlifowane jarzma.
Ja mam teraz na aucie 31/32 cale na 10,5 szerokość i opona obciera o progi. Mam też SPOA, to nie obciera mi o górę błotnika.
Napisz może w swojej stopce, jaką masz obecnie konfiguracje auta (zawieszenie, mosty, typ hamulców itd) to łatwiej będzie nam Ci podpowiadać.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Zaciski mam seria-ale nie wiem czy są takie same jak w 1.3.....
felgi które obserwuje to BEADLOCK 8x15 5x139,7 ET-20
Jak dobrze rozumiem to dobrze że ma et-20 gdyż jest mniejsza szansa, że będzie o np. hamulec obcierać?
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Nigdy tego nie ogarniam co ma szerokie a co nie.... ale u mnie chyba są szerokie...
Hamulec zobaczę jak będę koło maszyny... 99 rok ,1.9 TD silnik peugeot(był)
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum