Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Padł 1.9TD będzie 1.8 IS BMW + jakie modyfikacje?
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-15, 19:19   

Z tego co pamiętam najmocniejsza wersja, na 2 wałkach (za 2 wałki głowy uciąć nie dam)
 
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-09, 17:29   

Panowie!!!
Kilka pytań:D
Jest decyzja, jest silnik-będzie 1.8 IS o tym nie dyskutujemy :D

Pytanie co dalej?:D

Auto ma służyć głownie do zabawy, nie planuje go budować pod zawody(ale nie wykluczam startu w jakiś luźnych zawodach) bo w innych sportach się ścigam. Etap taplania po dach auta mam już za sobą... więc nie chciałbym budować monster trucka którym się potem w zakręty nie da wchodzić...

Mam uszczelnioną przednią oś,wymienione łożyska,tył to samo.
Z tyłu póki co są działające bębny.... ale w przyszłości chciałbym mieć tarcze i hydrauliczny ręczny..
Sami jest na resorach seria, wieszaki założone wyższe(nie pamiętam o ile)
Może w przyszłości pójdzie na sprężyny...
Nadkola zrobione z gumy.

Koła-planuje założyć 5 mm dystanse i 15 felgi z beadlockami na to koła BF goodrich 31 cali. MT.

1. Czy taki dystans wystarczy żaby założyć te koła?Czy jest sens pchać się w większe koła +większy dystans?
I tak liczę się z tym że 31 cali może półoś ukręcić...
Wspomaganie mam to co było przy 1.9 TD peugeota-mam nadzieję , że wystarczy..

2. Jakie dystanse - polibusze założyć pomiędzy ramę a budę?ile mm?

3. Wyciągarka dragon wincha raczej 12000 LBS tylko która?:D Co oznacza HDV a co HD?

Mam dodatkowy aku do zamontowania na tył auta ,bo wolę mieć z tyłu aku żeby kolejny ciężar na przód nie dawać...z aku do odpalania najchętniej bym tak samo zrobił, tylko pytanie brzmi:
4. Czy duża utrata prądu jest na takim ciągnięciu kabli zaa foteli w aucie do silnika?
5.Jak będzie się zachowywał reduktor po zmianie silnika??Coś trzeba w nim zmieniać?

Dzięki za pomoc.
POZDRo!
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-10, 10:17   

ad1) jakie ET ma felga? Dopóki nie przymierzysz nie będziesz wiedział ile obciera, a o resor będzie obcierać.
ad2) masz SPOA, czy serie zawieszenie?
ad3) bardzo mocna wyciągarka 12000 LBS, może być z powodzeniem słabsza, ale raczej nie mniej jak 8000 LBS
ad4) duży przekrój kabla powinien ogarnąć temat.
ad5) reduktor, albo napędy może warto by było zwolnić, żebyś nie porozrywał tego mocnym silnikiem. W zależności od fantazji prawej stopy, mogą jeszcze wały nie wytrzymać tego.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-10, 11:33   

amplexus napisał/a:
Etap taplania po dach auta mam już za sobą...

Koła-planuje założyć 5 mm dystanse i 15 felgi z beadlockami na to koła BF goodrich 31 cali. MT.


Nie widzisz pewnej sprzeczności?
Beadlocki zakłada się do jazdy na zerowym ciśnieniu w megabłocie na megabieżniku (albo do lansu :-) ).
Dorzucisz bez sensu jakieś 50kg masy nieresorowanej.
Kup lepiej wzmocnione półosie, bo ci ten bmw poukręca to i owo.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 12:54   

Hej.
Zawieszenie seryjne+dłuższy wieszak

Co do felg-i tak te co mam chce zmienić... są pordzewiałe, nie trzymają ciśnienia, jedna ma jakiś rant zepsuty i musi być dętka,i są krzywe... itp..

Tak jak zaznaczyłem-przewiduję , że na jakiś rajdach mogę wystartować, tam gdzie będę jeździć jest dużo błota...a wjeżdżanie do połowy samochodu w błoto nie traktuje jako taplanie po dach:D

Spadła mi kiedyś opona stąd taki pomysł..

myślałem o tych

http://allegro.pl/felga-b...3763729397.html

choć te co są na ebay-u bardziej mi się podobają..
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-10, 14:08   

amplexus napisał/a:

Spadła mi kiedyś opona stąd taki pomysł..


A jakby ci się kiedyś drzwi otworzyły przypadkiem, to byś je zaspawał? :->
Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie BFG MT i beadlock to takie sobie połączenie.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 17:07   

Trochę przesadzasz ale ok :D ... po prostu regeneracja tych felg co mam nie opłaca mi się, a jak mam kupować felgi i potem się wk.. że opona mi spadła,to wolę trochę dołożyć i ten kłopot mieć z głowy...choć nie brałem pod uwagę , że aż o tyle cięższe mogą być takie felgi...
Skąd takie info że ok 50 kg?Skoro to jest tylko rant ze śrubami dodatkowo...choć mogę się mylić:D


Przeczytałem forum w wzdłuż i szerz i wiem, że do takich opon 31 cali muszą być dystanse tylko ile?30 mm wystarczy?38?

Z tego co wyczytałem to mogę się wyleczyć z BF goodricht :D
Silverstone jedne polecane, tylko wyczytałem , że to nie jest prawdziwe 31 cali.. bo chyba 76 zamiast 80 cm jakoś....


MAverick-A wiesz może jaki jest reduktor w 1.9 TD ? to jest ten sam co w benzyniaku 1.3?

Pozdro
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-10, 19:18   

Zapytaj sprzedawcę ile waży kompletna felga - może odrobinę przesadziłem.
Do kół 31 nie trzeba żadnych dystansów. Nie wiem skąd taki pomysł :roll:
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 19:28   

A w ogóle, to przecież 31" może mieć różną szerokość, nie? 9,5", albo 10,5", nie?
No jeżeli felga z seryjnym ET, to bez dystansu będzie tarło raczej o resor, bo 9,5" = 240mm, a max to jest 235mm, a i ona niektórym obciera, niektórym nie. Poprawić mnie proszę, jak herezję głoszę.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-10, 20:17   

@Kostuch to mnie teraz zmyliłeś całkowicie.
O ile mnie pamięć nie myli jak zakładałem 235/75/15, to bez dystansu tarło o resor przy skręcie (na standardowej feldze trójkątnej)

Odwrócenie felgi pomogło. Natomiast felga obcierała o zacisk hamulcowy. Dlatego był potrzebny dystans 5mm.

O nadkole mi nic nie obcierało bo mam SPOA.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-10, 20:44   

Myślę, że to była taka uszczypliwa uwaga kostucha, dotycząca tego że autor nie podał szerokości opony tylko samą wysokość.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 21:58   

reduktor w 1.9 td jest taki sam jak w 1.3
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-11, 10:27   

sokratesb napisał/a:
Myślę, że to była taka uszczypliwa uwaga kostucha, dotycząca tego że autor nie podał szerokości opony tylko samą wysokość.

Ja i uszczypliwość? :-o :mrgreen:
Problem (jeżeli występuje) obcierania o resor można rozwiązać na kilka sposobów. Od najprostszych czyli ogranicznik skrętu, do najlepszych czyli przeróbka na sprężyny. Poza tym nie tylko resor jest blisko koła...
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-12-11, 14:01   

Większość "nowych" zaczynając pyta jak podnieść auto i jak poszerzyć, nie zdają sobie sprawy, że "psują" auto. Później okazuje się że łatwo o rolkę i w koleiny po patrolach się wpada.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-11, 14:47   

Dlatego pytam, żeby nie popełniać tego błędu...
O ciężar felgi wysłałem zapytanie(telefonu brak...)
To już się trochę pogubiłem...
Czy te Silverstone MT117 Xtreme 31x10.5 R15 będą ocierać o pióra i hamulec czy nie?Trzeba dystansów 5 mm?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-11, 14:55   

O hamulec może obcierać felga trójkąt po odwróceniu..
Jakie masz zaciski?

U mnie zaciski Lucasa i nowa felga z dużym et-35 też obciera o zacisk, bo jest w niej przetłoczenie usztywniające, które spotyka się z jarzmem hamulca. Także mam dystans 1 cm i podszlifowane jarzma.

Ja mam teraz na aucie 31/32 cale na 10,5 szerokość i opona obciera o progi. Mam też SPOA, to nie obciera mi o górę błotnika.

Napisz może w swojej stopce, jaką masz obecnie konfiguracje auta (zawieszenie, mosty, typ hamulców itd) to łatwiej będzie nam Ci podpowiadać.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-11, 15:07   

Zaciski mam seria-ale nie wiem czy są takie same jak w 1.3.....
felgi które obserwuje to BEADLOCK 8x15 5x139,7 ET-20
Jak dobrze rozumiem to dobrze że ma et-20 gdyż jest mniejsza szansa, że będzie o np. hamulec obcierać?
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-11, 15:22   

Mosty wąskie czy szerokie?
Hamulce Lucas czy Aisin?

et-20 niekoniecznie spowoduje nieobcieranie. Zależy jak felga wygląda od środka (czyli ta część która zachodzi na piastę).
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-11, 16:36   

Nigdy tego nie ogarniam co ma szerokie a co nie.... ale u mnie chyba są szerokie...
Hamulec zobaczę jak będę koło maszyny... 99 rok ,1.9 TD silnik peugeot(był)
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-11, 16:48   

To raczej Lucas będzie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.